Van waar in Hasselt zijt ge ergens, als ik zo vrij mag zijn?
Zelf ben ik van Kuringen-city
jeroentje schreef:Hmmm toch volg ik liever de instructie van de fabrikant. Dit word niet voor niks zo gemeld in het WPH. Alhoewel de aanwijzingen van het WPH wel vaker in de wind worden geslagen.
WPHB dateert alweer uit de jaren 60/70” en we leven inmiddels in de 21e eeuw. die vetten voor o.a. de homokineten zijn immers ook al niet meer leverbaar en zo zijn er nog wel een paar dingen uit de WPHB op te noemen…..... met je tijd mee gaan zeg ik altijd
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
langevelsloo schreef:citroen23 schreef:hasselt ligt toch bij zwolle cq nieuwleussen ??? dan heb je daar ook jaap van den broek
maar als je moter nog niet gedraaid heeft met die nieuwe DOT erin is er niks aan de hand: gewoon het lhm vat eruithalen, leeggieten,terugplaatsen en er dan weer lhm ingooien.
Ik heb naar je BRM 16 cyl geluisterd en vond deze welke je vast wel mooi zult vinden.
Sorry for off topic.
Ik ben zelf van de stad Tuilt, zo’n 1.000 meter van de grootstad Kuringen
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_914.jpg)
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
citroen23 schreef:jeroentje schreef:Hmmm toch volg ik liever de instructie van de fabrikant. Dit word niet voor niks zo gemeld in het WPH. Alhoewel de aanwijzingen van het WPH wel vaker in de wind worden geslagen.
WPHB dateert alweer uit de jaren 60/70” en we leven inmiddels in de 21e eeuw. die vetten voor o.a. de homokineten zijn immers ook al niet meer leverbaar en zo zijn er nog wel een paar dingen uit de WPHB op te noemen…..... met je tijd mee gaan zeg ik altijd
Klopt er kunnen altijd hernieuwde inzichten zijn. Maar ik weet b.v. niet wat er in remmenreiniger zit. En zonder fundamentele onderbouwing blijf ik gebruiken wat er gemeld word in WPH. Zeker met chemicalien.
Allé, heb er twee liters, van bij auto5 , ingekapt en zonder enige foutmelding tot in de garage geraakt. Wel een hans en grietje LHM spoor achtermij aan, maarja…
Ze bellen mij voor een bestek…..een datum wanneer ie klaar zou zijn konden ze onmogelijk geven, dus ja, voorlopig weer zonder dan
Achja, ik heb toch al 40 Km met m’n droomwagen mogen rijden
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Ok
De garage heeft zojuist gebeld. Het is een klep in het remsysteem achteraan in het midden van de wagen.
Met uren en BTW in zou dit komen op een € 300,—.
Ze waarschuwde mij wel dat, voor de ingreep, de uitlaat er onderuit moest. En gezien de leeftijd van de wagen (10 jaar ?!) het kon zijn dat de ophanging van de uitlaat zodanig verduurd was dat zij deze ook moesten vervangen. Dus de opgegeven prijs is onder voorbehoud…
Ze gaan hun best doen om de auto voor 15:30 klaar te hebben, wij zijn benieuwd
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Hmm kan nog leuk oplopen zo te horen.
Kb
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Grrrr , nu waren ze eindelijk begonnen, vorige week vrijdag, hebben ze de klus niet afgekregen…Maar, geen nood zeiden ze, volgende week woensdag (vandaag) vliegen we er weer in. Ik dus al blij, yes, mijn XM vandaag terug!
Niet dus….bellen ze me om 16:00, was er een onderdeel nog niet binnengekomen! Het grappige aan de zaak is dat ik dan de wagen speciaal in zo’n groothandel binnen gooi, die dan nog eens verdeler is van wisselstukken voor Limburg, omdat ik dan zeker was dat ze de stukken hebben.
En wat blijkt, de wisselcentrale moet zelf wachten op de stukken!
Aaaachjaa, ze maken het wel lekker spannend zo, hehe…Dus moet ik morgen voormiddag terugbellen, en zullen ze zien of ze het stuk wel binnen hadden…
To be continued
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Ah juist weer even gebeld met de garage…
De klep was binnen! Dus alles komt in orde….
niet dus….
Nu wisten ze mij te vertellen dat één van de LHM leidingen zodanige verrot was dat deze is gesneuveld bij het losmaken. Ze hebben deze besteld maar is dus pas morgen binnen ten vroegste!
Ze konden ook niet vertellen of ze hem dan morgen afkregen want er is toch nogal wat werk aan….
Dat is toch om val je stoel te vallen!
Volgens hem zou de leiding met BTW op 42 euro komen, maar hij waarschuwde mij dat er nogal wat werk aan was om deze te plaatsen, dus het uurloon kon oplopen…Fijn zo’n professionele garage
Dus nog steeds, to be continued…
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
ik Krijg de indruk dat je gemolken wordt….
wellicht tijd om je iets minder soepel op te stellen? Ik voorzie namelijk ook eentelefoontje dat je een nieuwe uitlaat van ze gaat krijgen…
Oke, ben juist de vervangwagen gaan halen (na een mailtje naar de directeur kon ik dan toch een vervangwagen krijgen), kost mij wel 15 euro per dag, maar goed…Tis een C3
Nu wisten ze te vertellen dat de leiding in België niet meer te verkrijgen was, en dat deze van Parijs (?!) moest komen. Dit ging minstens vier dagen duren…
zucht…...
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Er heeft niemand zeken een LHM leiding voor een XM type 2 liggen?
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
kweenie hoe het daar is, maar ze zouden ook gewoon een leiding op de sloop kunnen halen. Of dat op zijn minst aan je voorstellen.
Wat gaat dat leidinkje je inmiddels kosten ?
Neen, er is nog niet eens gehint naar een sloop leiding. De leiding zou volgens hen op € 42 met BTW komen. Zonder werkuren natuurlijk…
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…