1 van de 2
 1 2 Volgende > 

ZX Mistlampen voor!!
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 389

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 08 februari 2005 05:02 PM

Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om mistlampen in mijn voorbumper te gaan installeren. Nu zijn me alleen een paar dingetjes onduidelijk en ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.
1. Zitten er op de Volcane-versies dezelfde mistlampen/breedstralers als op de overige modellen? De vorm van de voor bumper is namelijk nogal verschillend!!!

2. Is een avantage inderdaad voorbereid op mistlampen? Ik heb onder de bumper wel een kabeltje gevonden die uit de zelfde kabelboom komen als de richtingaanwijzers en de koplampen.

3. wat is de plaats voor de schakelaar op het dashboard? Onder die van het mist-achter-licht???

Ik ben erg benieuwd. Volgens mij staat het namelijk een stuk stoerder, met van die mistlampen in de voorbumper!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}

Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 08 februari 2005 05:29 PM
  [ # 1 ]

Re: ZX Mistlampen voor!!

WaJo schreef:

Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om mistlampen in mijn voorbumper te gaan installeren. Nu zijn me alleen een paar dingetjes onduidelijk en ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.
1. Zitten er op de Volcane-versies dezelfde mistlampen/breedstralers als op de overige modellen? De vorm van de voor bumper is namelijk nogal verschillend!!!

2. Is een avantage inderdaad voorbereid op mistlampen? Ik heb onder de bumper wel een kabeltje gevonden die uit de zelfde kabelboom komen als de richtingaanwijzers en de koplampen.

3. wat is de plaats voor de schakelaar op het dashboard? Onder die van het mist-achter-licht???

Ik ben erg benieuwd. Volgens mij staat het namelijk een stuk stoerder, met van die mistlampen in de voorbumper!

bij mij zit de schakelaar boven het mistachterlicht. weet niet of een avantage erop voorbereid is hoor, misschien is het handiger om de complete bumper over te zetten ?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 08 februari 2005 07:12 PM
  [ # 2 ]

Ja en wat die bedrading betreft. Kan je dr ook zelf in maken.
En evt met behulp van zx cruiser die een mooi schematje kan tekenen!!!

mvg Joost

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 februari 2005 08:07 PM
  [ # 3 ]

Re: ZX Mistlampen voor!!

WaJo schreef:

Ik heb pas nog gekeken bij een Avantage uitvoering (ZX type-1) zonder mistlicht voor en daar zit de connector voor de schakelaar onder die van het mist-achterlicht. Deze connector zit nu gewoon in een zwart kapje gedrukt en word dus niet gebruikt, lijkt mij dat je er een schakelaar van de sloop erin kan zetten. Waarschijnlijk is achter de bumper de bedrading ook al aanwezig.

Profiel  

saparoea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 23 februari 2005 03:59 PM
  [ # 4 ]

iemand enig idee of dit ook geld voor een reflex uitvoering?

Citroen, c’est la vie

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 februari 2005 04:06 PM
  [ # 5 ]
saparoea schreef:

iemand enig idee of dit ook geld voor een reflex uitvoering?

De Reflex uitvoering heeft helaas geen optionele bedrading voor de mistlampen voor.

Eigenlijk heeft de ZX bijna geen optionele bedrading, omdat simpelweg bijna niets optioneels mogelijk was op deze uitvoering.
De Reflex is dus echt een instap/budget ZX Sad

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 23 februari 2005 04:08 PM
  [ # 6 ]

Je kan een complete kabelboom en bedradingsset kopen bij de Halfords voor Mistlampen, is echt ideaal !

Profiel  

saparoea
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2005 04:33 PM
  [ # 7 ]
ZX1.4i schreef:

De Reflex is dus echt een instap/budget ZX Sad

bedankt voor deze op steker Laughing neemt niet weg dat mijn zx als 240.000 km op de teller heeft staan zonder noemenswaardige problemen Very Happy
ben er trots op!

Citroen, c’est la vie

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 februari 2005 05:05 PM
  [ # 8 ]
gti_styling84 schreef:

Je kan een complete kabelboom en bedradingsset kopen bij de Halfords voor Mistlampen, is echt ideaal !

Hee dat is interessant Idea
Passen die mistlampen dan ook in bumper? of zijn het van die opbouwdingen?

@saparoea, ik ben ook trots en zeer tevreden met mijn (budget) ZX-Reflex.
Heb er allerlei dingen ingebouwd die er standaard niet inzitten, mijn ZX heeft van binnen meer een Furio-Look, als je even niet op de typische Reflex stoelen let Wink

Profiel  

saparoea
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2005 05:14 PM
  [ # 9 ]

Als het mee zit is er een ruimte afgetekend in je bumper waar een mistlamp inpast. Kwestie van uitzagen en lamp er in en het ziet er uit alsof het zo gemaakt is Very Happy

Citroen, c’est la vie

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 februari 2005 05:21 PM
  [ # 10 ]
saparoea schreef:

Als het mee zit is er een ruimte afgetekend in je bumper waar een mistlamp inpast. Kwestie van uitzagen en lamp er in en het ziet er uit alsof het zo gemaakt is Very Happy

Die afgetekende ruimte zit er wel, ik vraag me alleen af of de mistlampen die de Halfords verkopen passen in die gaten, dat zou wel zo mooi staan.

Verder zou ik een origineel knopje mistlicht-voor op de sloop scoren en deze gebruiken ipv het schakelaartje dat in het halfords bouwpakket zit.

Profiel  

saparoea
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2005 05:49 PM
  [ # 11 ]

En anders met een goed verhaal (voor de lager prijs) naar de sloop op de hoek voor originele mist lampen (blijft altijd mooier ook al zijn ze gebruikt).

Citroen, c’est la vie

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 23 februari 2005 05:57 PM
  [ # 12 ]
ZX1.4i schreef:
gti_styling84 schreef:

Hee dat is interessant Idea
Passen die mistlampen dan ook in bumper? of zijn het van die opbouwdingen?

@saparoea, ik ben ook trots en zeer tevreden met mijn (budget) ZX-Reflex.
Heb er allerlei dingen ingebouwd die er standaard niet inzitten, mijn ZX heeft van binnen meer een Furio-Look, als je even niet op de typische Reflex stoelen let Wink

Nou tis gewoon een complete Kabelboom die aan te sluiten is op je bestaande kabels van je auto. Kortom geen gek*t meer met draden enz. mistlampen kan je ook in diverse soorten en maten kopen bij de Halfords Wink

Profiel  

WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 389

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 23 februari 2005 06:22 PM
  [ # 13 ]

hallo allemaal,

bedankt voor het meedenken!!
Mijn Avantage is dus wel voorbereid voor mistlampen, ik ben er achtergekomen dat de bedrading al aanwezig is!

Maar ik ben laatst bij Bart Ebben geweest en die is er van overtuigd dat er in Nederland bijna geen originele mistlampen te krijgen zijn, voor mijn type bumper. Volgens hem zijn ze slecht 1 1/2 jaar als optie geleverd.

Misschien niet heel erg duidelijk te zijn op de volgende foto maar ze bestaan dus wel!

De mistlampen die je veel ziet op de ZX (met de furio/volcane/laatste series bumpers) passen niet in de “voorgedrukte” gaten in mijn bumper!  Crying or Very sad  Crying or Very sad Helaas!!!!

De voorbereiding voor de lampen is dus erg leuk, maar op deze manier weinig functioneel! Erg jammer want ik vind het namelijk wel mooi staan mistlampen in de bumper.  Maar dan wel zoals bij de Aura op het plaatje ipv één of andere zelfgeknutselde constructie!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}

Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 23 februari 2005 06:26 PM
  [ # 14 ]

Je kan toch ook andere lampen kopen ?

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 23 februari 2005 07:35 PM
  [ # 15 ]

ik zou gewoon een model met mistlampen zoeken en de complete bumper meenemen, als de bedrading ed er al ligt is aansluiten een makkie.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook