nog ff een andere vraag
klopt het dat de XM op hoog toerental rijd
zit namelijk bij 100 km/ al op 3000+ toeren
heb in andere autos gereden die beduidend lager in toeren lagen
en
hoeveel PK heeft een XM 2.0i 1992 heb namelijk geen flauw idee
hoe kun je de bestaand koplampen meer licht oplaten brengen(door ze aan te zetten wha wha )
want ik zie mijn eigen licht niet op de weg . terwijl de lampen wel goed gericht staan
tot horens en schrijfs
gekocht en verkocht
simpel toch
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De standaard 2.0i motor heeft 122pk, had dezelfde in de Xant. Ik heb Erik Wijngaarden ook weleens horen melden dat ie wat hoogtoerig was toen hij nog zijn XM had.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
erik hoogtoerig of de XM
Glapje
ik twijfelde al , dacht eerst oeps de koppelingsplaten maar daar is niet mis mee in tegen deel die werken perfect ... toch bedankt
gekocht en verkocht
simpel toch
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
klopt, een 2 liter maakt gewoon (te)veel toeren in de hoogste versnelling, maar dat maakt voor de levensduur weinig uit.
De V6 automaat doet nog geen 2500 toeren bij 100 km/uur
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
weten jullie of er ooit een 6 bak is uitgevonden voor de XM
dat zou namelijk helemaal het einde zijn op de snelweg
rustiger toerental en langere houdbaarheidsdatum van de motor
als er een 6 bak is wat kost zo’n ding ???
gekocht en verkocht
simpel toch
Re: hoog toerental
superwuppy schreef:hoe kun je de bestaand koplampen meer licht oplaten brengen(door ze aan te zetten wha wha )
want ik zie mijn eigen licht niet op de weg . terwijl de lampen wel goed gericht staantot horens en schrijfs
Als je een type 1 XM hebt, dan zit er achter het glas van je koplampen een plastic plaatje. Dit verkleurt op den duur en zorgt voor een slechte lichtopbrengst.
Oplossing is of nieuwe plastic plaatjes of koplampglas vervangen voor een type 2 XM.
Re: hoog toerental
Eric Vertogen schreef:superwuppy schreef:hoe kun je de bestaand koplampen meer licht oplaten brengen(door ze aan te zetten wha wha )
want ik zie mijn eigen licht niet op de weg . terwijl de lampen wel goed gericht staantot horens en schrijfs
Als je een type 1 XM hebt, dan zit er achter het glas van je koplampen een plastic plaatje. Dit verkleurt op den duur en zorgt voor een slechte lichtopbrengst.
Oplossing is of nieuwe plastic plaatjes of koplampglas vervangen voor een type 2 XM.
is dat duur of een meevaller want mijn centjes zijn bijna op
hoe zie ik het verschil tussen type I en II ?
ben hier nog een leek in.
gekocht en verkocht
simpel toch
-Type 1 heeft het citroen-embleem op de grille aan de bestuurderkant zitten,
bij de 2 zit dit in het midden en is het groter.
-Bij de Type2 staat “XM” in sierlijke letters geschreven op de achterklep.
-Een Type2 heeft een ander, afgeronder dashboard, en geen 1- of 2-arms stuur, altijd ‘vier’ dacht ik.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vermoed dat ie wil weten hoe je type I en type II koplampen kan onderscheiden. Type 2 heeft geen extra glaasje binnenin en een soort driehoekje in het glas….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
nieuwe glazen kosten 85 euro per stuk en het geld dubbel en dwars waard
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
17” velgen ipv de 15” velgen scheelt ook wel iets in het aantal toeren.
Tenminste dat dacht ik te merken toen ik van 17” naar 15” ging. Ik zal het nog eens bekijken als ieksEmmu het weer doet en het weer zomervelgentijd is…
ieksEmmu schreef:17” velgen ipv de 15” velgen scheelt ook wel iets in het aantal toeren.
Tenminste dat dacht ik te merken toen ik van 17” naar 15” ging. Ik zal het nog eens bekijken als ieksEmmu het weer doet en het weer zomervelgentijd is…
als je een andere maat wiel eronder gooit blijft je rol maat toch hetzelfde
alleen word je band platter en breeder : kan me vergissen
gekocht en verkocht
simpel toch
Willem schreef:nieuwe glazen kosten 85 euro per stuk en het geld dubbel en dwars waard
zijn dat type II glazen ??
gekocht en verkocht
simpel toch
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
superwuppy schreef:ieksEmmu schreef:17” velgen ipv de 15” velgen scheelt ook wel iets in het aantal toeren.
Tenminste dat dacht ik te merken toen ik van 17” naar 15” ging. Ik zal het nog eens bekijken als ieksEmmu het weer doet en het weer zomervelgentijd is…
als je een andere maat wiel eronder gooit blijft je rol maat toch hetzelfde
alleen word je band platter en breeder : kan me vergissen
Afrol scheelt meestal wel wat, dus je kan er bewust voor kiezen banden met een wat langere afrol te plaatsen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!