@citroenc2: het is toch echt een jaar.
Van de RDW Site:
Schorsen
Opnieuw schorsen binnen een jaar
Als dezelfde eigenaar hetzelfde kenteken binnen één jaar na aanvang van de eerste schorsing opnieuw laat schorsen, dan geldt een ander schorsingstarief zie het tarief ‘schorsen na opheffen schorsing’. Dit geldt niet voor de voertuigen die onder het lage tarief vallen.
Ik heb een keer de volle mep (113 euro) moeten betalen voor de deauville, omdat ik daar maar een paar maand in gereden had, en hem daarna weer moest schorsen.
Vervolgens zaten we bij een andere auto met het zelfde probleem; het kenteken in kwestie is tijdelijk op mijn vaders naam gezet, en toen geschorst. Kost in totaal iets van 33 euro. Dus je kan er wel onderuit komen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
mpostma schreef:@citroenc2: het is toch echt een jaar.
Van de RDW Site:
SchorsenOpnieuw schorsen binnen een jaar
Als dezelfde eigenaar hetzelfde kenteken binnen één jaar na aanvang van de eerste schorsing opnieuw laat schorsen, dan geldt een ander schorsingstarief zie het tarief ‘schorsen na opheffen schorsing’. Dit geldt niet voor de voertuigen die onder het lage tarief vallen.
ik heb alleen ervaring met me oude autos dus laag tarief
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
GoofBlikscha schreef:Ik heb een keer de volle mep (113 euro) moeten betalen voor de deauville, omdat ik daar maar een paar maand in gereden had, en hem daarna weer moest schorsen.
Vervolgens zaten we bij een andere auto met het zelfde probleem; het kenteken in kwestie is tijdelijk op mijn vaders naam gezet, en toen geschorst. Kost in totaal iets van 33 euro. Dus je kan er wel onderuit komen
hmmm, das ook een idee! mn vader lief aankijken, of mn moeder (geen rijbewijs)
heb net ff de papieren niet hier, weet mn schorsingsdatum niet, wel dat de apk begin juni verloopt, krijg je dat weer…
maar je mag met een geschorste wagen de straat op naar de APK keuring, als je m maar verzekerd.
als je de auto binnen 3 maand weer uit de schorsing haalt betaal je achteraf ook nog je wegen belasting tenzij de schorsing door verkoop wordt opgeheven..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
ieksEmmu schreef:GoofBlikscha schreef:Ik heb een keer de volle mep (113 euro) moeten betalen voor de deauville, omdat ik daar maar een paar maand in gereden had, en hem daarna weer moest schorsen.
Vervolgens zaten we bij een andere auto met het zelfde probleem; het kenteken in kwestie is tijdelijk op mijn vaders naam gezet, en toen geschorst. Kost in totaal iets van 33 euro. Dus je kan er wel onderuit komenhmmm, das ook een idee! mn vader lief aankijken, of mn moeder (geen rijbewijs)
heb net ff de papieren niet hier, weet mn schorsingsdatum niet, wel dat de apk begin juni verloopt, krijg je dat weer…
maar je mag met een geschorste wagen de straat op naar de APK keuring, als je m maar verzekerd.
nope want als jij je auto keurt valt hij aut uit de schorsing
en voor dat jij bij de apk ben en controle heb krijg je een hele dikke bon
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
xm'metje schreef:als je de auto binnen 3 maand weer uit de schorsing haalt betaal je achteraf ook nog je wegen belasting tenzij de schorsing door verkoop wordt opgeheven..
dus minstens 3 maanden rijden…
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
citroenc2 schreef:ieksEmmu schreef:GoofBlikscha schreef:Ik heb een keer de volle mep (113 euro) moeten betalen voor de deauville, omdat ik daar maar een paar maand in gereden had, en hem daarna weer moest schorsen.
Vervolgens zaten we bij een andere auto met het zelfde probleem; het kenteken in kwestie is tijdelijk op mijn vaders naam gezet, en toen geschorst. Kost in totaal iets van 33 euro. Dus je kan er wel onderuit komenhmmm, das ook een idee! mn vader lief aankijken, of mn moeder (geen rijbewijs)
heb net ff de papieren niet hier, weet mn schorsingsdatum niet, wel dat de apk begin juni verloopt, krijg je dat weer…
maar je mag met een geschorste wagen de straat op naar de APK keuring, als je m maar verzekerd.nope want als jij je auto keurt valt hij aut uit de schorsing
en voor dat jij bij de apk ben en controle heb krijg je een hele dikke bon
ff opgezocht, rdw:
Als de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK. Laat uw voertuig keuren vlak voordat de schorsing afloopt. U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de keuring te gaan. Zorg er wel voor dat het voertuig op dat moment verzekerd is.
ieksEmmu schreef:citroenc2 schreef:ieksEmmu schreef:GoofBlikscha schreef:Ik heb een keer de volle mep (113 euro) moeten betalen voor de deauville, omdat ik daar maar een paar maand in gereden had, en hem daarna weer moest schorsen.
Vervolgens zaten we bij een andere auto met het zelfde probleem; het kenteken in kwestie is tijdelijk op mijn vaders naam gezet, en toen geschorst. Kost in totaal iets van 33 euro. Dus je kan er wel onderuit komenhmmm, das ook een idee! mn vader lief aankijken, of mn moeder (geen rijbewijs)
heb net ff de papieren niet hier, weet mn schorsingsdatum niet, wel dat de apk begin juni verloopt, krijg je dat weer…
maar je mag met een geschorste wagen de straat op naar de APK keuring, als je m maar verzekerd.nope want als jij je auto keurt valt hij aut uit de schorsing
en voor dat jij bij de apk ben en controle heb krijg je een hele dikke bonff opgezocht, rdw:
Als de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK. Laat uw voertuig keuren vlak voordat de schorsing afloopt. U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de keuring te gaan. Zorg er wel voor dat het voertuig op dat moment verzekerd is.
maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je een apk afspraak heb lijkt mij en dan ook dicht bij huis
ieksEmmu schreef:xm'metje schreef:als je de auto binnen 3 maand weer uit de schorsing haalt betaal je achteraf ook nog je wegen belasting tenzij de schorsing door verkoop wordt opgeheven..
dus minstens 3 maanden rijden…
3 maanden rijden ....
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
xm'metje schreef:ieksEmmu schreef:xm'metje schreef:als je de auto binnen 3 maand weer uit de schorsing haalt betaal je achteraf ook nog je wegen belasting tenzij de schorsing door verkoop wordt opgeheven..
dus minstens 3 maanden rijden…
3 maanden rijden ....
t is meer dat nu ik berekend heb dat ik afgelopen jaren al 3500 euro “geinvesteerd” heb in mn 2.0i, en ik die niet weg kan doen (zeker wanneer ik nu de koppelingsplaten laat vervangen + beurt)
speelt ook mee dat wanneer ik met de V6 een maandje of 1-2 rij, ik m écht goed kan gaan stallen (nieuwe olie, oude banden/velgen eronder)
met de motor gaat dat schorsen etc toch makkelijker…
wat zou er tegen zijn om nieuwere autos te schorsen? hoe minder rijdende autos hoe beter voor t milieu toch?
Of stort de economie in als iedereen zn auto laat staan/schorst?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
wat is eigenlijk de boete voor het rijden met een geschorste wagen?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
hmmm
kentekenbewijs met foutieve gegevens (want hij staat geschorst) 190,-
geen geldig APK keuringsbewijs (als die verlopen is) 75,-
naheffing van de belasting dienst (V6 56,-) heel jaar?
vergeet ik wat?
De dag - datum - van de eerste tenaamstelling is bepalend voor de leeftijd van een auto…..........
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Dus in geval van deze C15, 1-2-1993, de dag dat hij gekentekend is voor het eerst. Zo’n orga datum is leuk voor de weet maar doet verder niet ter zake voor dit gegeven. Maar zo groot is het probleem toch niet, nog 1 maand wachten tot 1 februari….. ?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )