hufter-handelaar proof dus
maar ehm, hoe ga je die carb eigenlijk afstellen? in de garage laten doen? een CO meter lijkt mij hiervoor een zeer bruikbaar apparaat ..
Citroën D Special 1970
Dat is nog ver weg hoor. Eerst maar eens gewoon rijden, daarna pas dingen regelen voor een eventuele carb-ombouw.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Carb-ombouw???
Je hebt die handchoke er toch al opzitten :
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Nee, mijn BX heeft standaard een automatische choke. Laatst heb ik op de sloop een reserve-carb gekocht en die is wél voorzien van een handchoke.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
karel schreef:XBXG schreef:Ah, bedankt voor de tips.
Het klinkt inderdaad heel logisch dat het knopje eraf kan, want anders moet je altijd het hele stuk doorzichtig plastic (wat over de gehele tellerunit zit) meenemen als je enkel een klokje wilt vervangen.
Hehe, dat is inderdaad niet zo, want in de jou wel bekende rode berline zat een toerenteller achter het glaasje met het gaatje van het stelknopje er nog in…
mijn analoge klok is door een toerenteller uit een 19tzi vervangen maar heb gewoon de snelheidsmeterklok overgezet(zodat de tellerstand juist blijft) zonder succes dus ik heb het weer afgekoppeld een digitaal klokje in de klokbak gemonteerd dus geen gaatje in het instrumentenglas meer
enige bedrading aangepast met charliebba en alles werkt leuk he dat ouderwetse carburateurspul op een 1400uit1987
de citroen-liefhebber
XBXG schreef:Nee, mijn BX heeft standaard een automatische choke. Laatst heb ik op de sloop een reserve-carb gekocht en die is wél voorzien van een handchoke.
Ja, daar was ik van op de hoogte, maar ik was toch echt in de veronderstelling dat je die carb. met handchoke er al op had gezet
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:karel schreef:Je zou voor de grap ook de benzinepomp - met onderplaat of wat er dan ook zit - mee kunnen nemen, voor basisbx?
Waarom dan :
Omdat jij zo’n fijne onbetrouwbare benzinepomp hebt?
Ich bin ein Breaker
Assitch schreef:mijn analoge klok is door een toerenteller uit een 19tzi vervangen maar heb gewoon de snelheidsmeterklok overgezet(zodat de tellerstand juist blijft) zonder succes dus ik heb het weer afgekoppeld een digitaal klokje in de klokbak gemonteerd dus geen gaatje in het instrumentenglas meer enige bedrading aangepast met charliebba en alles werkt leuk he dat ouderwetse carburateurspul op een 1400uit1987
Mmm, maar wat is er fout gegaan dan? Verkeerde type toerenteller ofzo?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:Assitch schreef:mijn analoge klok is door een toerenteller uit een 19tzi vervangen maar heb gewoon de snelheidsmeterklok overgezet(zodat de tellerstand juist blijft) zonder succes dus ik heb het weer afgekoppeld een digitaal klokje in de klokbak gemonteerd dus geen gaatje in het instrumentenglas meer enige bedrading aangepast met charliebba en alles werkt leuk he dat ouderwetse carburateurspul op een 1400uit1987
Mmm, maar wat is er fout gegaan dan? Verkeerde type toerenteller ofzo?
ik weet het ook niet want ik heb een werkende 19 TZI toeren teller in mijn BX 1400 uit 1990 (met carb!!!!)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zo, het is weer even tijd voor een foto-update.
(alle foto’s zijn weer klikbaar voor een grotere versie)
Gisteren in Heusden (N-Br.) deze foto’s gemaakt:
Gisteravond maakte ik deze sfeerfoto tijdens zonsondergang:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zoals gewoonlijk; Prachtige foto’s Wouter!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
jaja, weer fraai.
als m’n cali rijdt moet jij maar eens een reportage maken!
Moooi!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mooie foto’s!
ik mis alleen de gebruikelijke foto’s van gele volkswagens
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Zeer mooie plaatjes wouter!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004