hoog toerental
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 21 februari 2005 04:02 PM

nog ff een andere vraag

klopt het dat de XM op hoog toerental rijd

zit namelijk bij 100 km/ al op 3000+ toeren

heb in andere autos gereden die beduidend lager in toeren lagen
en
hoeveel PK heeft een XM 2.0i 1992 heb namelijk geen flauw idee

hoe kun je de bestaand koplampen meer licht oplaten brengen(door ze aan te zetten wha wha   Evil or Very Mad  ) 
want ik zie mijn eigen licht niet op de weg . terwijl de lampen wel goed gericht staan

tot horens en schrijfs Arrow

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 februari 2005 04:31 PM
  [ # 1 ]

De standaard 2.0i motor heeft 122pk, had dezelfde in de Xant. Ik heb Erik Wijngaarden ook weleens horen melden dat ie wat hoogtoerig was toen hij nog zijn XM had.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 21 februari 2005 04:37 PM
  [ # 2 ]

erik hoogtoerig of de XM

Glapje

ik twijfelde al , dacht eerst oeps de koppelingsplaten maar daar is niet mis mee in tegen deel die werken perfect ... toch bedankt

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 februari 2005 08:16 PM
  [ # 3 ]

klopt, een 2 liter maakt gewoon (te)veel toeren in de hoogste versnelling, maar dat maakt voor de levensduur weinig uit.
De V6 automaat doet nog geen 2500 toeren bij 100 km/uur

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 22 februari 2005 01:32 PM
  [ # 4 ]

weten jullie of er ooit een 6 bak is uitgevonden voor de XM

dat zou namelijk helemaal het einde zijn op de snelweg

rustiger toerental en langere houdbaarheidsdatum van de motor

als er een 6 bak is wat kost zo’n ding   Laughing  ???

Wink

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 22 februari 2005 01:34 PM
  [ # 5 ]

Re: hoog toerental

superwuppy schreef:

hoe kun je de bestaand koplampen meer licht oplaten brengen(door ze aan te zetten wha wha   Evil or Very Mad  ) 
want ik zie mijn eigen licht niet op de weg . terwijl de lampen wel goed gericht staan

tot horens en schrijfs Arrow

Als je een type 1 XM hebt, dan zit er achter het glas van je koplampen een plastic plaatje. Dit verkleurt op den duur en zorgt voor een slechte lichtopbrengst.
Oplossing is of nieuwe plastic plaatjes of koplampglas vervangen voor een type 2 XM.

Profiel  
 
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 22 februari 2005 01:55 PM
  [ # 6 ]

Re: hoog toerental

Eric Vertogen schreef:
superwuppy schreef:

hoe kun je de bestaand koplampen meer licht oplaten brengen(door ze aan te zetten wha wha   Evil or Very Mad  ) 
want ik zie mijn eigen licht niet op de weg . terwijl de lampen wel goed gericht staan

tot horens en schrijfs Arrow

Als je een type 1 XM hebt, dan zit er achter het glas van je koplampen een plastic plaatje. Dit verkleurt op den duur en zorgt voor een slechte lichtopbrengst.
Oplossing is of nieuwe plastic plaatjes of koplampglas vervangen voor een type 2 XM.

is dat duur of een meevaller want mijn centjes zijn bijna op
hoe zie ik het verschil tussen type I en II ?
ben hier nog een leek in.

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 februari 2005 06:48 PM
  [ # 7 ]

-Type 1 heeft het citroen-embleem op de grille aan de bestuurderkant zitten,
bij de 2 zit dit in het midden en is het groter.

-Bij de Type2 staat “XM” in sierlijke letters geschreven op de achterklep.

-Een Type2 heeft een ander, afgeronder dashboard, en geen 1- of 2-arms stuur, altijd ‘vier’ dacht ik.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 februari 2005 06:51 PM
  [ # 8 ]

Ik vermoed dat ie wil weten hoe je type I en type II koplampen kan onderscheiden. Type 2 heeft geen extra glaasje binnenin en een soort driehoekje in het glas….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 februari 2005 08:21 PM
  [ # 9 ]

nieuwe glazen kosten 85 euro per stuk en het geld dubbel en dwars waard

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 22 februari 2005 08:36 PM
  [ # 10 ]

17” velgen ipv de 15” velgen scheelt ook wel iets in het aantal toeren.

Tenminste dat dacht ik te merken toen ik van 17” naar 15” ging. Ik zal het nog eens bekijken als ieksEmmu het weer doet en het weer zomervelgentijd is…

Profiel  
 
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 22 februari 2005 09:17 PM
  [ # 11 ]
ieksEmmu schreef:

17” velgen ipv de 15” velgen scheelt ook wel iets in het aantal toeren.

Tenminste dat dacht ik te merken toen ik van 17” naar 15” ging. Ik zal het nog eens bekijken als ieksEmmu het weer doet en het weer zomervelgentijd is…

als je een andere maat wiel eronder gooit blijft je rol maat toch hetzelfde
alleen word je band platter en breeder Confused:  kan me vergissen Rolling Eyes

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  
 
superwuppy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 22 februari 2005 09:43 PM
  [ # 12 ]
Willem schreef:

nieuwe glazen kosten 85 euro per stuk en het geld dubbel en dwars waard

zijn dat type II glazen ??

gekocht en verkocht
simpel toch

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 februari 2005 09:56 PM
  [ # 13 ]
superwuppy schreef:
ieksEmmu schreef:

17” velgen ipv de 15” velgen scheelt ook wel iets in het aantal toeren.

Tenminste dat dacht ik te merken toen ik van 17” naar 15” ging. Ik zal het nog eens bekijken als ieksEmmu het weer doet en het weer zomervelgentijd is…

als je een andere maat wiel eronder gooit blijft je rol maat toch hetzelfde
alleen word je band platter en breeder Confused:  kan me vergissen Rolling Eyes

Afrol scheelt meestal wel wat, dus je kan er bewust voor kiezen banden met een wat langere afrol te plaatsen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook