Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Die heeft net voor ik de auto kocht een zelfde behandeling ondergaan….
Mijn bak was alleen volledig overleden, dus dit heeft flink wat hoofdbrekens gekost.
Domme vragen bestaan niet.
Mijn blok is goed. Loopt mooi, klinkt ook mooi. Heeft nokkenas-modificatie gehad.
Enige probleem is, maar dat schijnt elektronica te zijn, dat wanneer je de motor afzet als ie warm is, hij niet direct meer start. De startmotor draait dan niet eens meer rond. Hij doet dan NIKS. Je moet dan 15 minuten wachten voordat ie weer wil starten. Maar goed, daar open ik een nog wel een keer een topic over.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Jouw storing hoort niet en is ook geen bekend euvel.
Wat wel een bekend euvel is, is slecht warm starten, maar dan draait ie prima rond, maar slaat niet aan. Dit komt doordat het motormanagement denkt dat ie koud is en dus tveel brandstof inspuit. Gevolg is slecht starten.
Mijn huidige XM V6.24 heeft er geen last van.
Mijn vorige had het ook, en daar hebben we de temp. sensoren vervangen en alle massapunten en relais aangepakt. Hierna was het over.
Domme vragen bestaan niet.
Remco, van wie ik deze XM heb gekocht, zei dat mijn euvel iets van doen had met computers/elektronica en dat daarvoor iets (aan elkaar) gesoldeerd moet worden in de elektronica. Meer herinner ik me niet. Maar volgens mij heb ik ergens een instructie staan voor dit euvel.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Zoals ik al zei, dit betreft alleen het probleem met de mengselregeling….
Niet rondgaan van de startmotor maakt hier geen deel van uit.
Domme vragen bestaan niet.
Ik beschrijf alleen mijn euvel, Sander, ik kan er niks anders van maken.
Wat is er dan met mijn startmotor, dat ie niet rondgaat als het blok warm is?
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Het probleem met je startmotor kan heel veel zijn. Het kan een slechte accuklem zijn, een rot contactslot, slechte massapunten, versleten startmotor etc.
Het enige wat ik probeer te zeggen is dat het bekende euvel mbt slecht warm starten van vroege V6 12v en 24v modellen iets heel anders is, dat wil zeggen een heel ander probleem en een heel andere oorzaak.
Hetgeen wat jij beschrijft als oplossing is inderdaad de oplossing voor dit probleem. Mooi voorbeeld van de klok horen luiden… van de vorige eigenaar.
Uiteraard kan het ook zo zijn dat je dit euvel hebt en dat de startmotor zich hier later mee is gaan bemoeien… Dan heb ik niks gezegt….
Domme vragen bestaan niet.
Hmm, ok, misschien moet ik het wel in de startmotor zelf zoeken. Die is gereviseerd, maar niet misschien niet goed, of misschien is ie sowieso op.
Over het belang van schone/goed werkende accupolen hoor ik ook het nodige op het forum de laatste tijd. Daar zal ik eens naar kijken.
ik zou het in je startmotor zoeken wordt nog al warm daar achter het spruitstuk waar die zit en zit je hitte schild er nog wel die hem moet beschermen tegen de warmte?
Goed punt. Het hitteschild, was dat niet een keramische coating op een bepaald oppervlak? Is die eventueel opnieuw aan te laten brengen?
Enige probleem is, maar dat schijnt elektronica te zijn, dat wanneer je de motor afzet als ie warm is, hij niet direct meer start. De startmotor draait dan niet eens meer rond. Hij doet dan NIKS. Je moet dan 15 minuten wachten voordat ie weer wil starten.
Simmetje schreef:Jouw storing hoort niet en is ook geen bekend euvel.
Dit is voor mij wel een bekend euvel, ik heb het ook wel eens meegemaakt, niet vaak en meestal na het tanken. Een kwartier heb ik er nooit op hoeven wachten, eerder 5min.
Niet dat ik er een oplossing voor heb, maar het probleem zal waarschijnlijk in de startblokkering zitten.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Hmm, mijn startonderbreker staat uitgeschakeld, hoef geen code in te typen.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Matthijs2006 schreef:Hmm, mijn startonderbreker staat uitgeschakeld, hoef geen code in te typen.
Alarm?????
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Volgens mij gewoon een slechte startmotor.
Door de hitte vervormt ie en maakt ie slecht contact. Daarom werkt ie dan niet meer. Bij sommige motorfiets typen is dit een bekend probleem.
Let wel hij start dan alleen niet als de motor goed heet is, en niet na een ritje van 5 minuten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Wat je zegt gaat op voor mij. Bij een goed hete motor doet ie dan niks meer.
Ik krijg een beetje het gevoel dat ik het bij de startmotor moet gaan zoeken…