ik heb een HDi bouwjaar 2002. Als de auto koud is, met name bij vorst, start hij gewoon echter bij enige belasting is er de neiging tot afslaan.
Om een voorbeeld te geven, ik rij een parkeerplaats af , stop dan om de weg op te draaien wil gas geven en dan….slaat de motor af.
Is dat de pomp in de tank? graag reacties.
heb je een bosch of een siemens injectiesysteem?
Staat normaal op een of andere sticker ergens in het motorcompartiment of op de injectiepomp.
brandstofpomp in de tank
Eindelijk kan ik het antwoord geven, het is een Siemens!!
brandstofpomp
zou het tanken een oorzaak kunnen zijn. Ik maak veel gebruik van de Tango pompen?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Er valt over te twisten, maar ik tank alleen diesel van de A-merken: Shell, BP en Total.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Re: brandstofpomp in de tank
leo greiner schreef:Eindelijk kan ik het antwoord geven, het is een Siemens!!
dan heb je geen opvoerpomp in je tank zitten. Dus daar kan het niet aan liggen.
brandstofpomp
gisteren hebben we de Berlingo terug gekregen van de garage.
Er zit een nieuwe pomp in de tank. Als je nu de auto start hoor je duidelijk iets functioneren. Het geluid wordt zodra je gaat rijden overstemd door de auto. Ik denk dat die nieuwe pomp moet inwerken.
Even een stukje historie van deze auto. Wij haalden de auto op bij de garage. Nieuw gekocht, dat was mei 2002. De eerste rit duurde 100 km. We stopten op een parkeerplaats in Duitsland en toen we wilden wegrijden riep iedereen dat de motor uit moest. Het bleek dat er bovenop de motor een soort balgje zit dat open gesprongen was. Zo’n balgje zie je ook weleens bij de tanks van buitenboordmotoren. Op onze vakantie naar Oostenrijk is dat balgje vier maal gesprongen. Toen heeft een wegenwachter zelf een leiding gemaakt. Die hield het wel uit maar in Nederland is de boel gemodificeerd en werd de leiding met het balgje vervangen door een exemplaar zonder zo’n ding. De auto heeft nu 180.000 km gereden en tot voor kort ging het goed. Op 4 januari 2007 ging de brandstofpomp kapot. Althans het apparaat in de tank ging kapot. De kosten waren € 260,—. Maar….... 1 jaar garantie. Precies binnen de garantie en 20.000 km verder hadden we hetzelfde euvel.
Gisteren is de auto terug gekomen en ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Berlingo rijden is uitstekend.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat je de opvoerpomp hoort draaien is normaal. Zodra je de auto op contact zet hoor je ‘m ongeveer 10-15 seconden draaien, rechtsachter in de auto. Als de motor eenmaal draait hoor je ‘m niet meer.
Ik hoop voor je dat je voorlopig weer even van deze ellende verlost bent!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!