Mensen,
Onlangs heb ik de remklauwen vervangen omdat een van de bussen overleden was en daardoor de ‘deksel’ van de klauw te ver vast ging zitten en de blokken aanliepen. De vorige eigenaar van de auto waar de klauwen van zijn gebruikt (de remmerij van een 2.0i Volcane zit er onder) heeft hetzelfde euvel al 2 keer gehad… Nu heb ik het dus wéér Is dit een kwaal bekend van de remmerij van 1.9/2.0i’s? Ik ga morgen maar ff de klauwen weer vervangen.
Kan het zijn dat, ik voel een duidelijke siddering door de auto op snelheid en wiebelen op lage snelheden (lijkt alsof er een breuk in de band ergens zit, edoch kan ik die niet vinden) dat dit een oorzaak kan zijn of is het meer een gevolg. Kan me niet herinneren dat het trillen minder was de laatste keer dat de klauwen vervangen zijn.
Iemand idee?
Thnx alvast
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
een breuk in je band is, als het zo is, linke soep. de boel kan zo maar klappen. Persoonlijk zou ik daar niet gelijk aan denken overigens.
Wanneer zijn je wielen voor het laatst gebalanceerd? Is het een eenmalige “sidering”? of constant shaken? Hoe ziet het slijtage profiel van je banden eruit?
Wat de klauwen betreft… als de klauwen op een andere auto problemen hadden, waarom zouden ze dan op jou auto probleemloos zijn ? Zijn ze goed gangbaar? Zijn de rubbers op de klauwen nog netjes of zijn ze gescheurd en is e rdus vuil in gekomen?
Ik weet niet of je een leuk budget hebt maar als je iig MINIMAAL 15"velgen hebt, dan kun je er ook de schijven en klauwen van een peugeot 307 op zetten. Je hebt dat 284 mm grote schijven.
Heb ik ook op mijn zx gedaan Overigens moet je dan ook ff kijken welke grote je hoofdremcilinder is… Die moet dan ook wat groter zijn. Ik heb er een zx 16v unit in gezet.
De schijven, ik kan niet zien of ze krom zijn, dat zou ik moeten merken bij remmen en da’s niet het geval.
Het maffe is dus dat ik niet weet waar ik het moet zoeken, de 1e klauwen waren die op de 2.0i donor Volcane zaten waar de schijven ook vandaan kwamen. De bussen van de rechterklauw waren gaar:
De linker klauw zat wat los waardoor het bekende ‘kloenkkloenk’ hoorbaar was. Hoor ik nu ook weer. Deze klauw is toen ook maar helemaal vervangen.
Beide komen van een 1.9i Volcane…
Ik zal eerst de boel nog maar eens goed inspecteren, vandaag helaas niet van gekomen.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
tsja, schijven ff naar een metaal bedrijf dat een draaibank heeft brengen. laten draaien , dan weet je het zo. Als er nog voldoend eopzit zou je ze net ff kunnen laten afdraaien.
Het kan ook zijn dat je een trilling in een as hebt. Aangezien je aangeeft dat er ook wat trilt tijdens het rijden.
Begin nu ff met je wielen naar de banden boer te brenegn voor balanceren. Goedkoop en simpele oplossing cq bijdrage aan het probleem.
Controleer de naafvlakken en zorg dat die helemaal schoonzijn bij montage van de schijven.
Eventueel leg je trouwens je schijven ff op een glasplaat.
Ga ze idd eerst maar ff laten balanceren, gelijk maar nieuwe voorbanden doen, kunnen de voorste naar achteren, die zijn het oudst.
Dat van die glasplaat is een goede tip! Heb een glazen tafel (en gelukkig vrijgezel ). Ze zijn dik genoeg om te laten schuren. Dan gelijk de naafvlakken controleren.
Het trilt flink tijdens het rijden, is even weggeweest na banden+wielenwissel, ga dus vanuit dat het balanceren een groot punt is. Ondergeschoven kindje, vermoedt altijd eerst het ergste
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92