Vakwerk, Toppie.
Volgens mij moet je met dit soort werk meer kunnen verdienen, handmanschap is vakmanschap.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Prachtig, dat zou men nog moeten commercialiseren
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
ben heel benieuwd hoe dit dadelijk in de auto staat als het af is.
Volgens mijn kan je als hobbyist deze kwaliteit bijna nooit halen.
ziet echt heel goed uit.
Nogmaals het verzoek om werktekeningen te plaatsen, ik neem tenminste aan dat je die vooraf hebt gemaakt?
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Ik heb inmiddels bij een paar C4 Picasso Prestiges armsteunen op de stoelen laten plaatsen. Dit doet iemand die van zijn hobby, zijn werk gemaakt heeft. Deze armsteunen zijn kwalitatief beter dan de originele in een Ambiance of Business-uitvoering. Je kunt er bijv. op gaan zitten zonder dat ze een krimp geven.
wimZ schreef:
Nogmaals het verzoek om werktekeningen te plaatsen, ik neem tenminste aan dat je die vooraf hebt gemaakt?
Werktekeningen heb ik niet: eerst heb ik een grove schets gemaakt hoe ik de console wilde hebben. Daarna heb ik maten genomen in de auto zelf. Op basis daarvan heb ik een tekening op schaal gemaakt van de zijkant van de console. De rest heb ik voornamelijk bepaald aan de hand van de maten en bevestigingspunten in de auto. Ook werk ik veel met mallen van karton. Het is en blijft puur handwerk.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
C4PicassoEB6V schreef:Ik heb inmiddels bij een paar C4 Picasso Prestiges armsteunen op de stoelen laten plaatsen. Dit doet iemand die van zijn hobby, zijn werk gemaakt heeft. Deze armsteunen zijn kwalitatief beter dan de originele in een Ambiance of Business-uitvoering. Je kunt er bijv. op gaan zitten zonder dat ze een krimp geven.
....maar dan heb je wel een hele rare houding achter het stuur.
Gr Martijn
Inmiddels ben ik met het achterste gedeelte begonnen. De MDF-basis is nu gemaakt. Ik ben reeds gestart met het bekleden van de zijkanten met alcantara zodat dit aansluit op het voorste gedeelte…...wordt vervolgd.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
De zijkanten van het achterste gedeelte zijn bekleed met alcantara en leer. Ik heb de drie delen gisteren in de auto geplaatst om te kijken of alles past zoals het bedoeld is. Het paste gelukkig! Zie hiervoor de geplaatste foto’s.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Ziet er goed uit, maak je nog bekleding op het hout, of hou je dat zo ?>
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 24-03-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 155 MAN6 Exclusive
- BX .
- ZX 1.4i Reflex
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
- C3 Picasso .
is het te koop ook je ontwerp?
want het is woondermooi
hoewel we zelf voor de beenruimte blijven gaan, sluit ik me graag aan bij de positieve reacties!
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
fiorano schreef:Ziet er goed uit, maak je nog bekleding op het hout, of hou je dat zo ?>
Inmiddels heb ik de “zelfbouw-console” er weer uitgehaald: was alleen gemonteerd om te testen. Het hout wordt nog volledig bekleed. In het voorste gedeelte komt het asbakje en de stekkers. Het achterste gedeelte wordt een opbergvak welke aan de binnenkant bekleed wordt met alcantara. Dit vak wordt met een met leer bekleed klepje afgesloten.
martinq schreef:is het te koop ook je ontwerp?
Ik denk dat zoiets onhaalbaar is: het is immers allemaal handwerk.
De materiaalkosten zijn vrij laag, maar inmiddels ben ik er al 4 maanden mee bezig.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
rymt schreef:martinq schreef:is het te koop ook je ontwerp?
Ik denk dat zoiets onhaalbaar is: het is immers allemaal handwerk.
De materiaalkosten zijn vrij laag, maar inmiddels ben ik er al 4 maanden mee bezig.
Maar een eerste ontwerp vraagt altijd meer tijd he, als je eens weet he alles in elkaar zit kan je dta toch veel sneller in elkaar steken.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 24-03-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 155 MAN6 Exclusive
- BX .
- ZX 1.4i Reflex
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
- C3 Picasso .
zie al uit naar de eind afwerking dan.
is wel zeeeeeeeeeeer mooi
De houder voor het asbakje/prullenbakje is klaar. Hiervoor heb ik als basis een stuk regenpijp genomen. Deze is aan de onderkant smaller gemaakt, naar de bovenkant loopt hij breder uit: net als in de originele console. Daarna heb ik het paneel voor de asbak en de stekkers gemaakt. Hieronder zit een stuk plexiglas. De (witte) ringen rond de stekkers en een ring bij het asbakje - die is niet te zien - zullen straks oranje verlicht worden.
Nu ga ik beginnen met het aanbrengen van de verlichting hiervoor.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.