2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
aankoopvalkuilen
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 december 2007 10:12 AM
  [ # 16 ]

Moet het per se een break zijn?

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 03 december 2007 06:01 PM
  [ # 17 ]

citropower, bedankt voor de tip, zal er zeker op reageren,en st. marien, er komen hier alleen maar breaks de wei in “ich bin kein berliner”

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 03 december 2007 08:33 PM
  [ # 18 ]

nou, gebeld voor een afspraak zaterdag, wist de garagist me te vertellen dat de groene gsa wel koelvloeistof verloor als hij liep, knap voor een luchtgekoeld blokje dus de retourleiding(en)zullen, als eerder op dit draadje genoemd, wel gaar zijn, waar lekken ze dan eigenlijk het liefst, bij de lekzakken of zijn de leidingen zelf graag gaar.overigens van ds, eend en cx bestaat er zat naslagbladerwerk op het net, is er ook zoietsvoor de gsa misschien…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 december 2007 09:04 PM
  [ # 19 ]

Lekzakken gaan niet vaak kapot, de hoes van de hogedrukpomp (vooraan de motor, onder de motorfan) wel eens. Leidingen kunnen ook doorroesten, maar dan heb je meestal veel lek (hoge druk!).

Koelvloeistof Very Happy Very Happy Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 december 2007 09:28 PM
  [ # 20 ]
f.rockefeller schreef:

overigens van ds, eend en cx bestaat er zat naslagbladerwerk op het net, is er ook zoietsvoor de gsa misschien…

Wat bedoel je precies met naslagwerken? Ik heb wel een haynes voor je op mijn site staan.

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 03 december 2007 10:40 PM
  [ # 21 ]

haynes, ja prettiger dan olieslager vind ik , precies wat ik zoek, kan ik me een beetje gaan orienteren in de techniek, bedankt.

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 08 december 2007 07:53 PM
  [ # 22 ]

Vandaag wezen kijken naar de twee gs\a,s uit de link aangegeven door citro-power, de groene is inderdaad de beste, zover ik gekeken heb ietwat rottigheid bij het sub-frame de achterbak, linkervoorspatbord binnenkant, waairoest over het blokje heen , beetje uitgewoond interieur en kennelijk lekkage ergens op retourleiding, dooie accu en wat sleetse lege banden;kortom een goeie opknapper voorzover ik het gezien heb, maar ja als je eenmaal begint met krabben ga je al snel verder dan gedacht, motortje niet gehoord. De blauwe is wat minder compleet maar de onderkant niet bekeken. Net iets teveel project (tijdtechnisch gezien)op het moment om door de apk te krijgen, maar zeker voor een gs\a break fan de moeite, weet weinig van de prijzen, maar voor 700 euro heb je een berg materiaal en volgens mij genoeg voor een lopend eindresultaat.Ik zoek geduldig verder naar ,n break met wat minder aanvangswerk maar deze zijn m.i. zeker de moeite als project. groeten frits.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 december 2007 08:05 PM
  [ # 23 ]

Kijk eens op de franse site’s.

Daar staan soms wel erg leuke gave Break’s voor niet veel geld.

Het is een eindje rijden , maar een gave is zeer de moeite waard tegenover opknappers die hier aangeboden worden.


http://www.leboncoin.fr/vi/7858217.htm?ca=3_s

http://voiture-occasion.vivastreet.fr/annonces-voiture-occasion/gsa-break-novembre

http://voiture-occasion.vivastreet.fr/annonces-voiture-occasion/auto-collection20

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 januari 2008 01:07 PM
  [ # 24 ]

Even een andere vraag: hoe zit het nu precies met het ‘beruchte’ nokkenasvreten van de GS/A?
In hoeverre is dat waar en hoe is dit te voorkomen?

Ja…ook ik heb een GSA op het oog (de huidige eigenaar wil emigreren en neemt de auto’s niet mee..).

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 01 januari 2008 02:54 PM
  [ # 25 ]
Pascal schreef:

Ja…ook ik heb een GSA op het oog (de huidige eigenaar wil emigreren en neemt de auto’s niet mee..).

Een blauwe break in je eigen woonplaats Confused:

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 januari 2008 03:28 PM
  [ # 26 ]

Nope: een zeegroene/mintkleurig/ licht turquoise (weet de exacte kleurnaam niet) GSA Berline op franse platen.
Niet in mijn woonplaats, wel in de buurt Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 januari 2008 01:47 AM
  [ # 27 ]
f.rockefeller schreef:

citropower, bedankt voor de tip, zal er zeker op reageren,en st. marien, er komen hier alleen maar breaks de wei in “ich bin kein berliner”

Ik ben het met jou eens dat een break mooi/leuk is maar bij een GSA is de berline groter dan de break, vreemd maar waar! Geloof niet dat je nu voor een berline gaat maar wel een leuk weetje.
groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 januari 2008 01:06 PM
  [ # 28 ]

Waar is een GSA-berline groter dan een GSA-break?

Citroen!

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 14 januari 2008 04:20 PM
  [ # 29 ]

Ik geloof dat ook niet een Berline groter is, een Break is langer dan een berline en deze heeft een kofferruimte die ik dacht 2,5cm langer is, de breedte is hetzelfde en de hoogte is meer bij een break, over een langer gebied, bij een berline heb je gelijk de achterruit die daalt.

Ik vind overigens wel dat de GSA Berline standaard al over een berg laadruimte beschikt, zeker als je dat vergelijk met moderne auto’s..

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 14 januari 2008 05:18 PM
  [ # 30 ]

Het klopt we degelijk. een berline GSA meet 4,195meter lengte en een break ” slechts” 4,156meter. Toch 4 centimeter. Je kunt dus ook net iets langere zaken vervoeren in een berline met neergeklapte achterbank.
Dit aldus Citroen zelf in de brochures.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook