Vandaag even bij mijn dealer geweest die mijn nieuwe C4GP 1.6 diesel EB6V Business Ligne aan het klaarmaken is. Prachtige auto die ik aanstaande vrijdag ga ophalen. Hoop er heel veel plezier van te hebben maar zag vanmiddag dat alle ruiten van de auto voorzien zijn met het kenteken van mijn auto.
Ik heb daar niet om gevraagd en vind het ook helemaal niet OK. Iemand daar ervaring mee ? Is dat gebruikelijk op dit moment ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Wij hebben het niet volgens mij.
Heb je een Lease auto ?
Dan is het misschien verplicht ofzo ?
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Ik heb inderdaad een lease auto van business lease en je hebt gelijk, ik zal eens bellen met de lease maatschappij om te kijken of die de dealer hebben gevraagd deze graveeractie te gaan doen.
Bedankt voor de tip.
Ik hoop in ieder geval de komende jaren veel (positieve) bijdragen aan dit forum te kunnen leveren. Heb al een tijdje meegelezen en zi tot mijn zeer grote tevredenheid dat de auto betrouwbaar is, en daar ben ik wel blij mee nadat ik 3 jaar geleden mijn c5 automaat inruilde. Ik was blij dat ie wegging omdat deze auto teveel in de garage had gestaan.
Nogmaals, bedankt voor de tip en je hoort of je gelijk had.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Ik ben benieuwt, en de auto is zeker betrouwbaar. Overigens is het forum ook hartstikke gezellig, ook in andere delen dan het C4 deel zou ik eens rondkijken, je leest altijd wel wat leuks
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Ik weet het maar zou niet goed weten wat ik in de andere hoofdstukken zou moeten zoeken. Het voordeel van dit forum is dat deze bijna altijd heel positief is en ik heb al heel wat forums gezien waar ik niet heel tevreden en gelukkig van werd. Ik hoop dat we de sfeer er zo in kunnen houden en hoop veel (positieve) bijdragen aan dit forum te kunnen leveren.
Ik weet het maar zou niet goed weten wat ik in de andere hoofdstukken zou moeten zoeken. Het voordeel van dit forum is dat deze bijna altijd heel positief is en ik heb al heel wat forums gezien waar ik niet heel tevreden en gelukkig van werd. Ik hoop dat we de sfeer er zo in kunnen houden en hoop veel (positieve) bijdragen aan dit forum te kunnen leveren.
Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
kenteken
Hoi, bij mij is een ander nummer gegraveerd in de diverse ruiten. Zal eens kijken of het een afgeleide is van het chassinummer. Heb ik niet om gevraagd, is standaard zo, was bij mijn vorige C4 ook.
Veel plezier in de nieuwe auto!
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
hbeck schreef:Ik heb inderdaad een lease auto van business lease en je hebt gelijk, ik zal eens bellen met de lease maatschappij om te kijken of die de dealer hebben gevraagd deze graveeractie te gaan doen.
Bedankt voor de tip.
Ik hoop in ieder geval de komende jaren veel (positieve) bijdragen aan dit forum te kunnen leveren. Heb al een tijdje meegelezen en zi tot mijn zeer grote tevredenheid dat de auto betrouwbaar is, en daar ben ik wel blij mee nadat ik 3 jaar geleden mijn c5 automaat inruilde. Ik was blij dat ie wegging omdat deze auto teveel in de garage had gestaan.
Nogmaals, bedankt voor de tip en je hoort of je gelijk had.
Bijna alle leasemaatschappijen doen dat. 99,99% zeker dat het op verzoek van de leasemaatschappij is gedaan. (bij mij ook)
tilanus schreef:Bijna alle leasemaatschappijen doen dat. 99,99% zeker dat het op verzoek van de leasemaatschappij is gedaan.
Dat is mij nog niet opgevallen. Zal me nu in donker niet gaan lukken dit te vinden, maar waar moet ik ongeveer zoeken?
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-
Voor mij wordt dezelfde besteld. Mooie bak!
In ieder geval staat het op mijn offerte(s) van de leasemaatschappijen vermeld dat het kenteken kosteloos wordt gegraveerd. Ik vermoed dan ook dat dit een standaard handeling is bij de leasemaatschappijen.
Citroen Grand Picasso 1.6 HDi EB6V Ligne Business sinds 1 maart 2008
Totaal aantal Berichten: 6502
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb daar niet om gevraagd en vind het ook helemaal niet OK.
Waarom niet OK? Was je van plan met andere kentekens te gaan rijden…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Ik heb daar niet om gevraagd en vind het ook helemaal niet OK.
Waarom niet OK? Was je van plan met andere kentekens te gaan rijden…?
Kan me voorstellen dat iemand het niet zo mooi vind als het erin staat. Zeker als het je opvalt.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-
Ja het was de lease maatschappij die het wel mooi vond, ben het niet met ze eens en vind het ook wel jammer. Nou ja, niets aan te doen.
Zou vanmorgen moeten rijden maar de papieren en kenteken waren nog niet aangekomen. Daar werd ik ook niet heel erg blij maar vind het bovendien erg onhandig dat Citroen Nederland de kentekens pas laat bezorgen op de dag van aflevering. Schijnt standaard te zijn en ja, als de bezorger een foutje maakt blijft de auto in de garage staan.
Sjee, ik wilde nu rijden en positief zijn in plaats van achter het forum te zitten en te balen. Nou ja, misshien morgen dan maar rijden.
Het hebben van de zaak is het einde van ‘t vermaek…..!
(al gaat dat bij een Citro niet zo snel op)
Kenteken in de ruit is volgens mij vaste prik bij leasemaatschappijen. Er verdwijnen nog wel eens wat auto’tjes spoorloos naar andere landen. Vandaar!
Succes met wachten!
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Normaal gezien is het nogthans meer de gewoonte van het chasisnummer (of een gedeelte ervan) te gebruiken om in de ruiten te graveren
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
knight-rider schreef:Normaal gezien is het nogthans meer de gewoonte van het chasisnummer (of een gedeelte ervan) te gebruiken om in de ruiten te graveren
Dat is misschien in België het geval. Voor zover ik weet wordt hier in Nederland het kenteken in de ruiten gegraveerd.