heb vandaag een paar kettingen á 14,95 gereserveerd bij een plaatselijke Big boss bouwmarkt…
geschikt voor 215 45 17
zouden deze ook passen met een beetje strak trekken op een winterband die op de Roskilde 17 “velg wordt gelegd?
kenners, ik wacht graag uwen reactie af.
denk overigens ze niet echt nodig te hebben, maar voor t geval dat wil ik in Vooralberg Oostenrijk in febr niet zonder op pad
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
heb vandaag een paar kettingen á 14,95 gereserveerd bij een plaatselijke Big boss bouwmarkt…
geschikt voor 215 45 17
zouden deze ook passen met een beetje strak trekken op een winterband die op de Roskilde 17 “velg wordt gelegd?
kenners, ik wacht graag uwen reactie af.
denk overigens ze niet echt nodig te hebben, maar voor t geval dat wil ik in Vooralberg Oostenrijk in febr niet zonder op pad
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
gokken met sneeuwkettingen…. ik heb 1 x zelf kettingen om moeten leggen (om mijn oude C5, die nog in hoogte verstelbaar was, dus heel veel ruimte onder de wielkast), aan de rand van de weg, enkeldiep in de pas gevallen sneeuw, zweten, klooien..
Ik gok niet (meer) met slecht passende sneeuwkettingen… Ik heb inmiddels Pewag Sportmatic 73 gekocht, a 100 euro. Die passen om mijn (winterbanden) 215/50 r17, maar worden niet ‘vrijgegeven’ door Citroen..
Ik ga komende week naar Frankrijk, en hoop ze in de tweede week van januari ongebruikt op Marktplaats te kunnen zetten…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5450.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
jorisjansen3 schreef:...Ik ga komende week naar Frankrijk, en hoop ze in de tweede week van januari ongebruikt op Marktplaats te kunnen zetten…
Ga je na 1 jaar afstand doen van je auto dan???
Of weet je zeker dat je volgend jaar niet meer op wintervakantie gaat?
Ik volg niet helemaal waarom je de sneeuwkettingen te koop gaat zetten…
Wel ben ik met je eens dat slecht passende sneeuwkettingen meestal net zo goed thuis kunnen blijven liggen.
Tip voor 17’’ rijders : je kan gepaste kettingen van Konig (dus de 7 mm - het bericht van Leendert lijkt correct) bestellen op http://www.citroen-auch.com. Komt neer op 150 Euro incl. verzendingskosten.
Op dezelfde site vind je ook andere accessoires die soms merkelijk goedkoper zijn dan bij de dealer, soms ook weer niet…
For the record:
Ik rij nu op Michelin Pilot Alpin PA3 215/50 R17 (lease bij ING Carlease).
Dat ging uitstekend, ook op besneeuwde wegvlakken in de Franse Alpen.
De kettingen die ik mee had, Pewag Sportmatic 73 9mm schakels (oa verkocht door ANWB en aanbevolen voor alu velgen) heb ik één keer geprobeerd om te leggen, dat paste niet of zeer moeizaam. De kettingen staan op marktplaats…
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3426.jpg)
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige