Wat zou je ideale auto zijn ? Dan bedoel ik niet dit of dat type BX of die-en-die Eend, maar meer een ‘allegaartje’ van verschillende auto’s en onderdelen.
Voor mij zou dat een verlengde en verhoogde HY zijn die er aan de buitenkant als een gewone ‘slome’ HY uitziet. Echter, de orginele motor is gedoneerd aan ioemand die een HY met een kapotte of versleten motor heeft en daar voor in de plaats is een dikke 16 (geen tikfout) liter V8 van Scania gezet. Met dubbele versnellingsbak, dan kan je een hoop trekkracht genereren, maar ook een hoge topsnelheid. Aerodynamica doet er niet toe met 600 PK
Natuurlijk zit er een trekhaak achter, een grote imperiaal op het dak, een paar slaapplaatsen en iets van een gootsteentje, maar toch is het niet echt een camper want ik wil er ook gewoon veel en grote dingen mee kunnen vervoeren.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
hmmm, voor mij is het toch wel subframe en carrosserie van een CX, maar dan gegalvaniseerd, van RVS of een andere niet roestende oplossing. Als motor een in de lengte richting geplaatste twee of drieschijfs wankel asymmetrische biturbo van minimaal 350pk (we zijn toch aan het fantaseren, minmaal 500pk zonder de NOS), en een oneindig variabele bak, tezamen met een linux boordcomputer die met alle onderdelen praat. Slim meedenkend remsysteem en tractiecontrole, en als er een beetje 4wd van is te maken mag dat ook. Verder een veersysteem met de prestaties van een activa en het comfort van een CX. Dashboard aangepast aan mijn wensen met LCD’s enzovoort, alsmede op een of de andere manier zonder de “look” te veranderen meedraaiende koplampen. Hij is natuurlijk zwart, en heeft ook een NOS systeem voor als ik echt hard wil. Oh ja, de besturing mag geheel drive by wire, en de bediening met een enkele joystick, en een mooi lerend computer systeem die de wielen onafhankelijk aandrijft en remt en de vering aanpast zodat het apparaat harder door de bocht kan dan een formule 1 auto. Dit alles zonder onnodig kabaal uiteraard, en onder het genot van een het nummer “Hand in hand” door Dire Straits.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ohja, 4x4 wil ik ook op mijn HY.
Schijt aan originaliteit.
een zx / cx / bx met de allersoepelste hp vering, de stoelen van een ds of bx, de remkracht van een uit de kluiten gewassen mercedes en de snelheid en kracht van een dodge charger (en bijpassend geluid )
oneindige levensduur en de schakelbak van een mitsubishi (smoooth as baby’s bottem , stukken beter als die harkerige piepende bak uit mijn zx)
en het verbruik van een suzuki naaimachine :neenee
dan ben ik gelukkig
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Mijn Opel Vectra 1.8i!!!
Ben al snel blij!!!
Ik zal eens denken.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: De ideale auto.
Lelijke Eend schreef:Natuurlijk zit er een trekhaak achter…..
Niet eens een duw/trek-haak voorop?
Tja…en dan mijn ideale auto…. Het moet een auto zijn die mij allereerst een glimlach op het gezicht brengt. Het dak moet open kunnen, hij moet een leuke uitstraling hebben en goedkoop kunnen rijden. Je moet er gemakkelijk zelf wat aan kunnen klussen, lekker veren en hij moet een rijke geschiedenis hebben.
Tjee…ik ben een 2cv aan het beschrijven!
Al vind ik een 2cv niet ideaal voor lange ritten, ik kom er gebroken uit. De bank is niet bepaalt comfortabel te noemen, maar dat heeft ook met mijn eigen fysieke gesteldheid te maken helaas.
Voorlopig wil ik niet danken aan andere stoelen in mijn eend, ik hecht namelijk behoorlijk waarde aan mijn bank.
En voor de lange ritten heb ik nu de GS, die zeer comfortabel is, en goedkoop rijd op LPG. (€0,04/Km)
Meer vermogen hoeft voor mij ook niet direkt, omdat ik de karakteristiek van de boxermotortjes uit zowel mijn 2cv als mijn GS een genot vind. In dit soort auto’s moet je cruisen.
Tuurlijk zitten er 6 trekhaken, 4 bullbars, 88 antennes en 7 reservewielen op !
Schijt aan originaliteit.
ik denk dat ons dyaantje al aan een hoop eisen voldoet, alleen het vermogen en de roestgevoeligheid.word dus een dyane met gs motor en van rvs.alhoewel compleet van rvs?doe maar cx 2500 motor.
beter langharig als kortzichtig
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
de CX 25 GTI Turbo (1) komt vrij dicht in de buurt van mijn ideale auto
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mijn droomauto is gebaseerd op het uiterlijk van de 1969 Dodge Charger. In plaats van de starre achteras met bladveren en schroefveren voor heeft ze de wielophanging van de CX, compleet met Hydractief I systeem (met eigen programma’s) en DiRaVi, 4x4 met sperdifferentieel en de mogelijkheid te kiezen alleen FWD of RWD, en elektronisch instelbare wagenhoogte a la CX maar dan traploos. De motor is een 426 HEMI (6,9 liter) aangepast om te lopen op waterstof, met 5-traps automaat. Een digitaal scherm met diverse programma’s die ik kan laden om het dashboard een ander uiterlijk te geven, blauw interieur met blauwe neon onder de stoelen, airco, 20 GB MP3 speler en een klein luikje in het schutbord wat ik kan openen om beter te kunnen genieten van de klank van de motor.
Als alternatief, als ik nog meer rotzooi zou willen meenemen, is een
met dezelfde technologie als hierboven beschreven.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Citroen BX 3.0 L V6 Turbo
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Xantia v6 break, met een motor die op water loopt…(dat zeikt gratis naar binnen door de kofferbak)
McDean schreef:Citroen BX 3.0 L V6 Turbo
Ik sluit me hierbij aan, al hoeft er wat mij betreft geen turbo in te zitten. Vandaag weer eens lekker rondgekard in de C5 V6, wat trekt dat HEEERLIJK joh. Effies in de 2 het gas in, hoppa 4000 rpm, heerlijke V6 brul
Dus: voor mij: Citroën BX 3.0 V6 :fijnsturen
deur63 schreef:McDean schreef:Citroen BX 3.0 L V6 Turbo
Ik sluit me hierbij aan, al hoeft er wat mij betreft geen turbo in te zitten. Vandaag weer eens lekker rondgekard in de C5 V6, wat trekt dat HEEERLIJK joh. Effies in de 2 het gas in, hoppa 4000 rpm, heerlijke V6 brul
Dus: voor mij: Citroën BX 3.0 V6 :fijnsturen
Doe mij maar BX 3.0 V6 Diesel En zonder turbo dus.
3.000 cc is genoeg voor een BX om geen turbo nodig te hebben.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hmmmm…..CX Série II GTI Bi-Turbo 2 (blok uit de Safrane Bi-Turbo) eventueel met 5-traps automaat of CX Série I 2.7 V6 Pallas C-Matic (blok uit de R30, Peugeot 604 en Volvo 264. Allebei met leer en airco!
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français