Het ontluchten van de remmen wil nog steeds niet. Ik heb het ouderwets geprobeerd (pompen) en door lhm van af het ontluchtingsnippel in te spuiten, beide manieren leken succesvol, ik kan de rem nou niet meer helemaal naar de bodem drukken, maar remmen doet hij pas op het laatste moment.. en dan trekt de auto ook nog alle kanten op.
Iemand ideeën?
Oja, net een stukje gereden, hij is absoluut niet vooruit te branden Zo nog maar even kijken hoe en wat…
Dank voor de reacties trouwens
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik bedenk me net dat ik eigelijk best de achterremtrommels wel eens wat strakker af kan stellen.. Misschien dat ik daarom de rem zo ver in kan trappen… Voor remt hij namelijk wel goed geloof ik
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Nou een paar uur lekker gereden hoor
Jammergenoeg is de koppeling ineens helemaal doorgesleten, dus morgen begin ik weer met het demonteren van de neus, even de koppelingsplaat vervangen. Moet lukken in één dag toch?
(hij rijdt nog wel, maar van de 3 naar de 4 schakelen duurt 5 seconden… En als je in de 4 de koppeling los laat en de rem in trapt gebeurt er bijna niets )
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gaaf Lars, je hebt alvast kunnen rijden. Nog een mazzel dat de koppeling nu lastig doet, tussen Amsterdam en thuis is zuks lastiger.
Ach, ben je 1 januari weer van de straat.
Suc6.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Achja, het gereedschap ligt er toch nog voor
Ik ga zo eens even wat oudejaarsparty’s bezoeken met de Dyane. Altijd leuk
Dat heb ik trouwens wel gemist, dat je de hele tijd nagekeken wordt, dat gebeurde me in de GSA ook Bijna iedereen draait zich om als je langsrijdt
Oja, voordat iemand denkt dat ik zonder remmen rond rijd, na wat geknooi remt hij nou redelijk goed, alleen achter moet nog even afgesteld worden.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zorg er wel voor dat je de achterremmen goed afstelt, dit kan een heel verschil maken…
Koppeling lukt wel in een uurtje of 2 denk ik. Is niet zo lastig, alleen zorgen dat de nieuwe koppelingsplaat goed gecentreerd is. Anders krijg je de motor er niet zo lkkr op
abxsport schreef:
Koppeling lukt wel in een uurtje of 2 denk ik. Is niet zo lastig, alleen zorgen dat de nieuwe koppelingsplaat goed gecentreerd is. Anders krijg je de motor er niet zo lkkr op
2 uur lukt me niet denk ik, dan moet ik wel erg hard doorwerken… en dat centreren, daar hebben we een oude afgeslepen versnellingsbakas voor
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wat een gave kleur zeg! Strakke bak.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Idd erg mooi! Dipje zal nooit meer zo strak zijn…
Ik ben druk bezig om de koppeling te vervangen, ik ben nou in de afbouwende fase.
Links oud, rechts nieuw(er):
Zo ver ben ik alweer, alleen de spatborden en het frontje er weer op:
Ik heb trouwens de kleppen ook gelijk even gesteld, links was te ruim, rechts bleven beide kleppen altijd een beetje open staan… Ook heb ik de brandstofleidingen op het blok vervangen, de oude slangen waren erg aan het scheuren.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
@Goofblikscha: wederom een pluim voor het goede werk!
@Michiel van Ginkel:
Als ik mag stemmen voor de mooiste Dyane van Nederland, dan heb je mijn stem! Wat een onwijs gave Dyane en ook nog in de mooiste kleur die er (in mijn mening) is geleverd op a-types.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
goed werk man weer een dyane gered.
maar wat voor bekleding heb jij er in 2cv bekleding???
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
siemenazu schreef:goed werk man weer een dyane gered.
maar wat voor bekleding heb jij er in 2cv bekleding???
Ja, er zit moderne 2cv bekleding in, en volgens mij is dat nog hardstikke nieuw ook, jammer dat het niet helemaal goed op de frames gezet is..
Maar even een update, de koppeling is klaar, hij rijdt prima.
Maar toen begonnen de problemen…. De carb is ineens hardstikke lek op de pakking, alles zit onder de benzine na een ritje. Controle leverde niets op, (ja de vlotter stond plm 5 mm te hoog afgesteld. De boel goed afgesteld, en schoongemaakt en gemonteerd, maar hij lekt nog steeds.
Ook begon er spontaan een kleppendeksel pakking te lekken, alles onder de olie ed (waarschijnlijk heeft de pakking de klepstelronde niet overleefd)
En last but not least hoorde ik onder het rijden ineens de motor tikken, controle leverde op dat de uitlaatklep links ineens een speling van .35mm heeft terwijl ik die net nog keurig op 20 heb afgesteld…
Morgen maar weer verder, andere carb er op, nieuwe kleppendekselpakking scoren, en de kleppen weer opnieuw stellen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Sow man, die respect!!! Echt geweldug dat je dit allemaal zo snel doet!!!
Achterremmen maakt idd een wereld van verschil, ik had ‘t ook eerst slecht remmen dit en dat en k dacht dat dat kwam door versleten remschijven [was deels ook zo] maar vooral die achterremmen schelen zeg!! sooooow!!!
En tsja kleppen stellen… mooi goed vast draaien idd, en nacontroleren nacontroleren nacontroleren….. ben k soms wel n uur mee bezig maarja, ik drink ook veel koffie
heavy metal speed eend!