Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ABS verdeelblok zit inderdaad bij het linkervoorwiel ergens. Ik denk dat het stuk voor stuk nalopen wordt, kijken of er wel een zekering voor de ABS in zit enzo. Maar waar die moet uithangen, ik heb echt geen idee.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ja, er zit ABS op en waarschijnlijk is de voedingskabel van de ABS-computer losgetrokken. Daarom gaat er geen lampje branden en dat doen ze om de auto door de apk te halen.
Achter de koplamp aan de bestuurderszijde zit een witte stekker waar 2 dikke draden aan zitten (bij een V6 tenminste)
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem thnx voor de tip zal snel gaan kijken of ik
iets kan vinden wat loshangt
als dit niet het geval is kom ik er op terug
wil gewoon dat die ABS het doet het zit er namelijk niet voor niets op
tot later
gekocht en verkocht
simpel toch
het was bij mij ook een witte stekker met 2 draden
en ploef op het display staat nu vermeld “ABS NOT IN USE”
en het lampje brand
(krijg display niet op Nederlands stond wel in het boekje maar dan word het bij mij duits )
bij die witte stekker hangen nu nog 2 lossen draden met een stekkertje
eraan
een rode draad ( witte 1draadsstekker) en een
zwarte draad (zwarte 1draadsstekker )
waar zouden die van kunnen zijn , ze zijn alleen niet erg lang
groeten
gekocht en verkocht
simpel toch
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dan kan je nu mooi sensoren schoon gaan maken en ABS compu uitlezen, dan weet je waar het probleem zit in elk geval. Als het niet vieze sensoren of slechte contacten zijn schijnt het niet echt goedkoop te zijn een vervangende sensor te bemachtigen aangezien ze niet heel uit sloopautos te halen zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Bah schoonmaken
ik ga mijn best doen
gekocht en verkocht
simpel toch
superwuppy schreef:bij die witte stekker hangen nu nog 2 lossen draden met een stekkertje
eraan: een rode draad (witte draadsstekker) en een zwarte draad (zwarte draadsstekker )waar zouden die van kunnen zijn , ze zijn alleen niet erg lang
groeten
die 2 losse draden komen helaas NIET in het orginele schema voor:
maar ik heb fff een scannetje voor je gemaakt nu kun je het ABS op je gemak met een (aldi €2,99 ) meter doormeten
Oh ja, ter orrientatie de witte 2 polige stekker die je inmiddels al weer hebt aangesloten is de 2B (rechts van (rode) 50) schema1
Ik neem aan dat zekering F1…10A in orde is voeding ABS
In SCHEMA2 kun je van de ABS computer 140 van iedere abs-sensor de weerstand doormeten. Dus zwarte stekker 35N (schema 1) lostrekken en OHMS (weerstand) doormeten op 35/18 , 32/15 , 34/17 en tenslotte 33/16 ......................suc6
Zo kun je makkelijk al de 4 sensoren OHMS (weerstand) doormeten zonder vieze handen te krijgen
SCHEMA1
SCHEMA2
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
multi meter heb ik al
heb in de inbouw gezeten van auto audio en dergelijke
gekocht en verkocht
simpel toch
ik wist niet dat ik zo slecht was in het oncijferen van schema’s
word ff uitpluizen hoe dit werkt maar ik zal er wel uitkomen
hoop ik
thnx
ops:
gekocht en verkocht
simpel toch
op deze foto liggen de 2 draden die ik bedoel boven de witte blok die ik weer heb aangesloten
ze kunnen niet aan elkaar zijn allebij vrouwtjes
gekocht en verkocht
simpel toch
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik weet wel een goede garage voor je in heerhugowaard waar ik zelf kwam met mijn xm. die vent is een ex citroen garage monteur die voor zichzelf is begonnen. de prijzen zijn er heel schappelijk en hij heeft altijd wel een stuk of 10 oude xmmen staan. hij heeft dus ook veel 2de hands onderdeeltjes waardoor je rekening nog eens wat lager uit kan vallen als je dat wenst.
lees hier meer over mijn xm reparaties
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1192&highlight;=
superwuppy schreef:op deze foto liggen de 2 draden die ik bedoel boven de witte blok die ik weer heb aangesloten
ze kunnen niet aan elkaar zijn allebij vrouwtjes
de zwarte stekker is een constante of geschakelde (contact) plus draad
(fff controleren met meter) .........ik denk een constante plus
past die zwarte stekker ook op een “mannetje” welke wellicht in de zwarte voedingskast of het kastje ernaast is ondergebracht (zie gele pijlen) :
ook die zelf aangebrachte “mannetje/vrouwtje” combinatie geeft te denken….......... zie rode cirkel
die rode zul je fff moeten volgen .....maar, nogmaals zo te zien (schema 1 en 2) heeft ie niks met de ABS te maken
heb je zekering F1 .... 10A nog gecontroleerd :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
die dikke zwarte draden zijn niet origineel, ze zijn er waarschijnlijk later ingezet of om een of ander onderdeel om te leiden.
Ik zou eerst eens kijken of er spanning op staat als het contact aanstaat en controleren of het een massa verbinding is (doorpiepen of weerstand meten op de draad en een blank stuk metaal of de motor)
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:die dikke zwarte draden zijn niet origineel
dat betwijfel ik…. het hangt er vanaf wat voor belasting eraan hangt
airco of gloeibougies diesel (en ja ik weet dat dit GEEN DIESEL is maar een 2.0 ambiance) hebben ook deze dikke zwarte draden
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
de F1 zekering is goed heb voor de zekerheid een nieuwe geplaatst
zal zo ff meten wat zwart en rood doen + of - hoort het zo
gekocht en verkocht
simpel toch