Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Toen ik vanavond mijn saxo starte, zak ik dat mijn meters van de snelheid, toerental niet ging.
Eerst dacht ik dat het een zekering was, maar na het uitmeten van alle zekeringen (in alle 2 de zekeringkasten) weet ik niet meer wat het is.
Ook de warmte meter en benzinemeter gaan niet meer.
Het betreft een saxo vts 1.4, bouwjaar 2002
Iemand een idee?
Mvg
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Heb gezien dat je enkel je batterij moet loskoppelen (daardoor reset je je computer) en is dit terug in orde.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Toevallig hier hetzelfde probleem met een saxo 1.1.
Ik starte hem 2 januari en sindsdien blijft de toerenteller,benzinemeter, en km-teller hangen. De dagteller daarintegen doet het wel nog.
Dit probleem is al eerder geweest en er is toen een kabel omgelegd vanaf het contaktslot. Ik wilde dus zaterdag even het contaktslot schoonmaken en ff kijken of de kabel goed zit. Ik dus voor het proberen even contaktspray in het contaktslot gespoten, mijn vader rijdt er vervolgens mee weg met het plan in het hoofd om zaterdag erna te gaan kijken. Belt hij op… alles doet het weer. Nu blijkt dat mijn vader dit 1 week geleden ook had, hij gestopt en wat met de sleutel gespeelt, en hoppa deed het weer.
Fijn dat het nu weer functioneert, maar voor hoelang? Ik zou liever de oorzaak willen weten. Nu schijnt het contaktslot van een saxo toch wel berucht te zijn maar toch het blijft allemaal raar.
2 weken geleden ging er een lampje branden en hij reed niet fijn, wij gekeken in het boekje bleek dus of de kat of de ecu te zijn. Ik mijn vader de tip gegeven van de accupool ff half uurtje eraf laten en jawel, alles deed het weer en alles bleef uit.
Iemand een idee?
Gr Bram
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Er is een soortgelijk probleem met een Xsara hier op het forum geweest, ondanks alle schijn van goed startten enzo, lag het aan de accu. Wil niet zeggen dat het nu ook zo is, maar sluit het niet uit, net zoals zaken als de massa kabels.