![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8956.jpg)
Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Ik heb het probleem dat af en toe de tankdop niet wilt openen, eerst dacht ik aan vorst, dat die een beetje was vastgevroren, maar dat is het niet.
Als ik op de knop druk, hoor ik wel de bijhorende geluid van het ontgrendelen, maar het deurtje blijft toe, als ik dan op het deurtje een beetje druk of pruts, en ik probeer nogmaals, lukt het meestal wel, soms nog een 3de keer proberen.
Heeft nog iemand anders dit of zou het wat te weinig vet zijn aan het contactje, of komt het door onderdruk bij deze temperaturen in de dieseltank, of is het werkelijk een mankement (ik zie niets beschadigd aan het deurtje of de contacten)?
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
heb net hezelfde voor gehad. De dealers hebben hier een brief over gekregen van Citroën België. Het braampje aan het vergrendelingsstang steekt net iets te veel uit. De dealer heeft exacte instructies hoe ze dit moeten afvijlen, dit is amper 10 min werk en dan loopt het weer perfect (en normaal voor altijd). Ik zou wel sterk afraden om het zelf te doen. In afwachting van de modificatie is het best om de tankklep met 2 te openen: Iemand die op het knopje in het de auto duwt en iemand die op dat moment met de vinger(nagel) achter het tankklepje zelf zit. Op deze manier opent hij perfect zonder verdere beschadiging.
mvg
@skremar
Bedankt, ik heb hetzelfde probleem, ik ga gelijk naar de dealer.
groetjes
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
bedankt voor het snelle antwoord! . ik zal naar de dealer gaan dan, zal nog wel even duren, moet pas volgende maand in de buurt zijn van hen en tijd hebben. Het eerste nazicht op 2500 heb ik al gedaan, en ben het toen vergeten te vermelden.
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
Hier hetzelfde probleem. Was vorige week o.a hiervoor bij de dealer. Deze heeft het binnenwerk vervangen en met flinke klodders smeer bewerkt. Helaas het mocht niet baten. Deze week stond ik weer te prutsen bij de pomp om dat kreng open te krijgen. Los van het voorgaande heb ik ook problemen met:
- koplampsproeiers (ook in dit forum gemeld).
- binnenscherm (ook in dit forum gemeld).
- bij achteruit rijden piepende remmen.
De eerste twee punten kon de dealer niet oplossen en zouden contact opnemen met Citroen Nederland.
Het laatste punt het men willen oplossen door de achterremmen te demonteren, alles schoonmaken en opnieuw smeren. Resultaat.. piepen weer of nog steeds.
Grand Picasso C4 Exclusief - Automaat - Icare - Panoramisch dak - Pack detection 2 - Pack anti agression - Bluetooth handsfree tel. systeem. We rijden sinds 9-8-2007.
AvdW schreef:Hier hetzelfde probleem. Was vorige week o.a hiervoor bij de dealer. Deze heeft het binnenwerk vervangen en met flinke klodders smeer bewerkt. Helaas het mocht niet baten. Deze week stond ik weer te prutsen bij de pomp om dat kreng open te krijgen. Los van het voorgaande heb ik ook problemen met:
- koplampsproeiers (ook in dit forum gemeld).
- binnenscherm (ook in dit forum gemeld).
- bij achteruit rijden piepende remmen.
De eerste twee punten kon de dealer niet oplossen en zouden contact opnemen met Citroen Nederland.
Het laatste punt het men willen oplossen door de achterremmen te demonteren, alles schoonmaken en opnieuw smeren. Resultaat.. piepen weer of nog steeds.
Van de piepende achterremmen heb ik al gehoord, bij mij was het in begin ook, nu is het zo goed als weg, al was het niet echt een piep hier, meer een lagere toon, zoals rubber over metaal, als het de remmen zijn kan de dealer bepaalde onderdelen aan elkaar lijmen.(vraag me niet wat, ben geen goede mechanieker ). Toen ik voor 1e beurt ging heb ik het vermeld, en hebben ze me dat verteld, dat ze dat konden, maar dat je de auto dan wel een hele dag kwijt bent, omdat dat goed moet drogen.
Koplampsproeiers heb ik niet, en met de binnenschermen heb ik nog geen problemen gehad, ook nog enkel maar getest, niet gebruikt.
Wat de tanktdop betreft, ik ben ermee naar de plaatselijke dealer geweest, hij heeft het deels opgelost, ik heb sindsdien 3 keer getankt, ervoor was het echt paar keer drukken, dan wat op tankdop drukken, en dan nog eens proberen, en dan ging het meestal, nu gaat het nog steeds niet van 1e keer drukken, maar wel vanaf de 2de druk altijd open, het lijkt of het stangetje trekt de 2e maal verder terug.
Heb ook een nauwelijks functionerende tankdop. Ben bij dealer geweest en deze meldt dat ie een nieuw motortje gaat bestellen. Maar daar ligt het dan waarschijnlijk dus niet aan als jullie het hebben over stangetjes en braampjes….
Het probleem met de tankdop heb ik ook, volgende week gaat de dealer er naar kijken. Toen ik het hem meldde wist hij gelijk waar het over ging, het is dus inderdaad een bekend probleem.
De (tijdelijke) oplossing voor mij is: uitstappen, de tankdop even aandrukken (aan de rechter kant) en daarna op het knopje in de auto drukken; op deze manier gaat hij wel gewoon open.