4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
DOT4 Gebruikt!
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 januari 2008 05:01 PM
  [ # 46 ]

Ik weet niet wat er zo bizonder is aan die leiding, maar je kunt leidingen ook maken, gewoon op de rol in allerlei maten verkrijgbaar en dozen vol met verschillende wartels. Een beetje garage kan dat.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 januari 2008 05:02 PM
  [ # 47 ]

mmm, voor dat bedrag zou ik ws ook gewoon nieuw doen. maar toch….

Het is nu niet zo dat het overloopt van de goede ervaringen daar. Die C3 is leuk maar niet meer dan een doekje voor het bloeden.

Profiel  
 
Xenomorph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 25-12-2007

Gepost: 04 januari 2008 05:09 PM
  [ # 48 ]

Ja, maar een leiding zelf maken is niet echt winstgevend genoeg voor hen waarschijnlijk Evil or Very Mad

De C3 is inderdaad leuk, heb ik daar ook eens mee gereden, maar ik kreeg wel even een stuip aan de pomp, 55 euro voor 30 liter Shocked Ik ben veel te veel verwend door de diesel Smile

Ik heb hen een mailtje gedaan voor te weten welk stuk het precies is

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 januari 2008 05:10 PM
  [ # 49 ]

mee eens Han, maar dan moet je dus een garage hebben die een tikje nostalgie heeft.

De meeste moderne garages werken eigelijk alleen obv fault & replace.

Juist om die reden sterven de echte specialisten uit heb ik het idee…


mm, heb dipje, dakar gaat niet door, never mind..

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 januari 2008 05:19 PM
  [ # 50 ]

Ik heb bij mijn Jaguar alle relevante leidingen waaronder die van het remsysteem zelf gemaakt van koper, is echt een eitje. dat zal bij de XM een ander verhaal zijn, maar een leiding bestaat altijd uit een stukje buisvormig materiaal met aan beide zijden een soort van uitstulping wat met een wartel ergens aan wordt vastgeschroefd.

Koper van de rol en zeker in de kleine maten kan met gemak tegen de druk van het systeem en de wartels kun je in ongeveer elke gangbare maat zo ophalen bij de automaterialenhandel. En dat gereedschap om die flare of die dubbele flare te maken moet de garage gewoon hebben liggen en anders heeft die materialenhandel dat.

Ik snap het probleem niet en krijg sterk de indruk dat we hier niet te maken hebben met een professional. Heet hij soms toevallig Ludolph? Very Happy

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 04 januari 2008 05:23 PM
  [ # 51 ]

Hoi Xenomorph!

Ik moet morgennamiddag richting Eksel,
dus mocht je weten welk stuk je nodig hebt kan je eens bellen naar

* garage Bosmans in Helchteren
Grote Baan, 188 D
3530 HOUTHALEN-HELCHTEREN
Telefoon: 3211608899
of

* garage Reynders in Zolder
Koolmijnlaan, 398
3550 ZOLDER
Telefoon: 3211571342

Als zij de leiding liggen hebben EN open zijn morgennamiddag (tussen 13h en 14h) wil ik hem er wel oppikken. Laat maar iets weten!

Profiel  
 
Xenomorph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 25-12-2007

Gepost: 04 januari 2008 05:26 PM
  [ # 52 ]

Hahaha, nee, tis gewoon “één van de mechaniekers van de Citroën garage”.

Om de leiding zelf te maken zie ik niet direct zitten…ik heb nu al schrik om straks de dashboard lampjes gaan te vervangen Smile

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  
 
Xenomorph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 25-12-2007

Gepost: 04 januari 2008 05:29 PM
  [ # 53 ]

Hey Rocco!

Geweldig Smile een eigen koerier dienst, hehe, ik ga er allesinds achteraan, ik zal je ook iets laten weten!

Maar je moet niet speciaal rijden daarvoor hoor,  vind het leuk dat je dat wil doen, maar dan voel ik me wel zeer beschaamd met m’n C3 vervangwagen Very Happy Maar je kent er wel meer van natuurlijk…

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  
 
Xenomorph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 25-12-2007

Gepost: 04 januari 2008 06:26 PM
  [ # 54 ]

Oke, juist gebeld met de garage, naar het rechtstreekse nummer van het Atelier. Krijg ik het onthaal aan de lijn. Vraag ik hen door te verbinden, kom ik terug bij haar terecht. Dan verteld ze mij dat ze me eigenlijk niet kan doorverbinden met het atelier, dat is niet mogelijk. En dit terwijl ik gisteren het rechtstreekse nummer van daar gekregen heb!

Allesinds, plots was het atelier dicht (om 16:00?) en konden zij mij niet vertellen welk stuk ze besteld hadden. Ze konden mij wel zeggen dat dit stuk al besteld was in Parijs en dat dit niet omkeerbaar was. Met andere woorden: wij gaan u toch lekker niet vertellen welk stuk het is!

Bloeddruk stijgt lichtelijk….

Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 04 januari 2008 06:37 PM
  [ # 55 ]

Waarom zijn er zo weinig betrouwbare en transparante garage bedrijven! Evil or Very Mad
Ik kan me daar zo kwaad om maken…..

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 januari 2008 07:06 PM
  [ # 56 ]
Xenomorph schreef:

Hahaha, nee, tis gewoon “één van de mechaniekers van de Citroën garage”.

Om de leiding zelf te maken zie ik niet direct zitten…ik heb nu al schrik om straks de dashboard lampjes gaan te vervangen Smile

Ik zeg niet dat jij hem moet maken hoor, maar voor den ondernemer is één ding het belangrijkst en dat is een tevreden klant.

En als ik die garagehouder zou zijn dan zou ik dat leidinkje even zelf maken, is een kwartier werk. Het is in alle maten verkrijgbaar op de rol en het maken van zo’n leiding kan elke monteur omdat er niets moeilijks aan is.

Ik had het heel snel bekeken met zo’n bedrijf, wedden dat je nog meer ellende gaat meemaken?

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 04 januari 2008 07:27 PM
  [ # 57 ]

Even de andere kant: een leidingwartel van een hydraulisch systeem van Citroën is anders dan die van een conventioneel veersysteem. Waar bij ‘gewone’ remmen vaak een soort paddestoeltje aan het eind zit, zit er bij Citroën een ‘bobbeltje’ in de leiding. “Even” een leidinkje maken gaat dus niet, als je niet dat specifieke stuk gereedschap hebt.

Als een nieuw leidinkje 42 euro kost, ga je niet zitten klooien met een gebruikte. Trouwens, wie betaalt de kosten van het demonteren en ophalen van die gebruikte leiding? Ik denk dat die eens zo duur zou zijn.

Dan mag men die aangeboden C3 een doekje voor het bloeden vinden ( 15 euro per dag is een koopje natuurlijk, daar huur je net fiets voor), maar deze garage heeft de wond waaruit gebloed wordt niet veroorzaakt!

Ik vindt het jammer dat je eerste ervaring met deze auto een slechte is, maar ik denk dat je deze garage dat niet kwalijk kunt nemen. En ja, als straks blijkt dat de uitlaat niet weer te monteren is omdat hij te slecht is, dat zullen zij terecht adviseren dat niet te doen. Dat is toch logisch!

Gr Martijn

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 04 januari 2008 07:30 PM
  [ # 58 ]

Maar het gaat ook over de communicatie. Rotte dingen moeten uiteraard gefixed worden, maar als je krijgt dat je de ene dag direct kan bellen met de werkplaats en de volgende dag blijkt dat niet meer te kunnen…
Dat klinkt toch een beetje vreemd.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 04 januari 2008 07:38 PM
  [ # 59 ]

Mijn werkplaats sluit op vrijdag ook om 16.00. Probeer de werkplaats van Citroen Amsterdam op vrijdag na 15.00 ook maar niet meer te bereiken, want die zijn ook al weg!

Gr Martijn

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 04 januari 2008 08:15 PM
  [ # 60 ]

sorry voor mijn off topic geneuzel maar nog 1 ding. Ik vind het heel irritant als klant dat je nooit een precies beeld heb van wat er gaat gebeuren en wat het gaat kosten. Uiteraard weet een garage niet altijd wat voor rommel ze tegenkomen maar met 1 telefoontje en wat info houd je een klant tevreden. Klein beetje meer aandacht gewoon.
Op mijn werk zijn we daar op het panische af mee bezig om iedereen op de hoogte te houden.
Dit betekent dus NIET dat ik ALLE garages over 1 kam scheer maar het valt me botweg op dat er veel mensen zijn die dezelfde gevoelens hebben die ik heb.

zo ik ben klaar Wink

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook