Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Eerst en vooral,prettige feesten gewenst,aan eenieder hier op het Forum!
Mijn XM 3.0 V6 12V,rijd subliem!! maar heb toch een vraagje,betreffende de airco? Ik heb dus een type I uit 1992,met electronische airco.
Nu is de vraag? bij het manueel bedienen van de fan,gaan de lichtstreepjes per één naar omhoog of naar beneden,naargelang je op + of - drukt!
Enkel in automatische positie,dus als de knop,auto is ingedrukt,verschijnen er helemaal geen streepjes,wel brand het Fan symbooltje.
Hoort dit zo of short er wat?
Deze airco,heb ik dus:
nieuwere pics komen er weldra aan…
Heb een serie 2 xm, daar werkt het hetzelfde. In de auto stand bepaald de XM zelf hoe hard ie blaast.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik heb deze airco ook, en de oplossing voor je vraag staat in het instructieboekje van de XM….ik kan wel eens kijken, of heb je er zelf een?
Er is ook een digitale versie in omloop. Ik wil je die wel mailen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
aahhh! dat stelt me gerust
dacht dat het zo hoorde als hij op automaat staat regelt hij zelf de snelheid van de fan,naargelang de vraag naar warmte of koude.
tenminste zo ervaar ik dat toch in mijn xm(is type 2)
zie toch ook nooit streepjes oplichten dan.
rik.
oeps te laat.
wat werkt dit forum toch snel
of de forummers
Ik kan me de vraag wel voorstellen: in mijn C5 geeft ie aan hoe hard ie hem zelf zet.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik heb inderdaad een handleiding erbij gekregen.
Maar deze verschilt van deze in Nederland uitgegeven!
Zo kan ik julie een paar dingen opnoemen:
In Nederland:
Type I: steeds met éénspaaksstuur.
België: tweespaaksstuur(staat zo afgebeeld in de handleiding)
Nederland: taal boordcomp en schermpjes type I: NIET IN HET NEDERLANDS TE ZETTEN.
België: WEL!!
en zo zal ik nog verschillen kunnen ontdekken mss.
Wat schakelt die automaat boterzacht zeg!!
Ze staat nu op LPG en rijden op LPG of Benzine,word je geen verschil gewaar.
Ze trekt even hard op LPG als op benzine.
Je kan zelfs de voorwielen doen doorslippen als je te veel op het gas gaat staan
Je kan zelfs de voorwielen doen doorslippen als je te veel op het gas gaat staan
Dat wil eerder zeggen dat je banden op zijn en je op nat wegdek rijdt, dan dat je motor zo sterk is
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
banden,hebben nog 5 mm profiel.
Heb nu ,volgens de ledjes van de LPG meter ongeveer een halve tank leeg gereden en heb nu al 430 km. ziet er leuk uit.
Toen ik haar ging ophalen bij de LPG boer,stond ze op reserve en er is maar 69 liters bij gegaan. Tank= 100 liters bruto = 80 liters netto.
Ik hoop op een 800 km met een tank,dan rijd ze deftig genoeg voor mij!
banden,hebben nog 5 mm profiel
Dat zegt niks, als ‘t pokkiewokkie of michelin energy’s zijn zal ‘t wel lekker doorslippen
Wat voor tank heb je eigenlijk? 100 liter zie ik? dwars achterin dan?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Yep! een cylindrische tank achter de achterbank,van 100 liter.
Ik maak weldra pics van de montage.
Enkel in het motorcompartiment was het krap moeilijk,om alles weg te krijgen!
Verdamper zit tussen de koplamp en het relaisbakje.
De ECU zit naast de batterij,en de injectorenrails zitten,jammer op het plasticafdekkap voor de injectoren van de benzine en de bougies.
Voor flachlube,wat ik ook gevraagd had,was er al helemaal geen plaats meer.
De schakelaar,met brandstofmeter zit netjes geintegreerd in de middenconsole bij de knopjes van de raamopeners achter, en de spiegelverstelling!
Enkel in het motorcompartiment was het krap moeilijk,om alles weg te krijgen!
Verdamper zit tussen de koplamp en het relaisbakje
Bij mij zit de verdamper in de bumperhoek links, daar is plek zat. Ik had ook de keus voor een 100 litertank zo achterin, maar als ik 5 cm extra ruimte opofferde, kon het 160 worden. Dat leek me nog leuker:
De injectoren hadden ze eerst op de injectierails gemaakt, en de afdekplaat maar helemaal weggelaten. Later hebben we het zelf nog mooier gemaakt:
Bij mij zit de schakelaar hier:
De ECU zit bij mij voor op de computerbak gemaakt waar de motor-, veer- en ABS-computers zitten.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Inderdaad! bij mij zitten de injectoren ook zo gemonteerd,op de afdekkap.
maar die verdamper,zit mij niet sneu,bij mij.
Ik kan niet meer bij de lampjes. en de relais hangen daar nu te bengelen.
maar ik ga dit ook wel oplossen. Ik heb nog een nieuwe computerbak + relaisbakje liggen,en ga kijken of die verdamper nergens anders kan komen.
Enkel kan ik niet zien of de hoofdleiding,komende van de tank, er vast op zit of met een flexibele verbinding??
Heb jij ook een foto van waar uw verdamper zit??
Inderdaad! bij mij zitten de injectoren ook zo gemonteerd,op de afdekkap.
Dan heb je een nette gasboer gehad!
Volgens mij worden alle gasleidingen met van die eenmalige slangklemmen vastgemaakt, en veel extra lengte zit er meestal ook niet.
Ik heb geen foto’s van mijn verdamper, die kun je pas zien als je de wielkuip eruit haalt.