hoi,
na desemblatie: dif-deel en remschijf moeten uit elkaar geperst, schijf afgedraaid. Heeft iemand goede ervaringen/tips tot 50 kilometer rond groningen?
many thanks, de dame is jullie dankbaar!
Dirk
.komma
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Wat is de reden van het afdraaien? is het roest, dan kan het afdraaien zonder problemen. Resultaat is dan een goed bruikbare schuif. Is de schijf echter krom, dan is het afdraaien meestal een tijdelijke oplossing. Ja gaat namelijk plaatselijk de schijf weer vlakmaken, maar inwendig blijft de structuur van de schijf krom. Hierdoor krijg je een ongelijke opname en afvloeing van de warmte, waardoor de schijf na enige tijd toch weer gaat kromtrekken. Pas wel op dat je niet onder de minimale schijfdikte uitkomt.
Succes
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
ah…
er is door stilstand plaatselijke korrosie ontstaan. Ingebouwd wegschuren heeft niet geholpen. Nu dus ‘krom’ met putten. RDW wilde geen roest meer zien.
wat is min dikte ongeveer?
groet.
.komma
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
is een paar nieuwe schijfjes monteren geen betere optie ?
kost ook de wereld niet
mmm, zie nu dat het een 64’er betreft die kosten iets van 185 euro per stuk…...
afdraaien misschien toch beter dan..
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Afdraaien of slijpen is vaak alleen zinvol bij redelijk nieuwe schijven. Bij oudere (lees gebruikte schijven) zit je snel onder de minimale maat. Ik zou zo even niet weten wat de minimalen maat voor een DS is. Kijk eens even rond op het forum. De RDW is vaak extra bedachtzaam op afgedraaide schijven. Je ziet het vaak meteen. En als je onder de maat zit, kun je de hele zwik weer loshalen. Zoals de schrijver van de bovenstaande reactie al zegt, het is vaak beter om een paar nieuwe schijven te monteren. Die gaan dan weer jaren mee.
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vaak is nieuw beter, soms is het onzin. Recht is recht, en dik genoeg is dik genoeg. Hoe bedachtzaam de RDW daar ook tegenaan kijkt, zolang ze er niets vanaf kijken zijn ze dan gewoon dik in orde.
En als je voor een 10 á 20 euro een stel schijven weer jarenlang kunt gebruiken, dan zou ik dat niet laten.
Ontopic; ik liet enige tijd geleden een stel aangeroeste schijfjes afdraaien bij Duckservice Leek (toen nog Roden). Of hij het zelf doet of er een mannetje voor heeft, weet ik niet, wel weet ik dat het mij geen drol heeft gekost. Wel hield ik behoorlijk dikken rechte schijven over, goed voor jaren remplezier. Drie dagen na plaatsing heeft de bedachtzame RDW-keurmeester mij een compliment gegeven. Hij zag dat er goed aan gewerkt was na zijn eerdere afkeur.
Ik heb het nu een aantal keren gedaan met een flex en een lamellen-schuurschijf en dat werkt perfect en kost niks.
Animal triste post coitum
het oude type is nogal complex. de schijfjes zitten aan de dif vast (1 geheel, duss schijf en as). Een setje kost rond de 500E. ex werk natuurlijk ..
heb het gevoel dat er nog genoeg vlees op zit.
ik ben wel eens bij die mensen geweest in leek. ik zal er komende week eens op uit trekken.
dank!
.komma
!!!!!
um….
tja.
had ik wel een paar sleuteluren eerder willen weten :):(:). gelukkig moest de remklauw er ook uit. wel goed te weten dit.
Dank voor de link!
.komma
Hoog tijd voor een update,
Enkele weken terug langs Harry in Limmen geweest. Een aardige man met, wellicht belangrijker, verstand van zaken.
1 en ander weer in elkaar gezet. Zag er goed uit. Gisteren de eerste kilometers gemaakt. De auto moest van Emmen naar leek ivm met RDW afspraken deze week.130 Km! .
Na 3 kilometer bleken de nieuwe remblokken toch wat aan te lopen. veel rook enzo. na wat wrikken maar ook weer toch drie keer te stranden inclusief rookgordijn de oude blokken terug gezet. Met vieze handen verder. jahoor, probleem opgelost (nou ja.. ) Wel mooie plaatjes.
Ook lekte er aanzienelijk wat bak-olie. Dat hield ook weer op.. Natuurlijk heb ik er te veel op gedaan… hoop ik.
We zijn goed aangekomen, toch een heel avontuur altijd, eerste kilomters. Deze week RDW, eens kijken wat ze (er van) vinden.
Waar kan ik bij een p-blok en bak het oliepijl contoleren? is dat de messing/koper dop rechtsvoor die ook voor het vullen wordt gebruikt?
groet!
.komma
peterjeannie schreef:citroen23 schreef:iets verder weg maar hier worden je schijven aan de DS afgedraaid ...
hoi
wat is volgens u het beste ? de remschijven aan de auto afdraaien of als ze gedemonteerd zijn ?groetjes peter
het beste is (naar mijn idee) geen sprake van daar het ook afhangt van o.a. eigen technische kennis en de dikte van de schijven die er nu opzitten. als daar nog niks aan gedaan is en je auto trilt bij het (aan-)remmen dan is het de makkelijkste manier om ze fff te laten afdraaien
aan de auto. als ze versleten zijn dan moeten ze uiteraard vervangen worden. hierbij ffff opletten bij demontage of bij de (oude) schijven geen/wel vulringen inzitten deze zonodig overnemen naar je nieuwe schijven en de plaats van die ringen fff overnemen/noteren.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.