Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De climatecontrol doet het soms goed en soms is het te warm,dan weer te koud!
Nu heb ik gevonden dat dit aan dat ventilatortje kan liggen in het dak??
Hoe geraak ik daar bij zonder brokken te maken?? en wat kan ik doen met het ventilatortje?het maakt wat kabaal.
Dan vraag 2: waar zit de achterste midden veerbol?? die kan ik nergens vinden.
Vooraan heb ik er 3 gevonden,maar achter vind ik de middenste niet??
En ik weet zeker dat het een hydractive is. zit die bol mss ergens achter de uitlaat??
Vraag 3: na een rit,zakt de XM achter nogal snel in(2 uur ongeveer) wat kan dit zijn?? graag helpende antwoorden aub?
Op vraag 1 moet ik je ‘t antwoord schuldig blijven
Op vraag 2 kan ik je enkel zeggen dat je nog eens goed moet zoeken; die extra bol MOET er gewoon zitten. Overigens zou je bij een XM vooraan tenminste 4 bollen moeten vinden…
Op vraag 3 kan ik antwoorden dat me dat volkomen normaal lijkt, tenzij je de wagen op de hoogste stand parkeert…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Trek het plastic glas van de verlichting voorzichtig los en je ziet 4 schroeven, losschroeven en de hele unit donderd naar beneden. Je zit dan een cilindervormig ding die erin geklemd zit. Lostrekken en schoonmaken.
De middelste bol achter zit achter het hitteschild van de uitlaat.
Vuile LHM, weinig druk in de bollen, vervuilde hoogte regelaars, en een vervuilde remservo
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Waarom denk je aan die remservo Willem & waar ongeveer zit dat ding. In de buurt van een remklauw of ook achter het hitte schild achter ?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Achter je schutbord, achter je rempedaal
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Volgens mij heeft een type 1 Hydractive 1, wat wil zeggen dat het systeem maar 1 hydractivebol heeft. Die zit voor, dus achter heeft ie er geen. Toch?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Harm schreef:Volgens mij heeft een type 1 Hydractive 1, wat wil zeggen dat het systeem maar 1 hydractivebol heeft. Die zit voor, dus achter heeft ie er geen. Toch?
Nee, altijd 2 hydractief-bollen, 1 per as namelijk
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Willem schreef:Trek het plastic glas van de verlichting voorzichtig los en je ziet 4 schroeven, losschroeven en de hele unit donderd naar beneden. Je zit dan een cilindervormig ding die erin geklemd zit. Lostrekken en schoonmaken.
Ik zie maar 2 schroeven (torx). Links en rechts van het lampje. Kan dat kloppen? Bij mij maakt dat ding ook lawaai dus ik ga ook maar eens prutsen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Allen bedankt!!
Ik weet weer wat doen morgen.
Het binnenlichtschildje,heb ik er vandaag al met beleid afgekregen.
Dan zal ik morgen die unit eens losgooien en reinigen.
De uitlaatdempers,na de kat. en de daaropvolgende zijn ook aan vervanging toe.
De eerste is net achter de pot afgebroken,de voorlaatste is erg met roest gepikeerd!Dus als deze verwijderd zijn zou ik mijn hydractive bol moeten tegen komen?
Meteen ook vervangen dan.
Zonet een ritje gemaakt van 200 km en heb nu het verwarmingskacheltje wat lekt, Tja… ze heeft ongeveer anderhalf jaar stil gestaan en is 15 jaar oud,dus… En blijkt dat die kacheltjes een ziekte zijn bij de XM??Wat wel goed is:ze trekt steeds beter en beter!! tja!Ze was van een oud mannetje van 92,en die zal er geen Schumacher toeren mee uitgehaald hebben
Verbruik verbaast me nu wel: Ik heb eens goed doorgereden met de XM,dus snelheden van 190 en meer. Is niet aan te raden! LPG verbruik op die 200 km: 35 liter GAS
Gelukkig is de LPG nog bij prijs
Dan: de watertemperatuurmeter komt bij eender welke rij manier tot 85°C à 90°C is dat correct?Op LPG,rijdend,wel te verstaan.
Binnekort mag ze naar de dealer voor alle sapjes,een onderhoud, nieuwe oliepeilstok(plastic is afgebroken),nieuw kacheltje,nieuwe uitlaat deels(achterste is al nieuw),nieuwe achtermiddenbol…
En dan kan ik beginnen met het inbouwen van mijn navigatie(dubbeldin) een Kenwood DDX 6029 + KNA 520,navigatie computer,nieuwe luidsprekers.
En dan en grondige reinigingsbeurt binnen:Alle stoelen en banken er uit,de matten reinigen en de stoelen en bank behandelen,de kunststoffen delen reinigen,alsook de houtinleg.Verder op het programma,staan dan nog wat herspuit werk van de voorbumper en de zijsierstrips aan bijrijders zijde.Dan zou ze toonbaarder moeten zijn.
Heeft er iemand tips,van hoe ik de stoelen + achterbank demonteer?? zijn de electrische verbindingen van de voorstoelen met stekkers??
De voorstoelen zijn eenvoudig los te maken (heb ik ook maar hier geleerd). Voor zijn ze met twee zwarte moeren vastgemaakt aan de bodem. Deze kun je losdraaien met ik dopsleutel 13. Aan de achterzijde zie je links en rechts twee zwarte kapjes. Deze kun je met een kruiskopschroevendraaier losmaken. Dan komen twee bouten te voorschijn. Met dopsleutel 17 zijn deze los te draaien. Stoel klein stukje naar achter trekken. Dan is ie los. Dan kun je daarna eenvoudig het stekkertje voor de elektriciteit losmaken. Achterbank weet ik niet exact. Volgens mij was de zitting het eenvoudigst los te maken door twee rubber of kunststof dingen los te wippen. Maar dat is recentelijk nog aan de orde gekomen in dit forum. Even zoeken op achterbank of zo.
Succes!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!