Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Wel ben ik in staat om de auto aan het andere eind van een parkeerplaats te parkeren omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb als er mensen naast mij parkeren. Dat uitdeuken zonder spuiten is niet goedkoop namelijk.
Verder heb ik de tamelijk hardnekkige gewoonte om met de neus naar de straat te willen parkeren. Behalve thuis dan weer.
Oh ja, ik houd minitieus mijn brandstofverbruik bij. Is dat ook een tic?
Ook allemaal redelijk herkenbaar
Als ik ergens geparkeerd sta, dan ben ik altijd blij dat als ik terug kom nog dezelfde auto’s naast me staan
Dan is de kans groter dat er geen deuren tegen mijn auto gegooit zijn
Parkeren gaat bij mij altijd achteruit (waar ik nu werk is het zelfs verplicht, auto’s staan daar ook veel netter dan op de gemiddelde parkeerplaats ).
Brandstofverbruik houd ik meestal ook bij
Arjan Verkade schreef:
Als ik ergens geparkeerd sta, dan ben ik altijd blij dat als ik terug kom nog dezelfde auto’s naast me staan
Dan is de kans groter dat er geen deuren tegen mijn auto gegooit zijn
Nou, ik ook. Maar dat leer je ook wel als je een aantal portieren hebt kunnen weggooien ivm inparkeerschade. Neurose of tic zou ik dat niet willen noemen…
Arjan Verkade schreef:
Parkeren gaat bij mij altijd achteruit (waar ik nu werk is het zelfs verplicht, auto’s staan daar ook veel netter dan op de gemiddelde parkeerplaats ).
Dat kan dan ook alleen maar als je geen BX rijdt; want daarmee *MOET* je op veel plaatsen wel vooruit parkeren, ivm de betonnen balken of stoepranden die overal en nergens de plaatsen markeren.
Als je achteruit parkeert en de auto zakt in dan is met een beetje pech de achterdemper geplet - dat schiet niet zo op.
Ook wil het nog wel eens zo zijn dat de achterbak onbereikbaar is bij achteruit insteken.
Ich bin ein Breaker
Ja, maar als je hem met de neus naar voren parkeert, wil soms ook nog wel eens de bumperlip het benauwd krijgen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Ja, maar als je hem met de neus naar voren parkeert, wil soms ook nog wel eens de bumperlip het benauwd krijgen
Hoe dan? Als je een “echte” type 2 of 3 hebt rust die op 2 steunen. De typen 1 en vroege typen 2 hebben daar zo’n dwarsbalk voor; jouw 1400 ook.
De (originele) bumperlip zit vóór de bumper, niet eronder. Daar is wel over nagedacht…
Wel even wachten tot er voldoende hydraulische druk is bij het wegrijden natuurlijk.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
karel schreef:Arjan Verkade schreef:
Parkeren gaat bij mij altijd achteruit (waar ik nu werk is het zelfs verplicht, auto’s staan daar ook veel netter dan op de gemiddelde parkeerplaats ).
Dat kan dan ook alleen maar als je geen BX rijdt; want daarmee *MOET* je op veel plaatsen wel vooruit parkeren, ivm de betonnen balken of stoepranden die overal en nergens de plaatsen markeren.
Als je achteruit parkeert en de auto zakt in dan is met een beetje pech de achterdemper geplet - dat schiet niet zo op.
Ook wil het nog wel eens zo zijn dat de achterbak onbereikbaar is bij achteruit insteken.
Dat kan daar met een BX ook makkelijk hoor
Er staan zat busjes die een stuk langer zijn als een BX dus je blijft wel voor die betonnen stenen.
En volgens mij liggen die er zelfs helemaal niet
Overigens zou ik een BX ook altijd achteruit parkeren, gewoon even goed opletten of er iets achter ligt dan is het verder ook geen probleem
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik parkeer ook graag achteruit in, zodat ik zo weg kan rijden. Alleen als ik tussen 2 auto’s in sta voor een muur dan parkeer ik zo dat als ik wordt ‘dichtgeparkeerd’ ik door de achterklep binnen zou kunnen komen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Is dat weleens nodig geweest, dat je zo naar binnen moest?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nee, nog nooit. Dat maakt het ook juist zo grappig. Maar het zal je maar één keer gebeuren, dan ben je blij dat het kan
Neuroot, ik weet het.
Eveneens ben ik tevens ook.
karel schreef:BasisBIX schreef:Ja, maar als je hem met de neus naar voren parkeert, wil soms ook nog wel eens de bumperlip het benauwd krijgen
Hoe dan? Als je een “echte” type 2 of 3 hebt rust die op 2 steunen. De typen 1 en vroege typen 2 hebben daar zo’n dwarsbalk voor; jouw 1400 ook.
De (originele) bumperlip zit vóór de bumper, niet eronder. Daar is wel over nagedacht…Wel even wachten tot er voldoende hydraulische druk is bij het wegrijden natuurlijk.
Ik bedoelde eigenlijk als je hem net met de bumperlip boven het stoepje zou zetten, dan gaat de auto zakken, en je bumperlip hangt dan boven het stoepje.
Ik heb dat weleens in Frankrijk gezien, en toen stond die bumperlip recht omhoog
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Waar zijn de echte Citroen rijders van weleer gebleven?
De geitenwollensokken dragers die in hun 2cv’s reden net zo lang tot ze met hun voeten het asfalt raakten,de linnen daken die met plakband dichtgemaakt werden,de deuren die niet meer op slot konden,de stoelen die tot op de bodem ingezakt waren,de achterbank was ook vaak niet meer aanwezig,dit om een grote diverse aan boerderijdieren te kunnen vervoeren,waar zijn die mensen toch gebleven?
Kijk nu toch eens wat de moderne tijd ons heeft opgeleverd…..........................,. MIERENEUKERS.
Met z’n vieren in je Eendje.
Ik heb wel een paar die bovenstaande tiks. Zo houd ik al sinds 2004 nauwkeurig elke gereden km en getankte liter bij. Verder staat mijn verwarming óf helemaal volluit en warm, óf helemaal dicht.
Ik heb altijd papiertjes op mijn zonneklep liggen, ik ruim mijn auto nooit op.
Er liggen nog kampeerspullen in van 2005 Tjechië, 2006 Duitsland en 2007 Frankrijk. Mijn dwangmatige handeling is dus dat ik nooit opruim. Ik kan me er zelf niet toe zetten.
Verder kijk ik 3 keer dag in mijn tankboekje of ik alweer moet tanken, kijk 2 keer per maand na of de APK nog niet verlopen is, peil soms wel 4 keer per week de olie en andere vloeistoffen.
Ik kijk nooit mijn bandenspanning hna, behalve als de wagen begint de trekken naar 1 kant.
Ik was hem nooit, en word er gelukkig van als hij erg vies is.
Zo Ricölt, nu mag jij weer.
Test
Re: Wie is net zo raar als knäckor?
knäckor schreef:Voila, een klein kijkje in mijn verknipte geest: Ik moet bekennen dat ik zo’n rare knakker ben dat ik bij mijn BX in principe alle draaiknoppen van de kachel zeg maar op half 8 heb staan. Dus halfwarm, op zo’n 2/3e van de snelheid en dan lucht naar de vloer en voorruit.
Dit vind ik ongeveer de meest ideale instelling maar de voornaamste reden dat het zo staat is dat alle knoppen hetzelfde staan Als het nodig is stel ik de kachel wel anders in maar uiteindelijk gaat het altijd weer terug op half 8.
Het viel me op dat wel meer mensen dat doen, nou vraag ik me af of dat puur toeval is of dat er meer mensen zo raar zijn als ik.
geen toeval bij mij is het ook hetzelfde..
het is niet tewarm en niet te koud..
ik ben het met je eens half 8 is een beste stand ^^
Wat een grappig topic is dit, al is het niet persé BX gerelateerd.
Ik moet bekennen dat ik absoluut geen dwangneurose heb wat betreft de kachelknoppen. Ik vind het veel belangrijker dat ik in een lekker temperatuurtje kan zweven. Het radioklepje laat ik altijd open staan, puur om te genieten van mijn mooie radio.
De enige neurose wat betreft het autorijden, is mijn parkeergedrag. Ik wil altijd zo dicht mogelijk bij de stoeprand staan, maar wel op enkele centimeters afstand. Als mijn BX te dicht bij de stoeprand staat, komen de spatlappen op de stoeprand terecht. Vooral wanneer ik ergens achteruit inparkeer, doe ik altijd even de linker voordeur open, om de BX op de handrem te zetten nét wanneer de spatlappen voor de stoeprand zijn.
DigiDaan schreef:Oh ja, ik houd minitieus mijn brandstofverbruik bij. Is dat ook een tic?
Ik denk dat dat een tic is ja. Ik heb ‘m ook, in extremis zelfs.
Sinds 10 juni 2002 (de aankoop van mijn eerste BX), bezit ik ALLE tankbonnetjes. Alle bonnetjes sorteer ik weer netjes in een map, die onder de naam BX in de boekenkast staat.
De gegevens van al die bonnetjes staat in een groot Excel-document op mijn computer. Daarnaast schrijf ik op de bonnetjes altijd de kilometerstand.
Indien bij een onbemand tankstation van tevoren aan wordt gekondigd dat er tijdelijk geen tankbon beschikbaar is, rijd ik door naar de volgende pomp… Vind ik behoorlijk dwangmatig…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
BasisBIX schreef:Ik bedoelde eigenlijk als je hem net met de bumperlip boven het stoepje zou zetten, dan gaat de auto zakken, en je bumperlip hangt dan boven het stoepje.
Ik heb dat weleens in Frankrijk gezien, en toen stond die bumperlip recht omhoog
Daar heb je helemaal geen bumperlip voor nodig hoor. Dat is me met de voorbumper al een keer gebeurd, nouja, dat ie op de bumper landde.
Kwestie van altijd doorrijden tot de rand - weet ik sindsdien…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Thijsvandebles schreef:Ik heb wel een paar die bovenstaande tiks. Zo houd ik al sinds 2004 nauwkeurig elke gereden km en getankte liter bij. Verder staat mijn verwarming óf helemaal volluit en warm, óf helemaal dicht.
Ik heb altijd papiertjes op mijn zonneklep liggen, ik ruim mijn auto nooit op.
Er liggen nog kampeerspullen in van 2005 Tjechië, 2006 Duitsland en 2007 Frankrijk. Mijn dwangmatige handeling is dus dat ik nooit opruim. Ik kan me er zelf niet toe zetten.Verder kijk ik 3 keer dag in mijn tankboekje of ik alweer moet tanken, kijk 2 keer per maand na of de APK nog niet verlopen is, peil soms wel 4 keer per week de olie en andere vloeistoffen.
Ik kijk nooit mijn bandenspanning hna, behalve als de wagen begint de trekken naar 1 kant.
Ik was hem nooit, en word er gelukkig van als hij erg vies is.Zo Ricölt, nu mag jij weer.
Nee, sorry. Ik zal in jouw mijn tic-meerdere moeten erkennen
Eveneens ben ik tevens ook.