3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
BX behandelen met owatrol
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 24 december 2007 01:14 PM
  [ # 31 ]

In de zomer is het vochtgehalte hoger (dus zuurstof opgelost), waardoor ‘s zomers sneller roest. In de winter is het droge lucht. Ondanks de pekel roest een auto niet/nauwelijks

Is dat niet een beetje te generaliserend ? In de winter is de lucht droog ?
Dat zou betekeken dat in Australie de auto’s onder je kont weg zouden roesten, da’s echt niet het geval…..daar kennen ze het verschijnsel nauwelijks…

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 december 2007 01:26 PM
  [ # 32 ]

Meer vocht + geen zout lijkt mij minder schadelijk dan minder vocht + zout. Doen wij oldtimerrijders het nu allemaal verkeerd dan?
OK, als je de zout-factor wegneemt door altijd te spuiten na gebruik, dan heb je zeker een punt. Maar dat doet niemand, en als het vriest…. Nee, dan ga ik niet spuiten.

Los daarvan, de lucht zal misschien droger zijn in de winter, maar er is in de winter meer opspattend vocht welke mijn bodemplaatjes nat maken. En door de lagere temperatuur blijven die ook veel langer nat dan in de zomer. Kortom, de auto staat langer in contact met vocht. Op zich vind ik de theorie best leuk. Maar ik ga er niet in mee.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 december 2007 08:47 PM
  [ # 33 ]

Ik ook niet, s,winters droogt het nauwelijks als iets zeiknat is itt zomers,
Daarom ben ik ook van mening dat in de herfst/winter alles veel harder rot.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 03 januari 2008 03:01 PM
  [ # 34 ]

Waarom zou het anders zo zijn dat auto’s die hier allang zijn weggerot (door de zoute PEKEL dus) in het buitenland (lees Italie, Spanje en nog heel veel meer “warme” landen) nog gewoon rondrijden? Deze theorie gaat écht niet op hoor. Het is puur het wegenzout dat hier in Nederland héél schadelijk is voor onze klassiekertjes.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 03 januari 2008 09:12 PM
  [ # 35 ]

En als de lucht in de winter echt zo droog is…. Waarom moet je dan zo vaak de rijp(vocht!) van je ruiten krabben?? en is alles weer zeiknat als het eenmaal gaat dooien?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook