Ik heb WEER een auto die niet goed rijdt.
Vandaag de hele dag getourd, met een benzine zwetende carb, en een dyane die amper de 100 haalde. Hij stotterde, accelereerde slecht enz.
Dus heb ik mijn goede 2cv carb er zojuist op gezet, en nou weigert hij om stationair te blijven lopen. En als je flink gas geeft, en dan loslaat, zakt het toerental erg langzaam. Als hij in de buurt van stationair komt, gaat hij óf gewoon uit, of loopt hij 10sec stationair, begint dan te pruttelen, en gaat dan uit.
Is dit iets aanwijsbaars? vlotter hoogte oid?
Ik ben nou zo ver dat ik geen carb meer uit elkaar durf te halen. HELP!
Mocht er iemand in de buurt zijn die mijn carb eens goed kan en wil afstellen, of antwoord weet op het bovenstaande; Graag!
Hier start ik hem, geef gas, en laat het gas los:
http://www.youtube.com/watch?v=YAEfmkwyDnY
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Waarbij ik nog wel moet melden dat hij wel erg lekker rijdt Dat gehobbel, heerlijk
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Misschien overbodig te vragen, maar je hebt ook het brandstoffilter in je carburateur goed schoongemaakt?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Waar “zweet” ze benzine? Kan het membraampje zijn van de acc. pomp.
Je zult je toch even over de angst heen moeten zetten en de carb open moeten maken.
bovenkant los maken zit dacht ik met 6 schroeven vast. (hou ze op dezelfde volgorde er zit verschil in de lengte van de schroeven)
Als je deze helft er af haalt en omdraait (onderste boven) vlotterhoogte 18mm tussen het midden van de drijvers en de carb. Inclusief de dikte van de pakking.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Indien het uiteindelijk toch de carburateur blijkt te zijn, heb je er al eens aan gedacht om contact op te nemen met Duckservice? Ik denk dat ze daar wel een carbje kunnen reviseren.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dyane_ac078 schreef:Waar “zweet” ze benzine? Kan het membraampje zijn van de acc. pomp.
Je zult je toch even over de angst heen moeten zetten en de carb open moeten maken.
bovenkant los maken zit dacht ik met 6 schroeven vast. (hou ze op dezelfde volgorde er zit verschil in de lengte van de schroeven)
Als je deze helft er af haalt en omdraait (onderste boven) vlotterhoogte 18mm tussen het midden van de drijvers en de carb. Inclusief de dikte van de pakking.
Voor de duidelijkheid, de vorige carb zweette. Tussen de pakking die tussen de 2 carb helften zit. Hier komt nog een nieuwe pakking in, en moet even helemaal schoon.. Ik heb regelmatig carbs uit elkaar gehaald, maar nooit echt geweldige resultaten geboekt…
@Toniclight: Ja, dat is altijd het eerste wat ik doe als een auto slecht loopt…
Maar het gaat me nu puur om het feit dat hij niet stationair blijft draaien met mijn 2cv carburateur… Want ik heb een stukje gereden met deze carb, en hij rijdt best goed, alleen valt hij steeds uit als je de koppeling in trapt…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Waar “zweet” ze benzine? Kan het membraampje zijn van de acc. pomp.
De vraag ging dacht ik nu om die ruilcarburateur uit een 2cv. Die zweet verder niet, althans dat lees ik niet.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
hij rijdt best goed, alleen valt hij steeds uit als je de koppeling in trapt...
Dat heb ik dit voorjaar met mijn Ami gehad. Dat lag toen aan de dynamo(!).
Die liep te zwaar. Misschien kun je dit nog eens gaan uittesten. Kan vrij simpel. Daar ben ikzelf niet achtergekomen, maar Duckservice trouwens.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
1) check de stationair sproeier. Deze zit bij een dyane aan de voorkant van de carb. met een sleutel 8 los te draaien. maak schoon met remreiniger. Als deze vuil is blijft ze nooit lopen stationair.
2) zit je chokeklep goed achter het palletje? Zit het veertje er nog aan?
3) stationair toerental iets hoger zetten met de stelschroef op je gasklep.
(daar waar je gaskabel aan zit)
4) Als vierde je CO stelknop…maar dan moet ik zelf ook in de papieren duiken.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
1: Ga ik nou doen
2: Zit goed
3: Schroefje is maximaal ingedraaid
4: heb ik wel wat mee gespeeld, maar geen resultaat mee gehad..
Gegevens over de co stelschroef zijn ook welkom, is deze wel af te stellen zonder co meter?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Voor het CO zou ze wel al moeten blijven lopen. Anders wordt het lastig.
Met de CO stelschroef zoek je het hoogste toerental op EN dat ze daarbij nog regelmatig loopt. Dit hoor je het beste als je je concentreert op het uitlaatgeluid.
Dit moet met warme motor.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Dyane_ac078:
Bedankt! hij doet het weer! Stationairsproeier schoongemaakt, en toen wou hij bijna stationair lopen. Toen heb ik de co schroef helemaal opengedraaid, en toen bleef hij lopen! Toen op gehoor het co afgesteld (deed ik altijd al, maar ik wou even zeker weten hoe en wat.)
Net even een stukje gereden, hij haalt de 100 weer redelijk snel (halve minuut of zo) en hij loopt heerlijk
Me happy.
Oja, onderweg werd ik getrakteerd op een zeer sportief ‘open luchtfilter’ geluid, bleek het luchtfilter deksel los te zitten
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Helemaal geweldig!!
Dat wordt weer toeren met een smile van oor tot oor
Ben blij dat ik een beetje heb kunnen helpen aan je prachtige Dyane.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Mooi werk!
Emiel