T(h)ijs schreef:Waarom sneeuwt het toch als ik moet klussen
Sneeuwt het daar? hier gelukkig niet maar het is wel koud
Vallende bouten spelen mij altijd parten maar de rotor en verdeelkap zitten erop en de auto loopt beter dan eerst. Als ik morgen thuis ben nog maar eens kijken of alles goed vast zit
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
beter, weer een hoop kilometers vreten he in die bak, daar is ie voor
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Robin schreef:Jullie hebben het op zich nog vrij makkelijk… als ik de verdelerkap wil vervangen moet de rotor van de nokkenas afgebroken worden met een tang
Bij een ZX moet altijd de accu verwijderd worden
ZX1.4i schreef:Robin schreef:Jullie hebben het op zich nog vrij makkelijk… als ik de verdelerkap wil vervangen moet de rotor van de nokkenas afgebroken worden met een tang
Bij een ZX moet altijd de accu verwijderd worden
bij mijn bx moest dat ook, zwaar irritant, bovendien zaten er allemaal kabels in de weg elke keer
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Oeh nee dat hoefde bij mij niet. Moest wel even een sleutel 10 ratelaar met verlengstukje zoeken voor de onderste bout maar alles is blijven zitten. Gelukkig maar
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Accu wou ik toch al vervangen voor een 70Ah-exemplaar.
Anders gaan je lichten knipperen voor het stoplicht als de radio een beetje hard staat (bij gebrek aan condensator)
WYD schreef:Accu wou ik toch al vervangen voor een 70Ah-exemplaar.
Anders gaan je lichten knipperen voor het stoplicht als de radio een beetje hard staat (bij gebrek aan condensator)
Wat moet je met zo’n zware accu ?
Je hebt nl. heel snel de kans als je te lang doorstart je, je startmotor verbrand !
lang doorstarten????
Wat is dat?
Zelfs bij min 10 graden slaat de motor gelijk aan
gti_styling84 schreef:WYD schreef:Accu wou ik toch al vervangen voor een 70Ah-exemplaar.
Anders gaan je lichten knipperen voor het stoplicht als de radio een beetje hard staat (bij gebrek aan condensator)Wat moet je met zo’n zware accu ?
Je hebt nl. heel snel de kans als je te lang doorstart je, je startmotor verbrand !
dat is het maximum vermogen wat zo’n accu kan leveren, niet wat de accu continu levert hoor.
je radio werkt toch ook niet op 70a?
je hebt met een zwaardere accu gewoon minder risico op een lege accu en een niet startende auto omdat door bv de koud je accu geen 50 maar 40 ampere levert.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:
dat is het maximum vermogen wat zo’n accu kan leveren, niet wat de accu continu levert hoor.
je radio werkt toch ook niet op 70a?je hebt met een zwaardere accu gewoon minder risico op een lege accu en een niet startende auto omdat door bv de koud je accu geen 50 maar 40 ampere levert.
Dat heb je helemaal goed.
Ik heb altijd genoeg vermogen om mijn auto te starten. Hij zal echter niet meer gebruiken ondanks dat het mogelijk is.
M’n radio gebruikt echter wel meer dan standaard. Bij stationair gingen m’n verlichting knipperen, omdat hij teveel vermogen vroeg van de dynamo. Met de grotere accu heb ik daar geen last meer van.
WYD schreef:metro2005 schreef:
dat is het maximum vermogen wat zo’n accu kan leveren, niet wat de accu continu levert hoor.
je radio werkt toch ook niet op 70a?je hebt met een zwaardere accu gewoon minder risico op een lege accu en een niet startende auto omdat door bv de koud je accu geen 50 maar 40 ampere levert.
Dat heb je helemaal goed.
Ik heb altijd genoeg vermogen om mijn auto te starten. Hij zal echter niet meer gebruiken ondanks dat het mogelijk is.
M’n radio gebruikt echter wel meer dan standaard. Bij stationair gingen m’n verlichting knipperen, omdat hij teveel vermogen vroeg van de dynamo. Met de grotere accu heb ik daar geen last meer van.
ik had in mijn vorige wagen een te lichte accu, dat was ook humor, 1 x startmotor rond en de accu was dood
maar snel een nieuwe gekocht van 75a
(er hoorde een 60a in en er zat een 50a in )
wel op letten dat de zwaardere accu fysiek past!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
metro2005 schreef:dat is het maximum vermogen wat zo’n accu kan leveren, niet wat de accu continu levert hoor.
je radio werkt toch ook niet op 70a?
Is volgens mij niet het maximum vermogen, maar geeft de capaciteit aan. Het is eigenlijk 70Ah (dus niet ‘per uur’ maar ‘maal uur’. Oftewel: de accu kan bijv. 10 Ampere gedurende 7 uur leveren en is dan leeg. Het wordt dus vaak verkeerd aangegeven (50A ipv 50Ah).
Stel je stroomverbruikers verbruiken 200 Watt (verlichting plus blower en radio of zo). Dat is 200/12Volt=17 Ampere. Dus je accu zou na 70/17=4 uur leeg zijn als hij niet wordt bijgeladen.