Zaterdagavond hoop ik weer thuis te zijn, dan zal ik een ad plaatsen. bedankt voor de tips!
Totaal aantal Berichten: 582
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
er zijn genoeg 2dehands chassis de meesten met en beetje laswerk.
plaats maar een advertentie op marktplaats.
voor je chassis antworden kijk maar eens op http://www.2cv.nl op het forum.
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Na een hele middag browsen en lezen ben ik per saldo nog geen steek verder kwa antwoorden. Komt neer op: zoek het maar uit, zolang het een RDW-certificaat heeft. Sja…
Trouwens, 1 ding ben ik wel wijzer: ik hoef niet naar de RDW te gaan, mijn chassisnummer is overduidelijk al eens handmatig ingeklopt. GRRRRRRRR! Wist ik trouwens niets van, tot ik er vorig jaar op geattendeerd werd en me dat vanmiddag herinnerde.
Ik moet dus in ieder geval op zoek naar wat slagletters EN de citroen-slagletter. Ik heb em ooit gezien, dus het moet te vinden zijn. Eigenlijk moet ik daarom een orgineel citroen-chassis zoeken/kopen. Al met al begin ik me achter de oren te krabbelen wat ik eigenlijk wil. Een garagebox is eigenlijk te klein voor een chassiswissel, ook al niet handig, dus.
Echt klote zo, ik dacht anderhalf jaar geleden voor 2000 euro een goede dyane gekocht te hebben, zit helemaal niet te wachten op dit gedoe…
Jah… ga dan niet naar de RDW maar huf dat goede nummer gewoon in je NIEUWE chassis… hoef je ook niet meer langs bij de RDW [en elk onnodig bezoek is een bezoek teveel ]
Goede tip: bij nieuwe chassis’ kun je aan de garantie die je erbij krijgt zien hoe goed het chassis zal zijn. of Verzinkte of Kataforese chassis beter of slechter zijn kun je geen uitspraak over doen… Die van Der Franzose [trouwens dezelfde als die van duckservice maar dan ietsjes goedkoper, moet wel uit duitsland bezorgd worden] zijn heel anders gebouwd dan die van Mehariche… Neem sowiso geen argentijns chassis, dat is zelfmoord. Zoek voor een tweedehands chassis bij voorkeur een chassis uit van een eend/dyane die goed behandeld is en goed olie gelekt heeft
heavy metal speed eend!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
thomaaas schreef:...Zoek voor een tweedehands chassis bij voorkeur een chassis uit van een eend/dyane die goed behandeld is en goed olie gelekt heeft
En zo oud mogelijk! Alles van voor 1980 is vele malen beter dan de meuk van daarna.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Hmm, dat gaf me even hoop, maar zie het zelf maar:
Met parkers vastgezet chassisplaatje EN volgens mij een niet orgineel chassis, namelijk niet blank en de letters door de laklaag heen geslagen.
Raar detail:
Schokdempers en batteurs achter, ik heb ergens gelezen dat dit zou kunnen kloppen omdat er dan geen frotteurs in de asbuis zou zitten. Tussenserie in 1970. Ik weet alleen niet of dat klopt en het gewoon een foutje is.
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Allemaal heel normaal. Is inderdaad zo geproduceerd in begin jaren zeventig (de schokdempers met bateurs en voor bateurs en frotteurs).
Ingeslagen met de hand is ook normaal zoals Michiel al zei. Dubbelle chevron stond er vaak wel bij voor en achter het nummer, maar wat dacht je van een dubbele v op zijn kop? ziet er denk ik wel goed uit of niet?
Geen zorgen over maken je kan haar naar de rdw brengen doen zij het krijg je netjes een kenteken waar opstaat dat het op een andere plek zit. Moet je haar eesrt laten schouwen en zeggen welk chassis zij gaat krijgen. Ze zijn namelijk wel steeds strenger aan het worden jegens zelf ingeslagen nummers. En als ze dat denken zijn de rapen gaar kan ik je uit ervaring en ervaringen van vriendjes vertellen!
Succes en we lezen graag hoe het gaat!
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Het kan natuurlijk zijn gedaan in de tijd dat de douane het nog deed, dat is wel waar!
Heb k in mn eend uit 74 ook!!! Voor ook telescoopschokdempers, batteurs én frotteurs!!!
En mijn plaatje zat ook gewoon vast met parkers.. maar dat maakte niets uit, zeiden ze bij chassiswissel…
heavy metal speed eend!
thomaaas schreef:Heb k in mn eend uit 74 ook!!! Voor ook telescoopschokdempers, batteurs én frotteurs!!!
Voor heb ik alleen batteurs en frotteurs, geen telescoopschokdempers. Raar gezicht hoor!
thomaaas schreef:En mijn plaatje zat ook gewoon vast met parkers.. maar dat maakte niets uit, zeiden ze bij chassiswissel…
Wie is “ze” eigenlijk?
Wie is “ze” eigenlijk?
De ambtenaar in overall bij de RDW
edit: Dat was in almelo btw
heavy metal speed eend!
Ja, heb al eerder goede ervaring opgedaan in almelo.
Daarom ging ik er ook heen
heavy metal speed eend!
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
ik heb zo’n chassisnummer al eens eerder gezien.
ik ga op zoek naar het plaatje, maar ik ben er zeker van dat het origineel is,