De Centrale deurvergrendeling van de C31.1i van mij tante weigert te openen via de afstandsbediening. Sluiten gaat wel altijd goed.
Als je de motor uit zet gaat het openen en sluiten goed, maar als je terugkomt bij je auto na een uurtje ofzo, weigert hij te openen.
De dealer had een Panasonic Radio/CD overgezet uit de ingeruilde AX.
Deze heb ik pas vervangen door een Kenwood Radio/CD/MP3.
Deze Kenwood heeft 4x50 watt vermogen en de Panasonic had 4x30.
Dit kan toch niet op de een of andere manier de centrale computer van de auto ontregelen/storen?? (Een BSI module noemt Citroen dat ??)
Dit probleem is pas opgetreden nadat de nieuwe Radio is ingebouw.
Initialiseren van de sleutel dmv in het contact en op een knop drukken
helpt niet, 10 min later werkt het weer niet.
Heeft iemand dit probleem ook of heeft iemand tips/ideeen??
Misschien ligt het aan de sleutel zelf. Probeer het probleem eens op te lossen door de batterijtjes te vervangen.
Schijt aan originaliteit.
Batterij vervangen heb ik al voorgesteld, maar die kunnen toch niet binnen een half jaar leeg zijn?
En vreemd blijft het ook dat sluiten geen probleem is, keer op keer.
Wat is die AB?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Afstands Bediening
heb je niet een verloopstekker nodig voor een universele radio, dat komt nl. wel vaker voor. Gebruik je die niet, kunnen de meest vreemde storingen voorkomen
De auto is reeds af fabriek voorzien van zo een ISO-Stekker.
Op sommige Radio’s kan deze stekker zo erin (o.a. JVC).
Maar veel Radio’s hebben een eigen connector aan de achterkant zitten en leveren hiervoor de bijbehorende verloopkabel bij. De ene kant gaat in de Radio en de andere op de ISO-Connector. Was bij de Panasonic
en de Kenwood ook het geval. Zou raar zijn als dit problemen veroorzaakt, ik sluit het toch standaard aan. Wel heb ik verhalen gehoord op een Citroen newsgroep over iemand die zat te klooien met een 12V aansluiting voor zijn carkit. De BSI van zijn Berlingo raakte in een slecht humeur en weigerde dienst te doen. Uiteindelijk moest een Citroen monteur ter plekke het ding resetten (voor heel veel geld).
Mijn tante is vandaag met de C3 naar de dealer geweest.
Daar bleek dat er een extra stekkertje tussen de Iso-Connector en de radio moest worden aangesloten. Dat stekkertje heb ik wel gezien, er stond gewoon 12V van de accu en het contact op. Op zich niets bijzonders dit staat ook op de Iso-Connector, welke af fabriek in de auto zit.
Had radio hierop aangesloten en deze werkte gewoon naar behoren, ook het vasthouden van de zender en instellingen na het afzetten van het contact was goed.
Raar dat op de een of andere manier het gebruik van de stroom via de standaard ISO-Stekker voor je radio, de electronia stoort, in dit geval dus het openen van de portieren van de afstandsbediening.
Ach ja Bijzonder Citroen
Tja, moderne autoelektronica is nogal gevoelig voor externe invloeden…
Wat te denken van GSM’s die ervoor kunnen zorgen dat je airbag spontaan afgaat ?
Jaren geleden heb ik nog een keer een leuke grap bij de aflevering van een Golf (erg lang geleden dus…) meegemaakt: de monteur sloot de radio onjuist aan (zonder een verloopstekker), waardoor bij het uit-en aanzetten van de radio spontaan de CD werd uitgeworpen…
En dat terwijl de automaterialenzaak ‘om de hoek’ meteen wist te vertellen dat in dat type Golf (een IV) een speciale verloopstekker moest.
Toch knap van deze man, omdat ik nu spreek over begin ‘98, de auto was nog maar een paar weken op de markt. Grappig dat een dealer zoiets even niet weet…
Gelukkig heb ik de laatste jaren betere ervaringen opgedaan.
En nu maar afwachten hoe volgende maand de af-fabriek radio in m’n dan af te leveren XTR werkt. Ik heb er het volste vertrouwen in.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Airbag die opengaat door GSM? Brr moet er niet aan denken, heb al een keer zo een plofzak gevoel bij een aanrijding. Ja ok het is nog altijd beter dan een gebroken nek, verlamming, etc.
Grappig dat de dealer niet altijd alles weet, je zou het toch wel mogen verwachten, aangezien je daar de hoofdprijs betaalt.
Misschien een Idee om een Lijst/Topic te maken van goede, deskundige dealers en (goedkope) Citroen Specialisten.
Veel succes en plezier met je XTR.
PS: Dus je ben ooit vreemdgegaan met een Golf? of pas na de Golf Citroen rijder geworden
ZX1.4i schreef:Mijn tante is vandaag met de C3 naar de dealer geweest.
Daar bleek dat er een extra stekkertje tussen de Iso-Connector en de radio moest worden aangesloten. Dat stekkertje heb ik wel gezien, er stond gewoon 12V van de accu en het contact op. Op zich niets bijzonders dit staat ook op de Iso-Connector, welke af fabriek in de auto zit.
Had radio hierop aangesloten en deze werkte gewoon naar behoren, ook het vasthouden van de zender en instellingen na het afzetten van het contact was goed.Raar dat op de een of andere manier het gebruik van de stroom via de standaard ISO-Stekker voor je radio, de electronia stoort, in dit geval dus het openen van de portieren van de afstandsbediening.
Ach ja Bijzonder Citroën
Klopt! als je de iso stekker zo in een achteraf gemonteerde radio stopt dan gaat de radio VAN-plus gebruiken(plus van je data systeem) na een bepaalde tijd als het contact uitstaat denkt de BSI dat er dan een verbruiker aan staat en zet de BSI in ECO-mode waardoor de vergrendeling en dergelijke niet meer werken .
En bij een C3 moet je een geschakelde voeding bij je 12V aansluiting vandaan halen omdat deze niet in de ISO stekker zit.
Bryan
PS:het is zeer belangrijk radio`s goed aantesluiten bij multiplex wagens want je kan de meest rare storingen/defecten krijgen.
Dus als je het niet zeker weet informeer dan bij de dealer.
ZX1.4i schreef:
Grappig dat de dealer niet altijd alles weet, je zou het toch wel mogen verwachten, aangezien je daar de hoofdprijs betaalt.
Misschien een Idee om een Lijst/Topic te maken van goede, deskundige dealers en (goedkope) Citroën Specialisten.Veel succes en plezier met je XTR.
PS: Dus je ben ooit vreemdgegaan met een Golf? of pas na de Golf Citroën rijder geworden
1. het probleem met de radio was destijds bij de VW dealer
2a. ik ben drie jaar geleden bekeerd, en van VW overgestapt op Peugeot
2b. medio mei ga ik overstappen op Citroen
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Het is toch te gek voor woorden dat je problemen krijgt als je gewoon de standaard ISO stekker gebruikt die af fabriek erin zit.
Bij de eerste radio die ze erin hebben gemonteerd hadden ze dus een aparte tussen stekker gemonteerd tussen de iso en de radio.
Deze had ik dus niet aagesloten, maar was wel speciaal aangelegd door de dealer.
Het ergste is dat het zoeken en verhelpen van dit probleem 22 euro en 13 cent heeft gekost. Blijkbaar nooit van coulance/service ofzo gehoord.
Ik ga toch maar eens mijn beklag doen bij die dealer en Citroen NL.
XTR, welkom in de wereld van PSA (Peugeot en Citroen)
Voelde zeker als een enorme vooruitgang van een VW naar Peugeot en straks Citroen.
Ik snap nog steeds niet wat al die jonge pikkies die net hun rijbewijs hebben in een golfje zien. Betalen de hoofprijs voor een afgeragde al aardig onder het roest zittende golf uit 1989 met ruim 2 ton op de terug gedraaide teller. Terwijl ze een prachtige AX of ZX kunnen kopen.
nou, ik ben niet gestart in een Golfje destijds:
1990 VW Jetta
1992 VW Golf III
1994 VW Vento
1996 Seat Ibiza
1998 VW Golf IV
2001 P206 GTI
2002 P406
2004 C3 XTR
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Coulance/service jij hebt de radio toch aangesloten(verkeerd) waarom zou de dealer daarvoor op moeten draaien!!!
Bryan
1) Omdat het nog geen 15 min werk was voor de monteur.
2) Een vaste klant die niet zijn eerste auto (inmiddels de 3e) daar koopt en laat onderhouden.
3) Bij normaal gebruik van de ISO stekker mag er niets mis gaan. Ik heb me gewoon aan de instructies van de radio en het instructie-boekje van de auto gehouden.
Dat het wel misgaat en alleen met een door de dealer aangebrachte modificatie werkt , betekent gewoon dat ze het verkeerd ontworpen hebben en dus geen rekening hebben gehouden met de ISO specificaties.
Deze zijn niet voor niets in het leven geroepen.
De dealer/PSA had op zijn minst kunnen waarschuwen, dat een andere dan af fabriek radio de BSI kan storen. Het instructie boekje of een stickertje met deze waarschuwing in het inbouwvak voor de radio lijkt mij de meest handige plek.
Ps: De dealer waar ik klant ben rekent niets voor dit soort kleine dingen.
Bij onderhoud/reparatie krijg ik gratis een leen-auto.
Kijk dat noem ik nou service voor een goede/trouwe klant.