3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Welke xm beste op gas? 8v of 16v?
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 januari 2008 07:52 PM
  [ # 31 ]
gompy58 schreef:

Ik heb nu een goede 30k lang een 16v handbak onder het achterwerk en ben er zeer gelukkig mee.

Je kunt er prima schakelui mee rijden als je dat wilt. Stevig en vlot ( ook wel sportief rijden genoemd Cool  ) is ook heel goed te doen.

Tuurlijk er zijn er die vlotter zijn maar die 140pk moet wel een goede 1300 kg meesleuren. Wat ik persoonlijk prettig vind is dat je bij lage rpm rustig kunt rijden en vanaf een 2800 rpm een een vlotte lijn doorschiet naar de 5000 rpm. of verder.

Als hollander is daarnaast het kosten plaatje er prettig. Je kunt overal goed bij. De motor is redelijk tot goed bekend in een fatsoenlijke garage.
Wat idd meespeelt is dat als er iets gedaan moet worden niet de helft losmoet worden gehaald.

De opmerking van Waterman over de 16v onderschrijf ik. Mijn garage was in 2 uur klaar met een riem compleet met rollen en pomp. ik was ” slechts” 330 euro armer en das prima te pruimen.
Adviesje is wel dat je de riem beter niet de gehele termijn kunt laten zitten. Ik ben de 16v al meerdere malen tegen gekomen met vroegtijdig geknapte riemen.

Wat de uitvoering betreft, volgens mij zie je de 16v niet zo veel in exclusive uitvoering . Toch ?

wat weegt trouwens een tct ivm de wegenbelasting? meer of minder dan de 16v?

CT turbo weegt meer door omdat deze krachtiger is…

Heb zelf nog niet dikwijls een 2.0l exlusive gezien dus het zal wel minder gemaakt zijn..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2008 09:14 PM
  [ # 32 ]
bxsport schreef:

Oeps klein foutje….. volgens mijn garagist was het een 8v maar heb vandaag naar de eigenaar gebeld en blijkt de wagen een xm turbo ct te zijn met automaat en leder van 1994 het gaat dus tussen een xm turbo CT en een XM 2.0 16V exclusive automaat…

Velen zeggen dat de serie 2 een pak beter rijdt maar de turbo ct heeft wel 150 pk tegenover de 16v zal dat wel heel wat minder zijn…

Volgens mij bestaat dat niet eens Confused

De Exclusive in hier in Nederland alleen op de V6.24 geleverd.
In het buitenland o.a. ook op de V6.12, 2.5 TD en de 2.1 TD.

Dus naar mijn idee is het gewoon een 2.0 16v SX automaat.
Als de auto nog ouder is kan het ook nog een Ambiance, Comfort of geen toevoeging zijn, maar dan is het dus weer een 8v Wink

Dus let even goed op wat je koopt Exclamation

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 03 januari 2008 09:32 PM
  [ # 33 ]

De Exclusive in hier in Nederland alleen op de V6.24 geleverd

In NL heb je alleen de V6-12v en v6-24 als exclusive gehad. Standaard met automaat, behalve de Es9j4 volgens mij.
Al het andere Exclusive zal dus import moeten zijn, zo zijn er wel wat TD12 exclusives bekend. Of er ook ooit een tweeliter exclusive is geleverd in het buitenland weet ik eigenlijk niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2008 09:38 PM
  [ # 34 ]

Ik denk eigenlijk dat ze helemaal niet bestaan Wink
2.0 16v in VSX uitvoering heb ik al niet eens gezien, zeker niet in NL Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 januari 2008 09:46 PM
  [ # 35 ]

ja hoor in belgie is dat wel geleverd wat ook raar is in belgie zijn maar heel weinig xm hydractive… alleen de v6 was standaard. de andere niet daar was dat een optie bij… invoerder wou het zo.. in nederland is het juist moeilijk om een xm te vinden die niet hydractief is….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2008 09:51 PM
  [ # 36 ]
Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 januari 2008 09:58 PM
  [ # 37 ]

De VSX is nooit in belgie geleverd wel de 2.0 16v exclusive

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2008 10:01 PM
  [ # 38 ]
Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 03 januari 2008 10:02 PM
  [ # 39 ]
Harm schreef:

De Exclusive in hier in Nederland alleen op de V6.24 geleverd

In NL heb je alleen de V6-12v en v6-24 als exclusive gehad. Standaard met automaat, behalve de Es9j4 volgens mij.
Al het andere Exclusive zal dus import moeten zijn, zo zijn er wel wat TD12 exclusives bekend. Of er ook ooit een tweeliter exclusive is geleverd in het buitenland weet ik eigenlijk niet.

PRV 24v had standaard een handbak. Daar is nooit een automaat op geleverd…

Xsara Coupe

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2008 10:04 PM
  [ # 40 ]

Misschien had de V6.12 Exclusive wel standaard een automaat?
Deze motor is in VSX uitvoering wel als automaat en handbak geleverd Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 januari 2008 10:20 PM
  [ # 41 ]

Nope de wagen is van eerste eigenaar van 1997 en voor het eerst ingeschreven in belgie 1997 maar er zijn versies in belgie die nooit geleverd zijn in Nederland en andersom ook…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 januari 2008 02:07 AM
  [ # 42 ]

Hey kalifa,
Ik heb mijn V6-12V automaat, van uit ‘92 ook rijdend en die rijtaks valt wel mee hoor,je moet op internet op de site van de FOD gaan kijken!
Dus aangezien die van mij 15 jaar is,betaal ik ergens 650 € + 208€ LPG taks = 858 € en 205 € verzekering is wel geen 1500 €!!
Mijn LPI instalatie heeft 2300 € gekost,mits een paar extra kortingen.
En tof hoor!! geen vermogens verlies,verbruik is ongeveer 13 l gas op 100 km,op benzine 11 liter.
Dus een ‘92 of ‘93 V6-12V valt te overwegen.
Voor gas,als je interesse hebt,PB je me maar even,ik heb een goed adres Very Happy
proper werk en niet te duur!!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 04 januari 2008 10:36 AM
  [ # 43 ]
Arjan Verkade schreef:

Dan praten we waarschijnlijk over een import auto Wink

BXsport woont in Brasschaat, daar wonen behalve een boel nederlanders ook een heleboel belgen. En in België kom je relatief veel Exclusives tegen met een 2 liter (8 en 16V), TCT of Turbo D12 tegen. V6-en zijn dan weer relatief zeldzaam in België vanwege de belasting op grote motoren

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 januari 2008 12:02 PM
  [ # 44 ]
Willem schreef:
Arjan Verkade schreef:

Dan praten we waarschijnlijk over een import auto Wink

BXsport woont in Brasschaat, daar wonen behalve een boel nederlanders ook een heleboel belgen. En in België kom je relatief veel Exclusives tegen met een 2 liter (8 en 16V), TCT of Turbo D12 tegen. V6-en zijn dan weer relatief zeldzaam in België vanwege de belasting op grote motoren

Oef eindelijk iemand die me verstaat!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 januari 2008 12:08 PM
  [ # 45 ]
Blooper1963 schreef:

Hey kalifa,
Ik heb mijn V6-12V automaat, van uit ‘92 ook rijdend en die rijtaks valt wel mee hoor,je moet op internet op de site van de FOD gaan kijken!
Dus aangezien die van mij 15 jaar is,betaal ik ergens 650 € + 208€ LPG taks = 858 € en 205 € verzekering is wel geen 1500 €!!
Mijn LPI instalatie heeft 2300 € gekost,mits een paar extra kortingen.
En tof hoor!! geen vermogens verlies,verbruik is ongeveer 13 l gas op 100 km,op benzine 11 liter.
Dus een ‘92 of ‘93 V6-12V valt te overwegen.
Voor gas,als je interesse hebt,PB je me maar even,ik heb een goed adres Very Happy
proper werk en niet te duur!!

Nu moet ik zeggen 1000 euro is toch een pak geld om ieder jaar neer te tellen te meer omdat ik nog maar 23 jaar ben en ik dus in de verkeerde categorie bij de verzekering val zou ik me blauw betalen aan verzekering…

Dat is dus niet te doen…

anders met plezier….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook