16 van de 38
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 januari 2008 03:50 PM
  [ # 226 ]

Vanmorgen gepoogd de converter aan te sluiten. Geeft het kreng maar signaal op één kanaal.. kdr  Evil or Very Mad

Toen dus maar ‘the sensible thing’ gedaan en naar Snel Inbouwcenter in Eindhoven gereden, waar ik de sub gekocht heb. Met een van de technische jongens aan de gang gegaan en een aantal problemen getackled.

De converter die ik bij Mediamarkt gehaald heb werkt niet. Weg ermee dus. Gelijk een nieuwe getest die werkt en gekocht. Nu dus front en rear als ik de radio aanzet Cool

De remote kan ik aftappen van een zwarte kabel aan de isostekker. Dat heeft wel de implicatie dat de radio aan moet staan om de sub te laten werken. Is niet zo’n probleem, tenzij ik de aux wil gebruiken. Dan zou ik het volume uit moeten draaien opdat ik anders nog geluid over de achterspeakers hoor, tenzij:

De achterspeakers kan ik bruggen en dus tegelijk vanuit de sub laten versterken. Enige nadeel is dan dat ik geen fader meer heb, maar laat ik die toch nooit gebruiken. In principe heb ik geen vermogensverlies, omdat de weerstand halveert op het moment dat je speakers parallel aansluit.

Verder moet ik de aarde nog even op een ander puntje zetten. Gelijk goed doen, dus even kaal schuren en dan aansluiten. Dan zou ik van het gefluit af moeten zijn.

Al met al een paar flinke stappen voorwaarts. Ondanks dat ik ze zeker een halfuur bezig heb gehouden bij Snel hoefde ik alleen de nieuwe converter te betalen (21 euro). Ik denk dat ik vanmiddag ga pogen de boel netjes af te werken dus: Sub vastzetten aan de rugleuning van de bank, telefoonmute eruit, afstandsbediening wegwerken.. past heel mooi in de middenarmsteun.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 januari 2008 02:55 AM
  [ # 227 ]

Het wil maar niet echt vlotten met mijn sub-project. Als ik had geweten dat het zoveel ellende op zou leveren was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen of had ik het ding in laten bouwen. Hij fluit nog steeds, dat is het grootste probleem.

Echter, de aanhouder wint. Dus, om het nu maar eens goed aan te pakken ben ik begonnen de telefoonmute eruit te slopen. Vervolgens heb ik een adapterkabel in elkaar gehobbiet waarmee de achterspeakers en de composet voor aangestuurd wordt. Deze kan ik later combineren met de versterkte output van de sub.

Stap voor stap komen we er wel, maar het is een boel werk zo stiekem..

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 12 januari 2008 10:04 PM
  [ # 228 ]

Zo, mijn zuinigheidsrit naar Berlikum en terug heeft me een heftige 1 op 22 opgeleverd Cool

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 januari 2008 10:26 PM
  [ # 229 ]

Logisch als je de hele tijd achter een Trax aan moet hobbelen.  Wink

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 13 januari 2008 02:07 AM
  [ # 230 ]

Dan heb je naar huis terug erg netjes gereden. In Berlikum stond je nog op 5.4 per 100. Goed werk.

Iemand nog doneren?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 januari 2008 02:17 AM
  [ # 231 ]
garagestmarien schreef:

Logisch als je de hele tijd achter een Trax aan moet hobbelen.  Wink

Nou ik kan u verzeken dat ie dat niet heeft gedaan, Daan was de fliegende foto reporter op de heen weg en dat heeft perfekt gedaan!!

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127

Gepost: 13 januari 2008 02:59 AM
  [ # 232 ]

Ik heb zelf ook last van een fluit/ruis met name bij het gas geven.
Er werd mij aangeraden om andere tulp kabels te nemen maar €80.- voor een tulp kabeltje werd me effe teveel.
En die fluit/ruis word veroorzaakt door de dynamo.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 13 januari 2008 11:58 AM
  [ # 233 ]

Fluiten/ruis is het gevolg van of een slechte massa of storing.
Hoe liggen jouw kabels?
Als je een versterker hebt moeten de signaal kabels(tulp) niet langs de + kabel lopen. Dit kan namelijk storing veroorzaken.

Jij hebt niet toevallig een pioneer radio he? Die willen hun uitgangen namelijk nog weleens opblazen waardoor je ook zo’n brom hebt..

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 13 januari 2008 12:22 PM
  [ # 234 ]

De voedingskabel ligt in de linkerdorpel. Hij komt de auto binnen bij de deurscharnier, waar ook de scheidingsfilters voor de voorspeakers lagen (die liggen nu onder het handschoenkastje). Ik heb extra grote klemmen aan de uiteinden van voeding- en massakabels geknepen en het massapunt onder de achterbank kaal gemaakt. De lijnkabels komen straks over de rechterdorpel te liggen. Nu gaan ze nog dwars door de auto.

Omdat ik nu gewoon stap voor stap alles goed wil doen heb ik de sub even niet aangesloten. Eerst dus de mutebox die nog verstopt lag weggehaald en een koppelstuk voor de frontspeakers gemaakt. De voor- en achterspeakers werken nu naar behoren. Van hieruit wil ik een adapterkabel gaan maken waarmee ik de sub van signaal kan voorzien. Het speakersignaal wordt pas bij de sub omgezet van high- naar line-level. Vervolgens gaan de signaalkabels vanaf de sub terug naar de ISO-stekkers om de boel aan te sluiten.

Als de ruis dan nog steeds bestaat ga ik met een kabel om de auto heen testen of deze ook stoort. Ik denk overigens niet dat de radio stoort, omdat hij het ook doet als ik m’n ipod op de afstandsbediening aansluit.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 13 januari 2008 01:09 PM
  [ # 235 ]
DigiDaan schreef:

Ik heb extra grote klemmen aan de uiteinden van voeding- en massakabels geknepen

Ik neem aan dat je daarvoor een goede (kr)AMPtang hebt gebruikt?

Wil namelijk ook nog weleens voor storing zorgen door (toch) slechte contacten.

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 17 januari 2008 12:29 PM
  [ # 236 ]

Even iets anders. De sub ligt nog steeds achterin maar voorlopig laat ik ‘m even voor wat ‘ie is. Een klein stemmetje roept al ‘smijt dat ding op marktplaats, dan ben je van het gezeik af’.

Gister vier bandjes gescoord. Tweedehands, dat wel maar een nette prijs voor vier Premacy’s die niet meer nieuw te krijgen zijn in mijn maat.

De Energy’s gaan er af en worden vervangen door twee van de ‘nieuwe’ banden. De enigszins uitgedroogde originele Premacy’s die nu op de achteras zitten gaan naar voren om op te rijden. Mocht dat niet bevallen kan ik ook deze nog laten vervangen, maar dat te zijner tijd.

De winterbanden worden zaterdag verkocht. Dus weer fijn op lichtmetaal, geen herrie en onnodig hoog verbruik meer.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 17 januari 2008 12:31 PM
  [ # 237 ]
DigiDaan schreef:

De winterbanden worden zaterdag verkocht. Dus weer fijn op lichtmetaal, geen herrie en onnodig hoog verbruik meer.

Jij rekent niet meer in winter??

Off-the-record: die michelin alpin zijn uitstekende banden zeg! Ik merk qua rijgedrag maar weinig verschil met de Energy’s. Op nat wegdek zijn ze bovendien stiller dan de Toyo’s die ik hiervoor had (en nu trouwens op de GTI zitten)

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 17 januari 2008 12:41 PM
  [ # 238 ]

Nu de winterbanden verkopen is inderdaad misschien een beetje een gok, dat klopt. Murphy’s wet schrijft voor dat het volgende week baggerweer wordt Rolling Eyes

Dat ik ze verkoop ligt ook aan het mindere comfort van de Vredesteins. In de tests zijn dit veruit de beste sneeuwbanden, maar ze produceren een bak herrie waar je niet goed van wordt. De Michelin Alpins zijn inderdaad veel beter, dus misschien volgend jaar weer.

Feitelijk heb ik dus deze winterbanden ‘omgeruild’ voor een nette set zomerrubber, waar ik zeker nog een jaar of twee op door kan rijden.

In ieder geval goed te weten dat ze jou bevallen!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 17 januari 2008 12:46 PM
  [ # 239 ]
DigiDaan schreef:

Nu de winterbanden verkopen is inderdaad misschien een beetje een gok, dat klopt. Murphy’s wet schrijft voor dat het volgende week baggerweer wordt Rolling Eyes

Laten we het maar hopen Laughing

DigiDaan schreef:

Dat ik ze verkoop ligt ook aan het mindere comfort van de Vredesteins. In de tests zijn dit veruit de beste sneeuwbanden, maar ze produceren een bak herrie waar je niet goed van wordt. De Michelin Alpins zijn inderdaad veel beter, dus misschien volgend jaar weer.

Oei. Goed om te weten. Nu had ik al geen goed gevoel bij het merk Vredestein vanwege eerdere negatieve ervaringen, maar blijkbaar is dat nog niet verbeterd..  Ze maken overigens wel uitstekende fietsbanden.

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 17 januari 2008 01:49 PM
  [ # 240 ]

Ik denk op zich niet dat Vredestein kwalitatief slechte banden maakt. De Sportracs die ik had bevielen uitstekend bijvoorbeeld.

In het geval van de Snowtracs 2 denk ik dat het ontwerp meer op echt sneeuwgebruik is gericht en dus niet de ‘all weather’ eigenschappen die in Nederland nodig zijn. Qua tractie in sneeuw (dat ene besneeuwde straatje waar ik in december ergens overheen reed) zijn ze echt super. Dat heeft wel zijn weerslag onder gematigde omstandigheden dus afrolgeluid, trillen bij afremmen en gieren in de bochten. De Michelins zijn meer allround wat dat betreft.

Profiel  

16 van de 38
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook