Vacuüm voor Ecometer. BX 1.8 TD. waar vandaan????
mvsbab@tiscali.nl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 01-05-2004

Gepost: 22 februari 2005 05:42 PM

Ik kan goedkoop aan een econometer komen (vacuum meter). Maar heb eens gekeken maar ik kan (volgens mij) nergens vacuum vandaan halen.

Klopt het dat er op de diesel geen vacuum zit of zie ik wat over het hoofd??

bvd

Martin

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 februari 2005 01:45 AM
  [ # 1 ]
André schreef:

Volgens mij werkt dat niet zo bij een diesel.
Een diesel heeft ook geen gasklep, het vacuum is daardoor veel minder.

Bijna goed. Een diesel hééft helemáál geen vacuum! Je hebt er bij een turbodiesel zelfs “druk”.

Zo’n econometer gebaseerd op dit principe is voor een diesel volstrekt ongeschikt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 februari 2005 02:24 AM
  [ # 2 ]

Interessant zo een econometer, hoe werkt zo iets Confused:

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 23 februari 2005 10:53 AM
  [ # 3 ]

BX 1.8 TD ?  Neutral

Profiel  
 
mvsbab@tiscali.nl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 01-05-2004

Gepost: 23 februari 2005 06:33 PM
  [ # 4 ]
ZX1.4i schreef:

Interessant zo een econometer, hoe werkt zo iets Confused:

Ik had een denkfoutje gemaakt. Een diesel heeft idd geen vacuum. (Stom, stom, stom…Ik had het kunnen weten Rolling Eyes )

Een econometer: ‘t Is gewoon een vacuum meter. Het meet de vacuum van die in de inlaatspruitstuk aanwezig is.  Naarmate je meer gas geeft heb je minder vacuum.  Naarmate je meer toeren maakt, heb je meer vacuum.

Het is dus de kunst, om in de hoogste mogelijke versnelling. Zo ‘hard’ mogelijk te rijden.  Met een zo’n hoog mogelijke vacuum. Met zo’n meter kan zal je ook zien dat bij een bepaalde snelheid het mooiste ‘evenwicht’ komt.  Ik kan er een paar opkopen. ‘k Heb er zelf niets aan, met m’n dieseltje. Dus als er intresse is. 
Bij een heleboel benzine auto’s is het gewoon een kwestie van een T-stukje op een vacuumslang te maken. T-stuk bijgeleverd. 
Heb zo’n meter gehad, in mijn vorige (benzine) BX. En is zeker intressant om in de gaten te houden.
Als er intresse is (in de winkel is het rond de € 25,- per stuk). Ik weet er ergens nog een partij te staan. Als er intresse is dan hoor ik het wel. Dan kan er natuurlijk ver onder de winkelwaarde geleverd worden.
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Martin

Profiel  
 
mvsbab@tiscali.nl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 01-05-2004

Gepost: 23 februari 2005 06:36 PM
  [ # 5 ]
gti_styling84 schreef:

BX 1.8 TD ?  Neutral

Je hebt gelijk 1.9 TD (ongeblazen) Exclamation

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 februari 2005 02:47 AM
  [ # 6 ]
mvsbab@tiscali.nl schreef:
gti_styling84 schreef:

BX 1.8 TD ?  Neutral

Je hebt gelijk 1.9 TD (ongeblazen) Exclamation

Nogal een verschil. Maar voor vacuum maakt het niet veel uit.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook