Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
De lezers van het C6 forum zullen wel weten dat het hier de auto betreft die we voor mijn ega gekocht hebben ter vervanging van 3 jaar oude C5 break 2.0 hdi.
Voorgeschiedenis:
Onze 12e Citroën indertijd overgestapt van C5 2.0 HDI break naar C8 Image wegens 7 comfortabele zitplaatsen en 3 kids worden groter en er moet al eens een bomma / oma of vriendje of vriendinnetje mee.
Er staan momenteel 85000 km op de teller op +/- 2 jaar en 4 maand.
Heb op 2 jaar contract plus gekocht (doe ik altijd). Tot op heden niet nodig gehad.
Storingen tot op heden:
Geen, nul, riente, nada.
Pluspunten:
Zeer solide ontwerp (geen last van vroegtijd slijtende zetels -ondanks 2 ADHDrs en 1 hyperactieve kid) wel extra zetelhoezen op rij 2
Positief gecharmeerd van vering en wegligging (ondanks hoogte en alhoewel we van een C5 break hydractive vering kwamen)
Geen parasiet geluiden, geen piepjes, geen kraakjes 9ook niet bij grote temperatuursverschillen)
Minpunten:
Tot op heden geen maar zetel 3 t.m. 7 wel erg zwaar als ze door tengere echtgenote moeten geplaatst worden (ik geloof dat 1 zetel 26kg weegt)
Zou meteen opnieuw kopen:
- vooral nu je hele grote kortingen kan bekomen op de C8
- en ook wegens veel solider afgewerkt dan C4GP
- en zetel 6 en 7 zijn volwaardige zetels in vergelijking met plankje 6 en 7 in de C4 GP
PS: Begrijp nog steeds niet waarom de C8 hier bij de overigen staat en geen eigen forum topic krijgt.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Is die 2.0 HDi (110pk?) sterk genoeg voor de grote C8? In onze C4GP 1.6 HDi (110pk) is de motor vlot en ‘genoeg’, een C8 is nog wat groter.
Verder zit ik met mijn 1m85 best goed op de achterste rij, mijn vader (die nog struiser is en 1m90 meet) ‘past’ ook wel op de achterste rij. Dan moeten rij 1 & 2 wel wat naar voor dat spreekt. Maar het rijden met 6 volwassenen in onze auto valt best mee (véél beter dan in een Zafira!)
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
cocico schreef:Is die 2.0 HDi (110pk?) sterk genoeg voor de grote C8? In onze C4GP 1.6 HDi (110pk) is de motor vlot en ‘genoeg’, een C8 is nog wat groter.
C8 beschikt over een zeer soepel koppel en heeft voldoende trekkracht door uitstekende versnellingsbak verhoudingen.
Als ik nu opnieuw zou kopen zou ik bij de 2.0 blijven en niet naar de 168 pk versie overgaan wegens niet nodig. De c8 haalt makkelijk 170 dus voor een monovolume vind ik dat ruim voldoende
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Ik ben ook zeer tervreden over mijn c8. Ik heb een 2,2 hdi met een handgeschakelde zes bak. Dat laaste ben ik zeer over te spreken. Alleen het verbruik valt een beetje tegen. 1 op 9,5 vind ik toch aan de hoge kant. Wat verbruikt die van jou????
Ik heb de voorganger, de Evasion 2.0HDI - en lees belangstellend mee of dit een geschikte opvolger zou kunnen zijn of niet. Veel is gelijk, veel is anders. Qua binnenruimte is de Evasion achterin (zitrij 3 / bagageruimte) iets in het voordeel, is mijn indruk.
Hoe dan ook, de 110pk HDI motor daarin voldoet goed. Hij rijdt best vlot, maar je kunt er geen strepen mee trekken. Maar daar is dit soort autoos ook niet voor bedoeld - en de inzittenden waarderen dat ook niet echt.
Verbruik ligt ongeveer op 1:13, of iets zuiniger.
PS: Begrijp nog steeds niet waarom de C8 hier bij de overigen staat en geen eigen forum topic krijgt.
Idem voor de Evasion/Jumpy.
Ich bin ein Breaker
Nou dat haal ik bij lange na niet. Op lange stukken (snelweg) gaat hij naar 8.0L/100km, 1 op 12.5 dus. Korte stukken en in de stad verbruikt hij meer dan 1 op 10. het gemiddelde verbruik van 7,3L/100km haal ik bij lange na niet. Ik weet dat dit is onder ideale omstandigheden maar een verschil van 4L/100 km is toch wel erg veel…