Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Ja, zodra het goed weer is zet ik de foto er op. Ander exemplaar? Ik hoop het niet en ik zou graag nog een paar jaartjes willen genieten. Tja, ben echt een volhouder en nu dat ik haar ‘gered’ heb laat ik haar niet zomaar gaan. Velgen ga ik denk ik opschuren in het voorjaar als de nieuwe michelins erop staan en ik ga de velgen voorzien van een nieuwe mat zilveren laklaag. De hokjes kleur ik glanzend zwart. In tegenstelling tot andere Deauville’s heb ik het centraal gedeelte ook zilverkleurig. Vond de velgen wat zo her en der te verkrijgen niet bijzonder spectaculair en als ik al iets had gevonden dan was het ongeveer 10x de aanschafwaarde van de auto. Vandaar dat ik het zelf wil restaureren. En als het niet lukt kunnen er nog altijd stalen velgen onder met TZI wieldoppen
Heb ik toch nog een ietsiepietsie kans dat de koppakking dan toch niet lek is? De rookpluim is nu ook niet meer te zien als ik flink gas geef.
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Archi schreef:
Weet iemand welke LM velgen ik kan gebruiken voor de BX? Passen daar ook de 4x108 (bijv. peugeot 106) op?
Heeft de auto in deze advertentie niet de velgen die je bedoelt? Of zijn deze van de 306?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Nee, maar mooi zijn ze wel!! En dat interieur kan ik bijna ‘ruiken’ als je begrijpt wat ik bedoel..
Se concentrer sur l’essentiel
knäckor schreef:Archi schreef:
Weet iemand welke LM velgen ik kan gebruiken voor de BX? Passen daar ook de 4x108 (bijv. peugeot 106) op?
Heeft de auto in deze advertentie niet de velgen die je bedoelt? Of zijn deze van de 306?
Dat zijn geen velgen van een 106 of 306, maar van de bijzonder zeldzame 405 Mi16
De 106 XSI heeft ook leuke 4-gaatsvelgen gehad, die er wel enigszins op lijken ( klik ).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Foto’s
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=74443211&key=YEPEMCJL
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=74760497&key=S3MBF6LW
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=74551523&key=HJ44HZMX
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=74751096&key=WABI7HIC
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=74559244&key=7SBENVC8
Se concentrer sur l’essentiel
Mooi apparaat net een GTI van de binnenkant
Dat blauw ziet er heel mooi uit.
Ook dat GTI-interieur ziet er erg chique uit hoor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Wat 4 poetsbeurten al niet kan doen Nu de velgjes nog.. en even nog wat sierstrips vervangen, en.. en.. en.. en..
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Update KM stand: 216820. Ongeveer 500km gereden. Pakking van het kleppendeksel vervangen. Oliecheck: goed. Kan ook geen verbruik van KVS constateren. Zie wat olie links en rechts maar ben niet zeker of het nog oude olie is of van het kleppendeksel welke ik niet goed zou hebben vastgedraaid. Hoe strak moeten dit nou vast zitten? Ken vaak mijn eigen kracht niet en wil het niet te vast draaien.
Se concentrer sur l’essentiel
Niet zo heel erg strak, mits de 2 afstandsbusjes onder het deksel (op de as v/d tapeindjes) goed geplaatst zijn en de pakking vers is.
Maar een beetje vloeibare pakking is bij mij altijd nodig gebleven; bij mij waren die 2 afstandsbusjes verdwenen en draaide ik het deksel iets krom…
Ich bin ein Breaker
Maak het motorblok eens helemaal schoon. Indien er dan nog iets lekt, zul je het zien. Nu is het moeilijk te zeggen of de olie op het blok van een oude lekkage was, of nog van een bestaande lekkage.
Houd de komende tijd in ieder geval alle vloeistoffen zo goed mogelijk in de gaten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Moet je alsnog je onder de kap gaan poetsen…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Afstandbusjes? Heb alleen 2 grote schroeven en 4 ringen op het kleppendeksel. Ik neem aan dat deze busjes onder het kelppendeksel op de schroefdraad zitten? Hoe groot zijn deze?
Onder de kap wordt zeker gepoetst. Er moet toch ook wat te zien zijn als ik op het marktplein de motorkap open zet
Se concentrer sur l’essentiel
Onder het kleppendeksel ja. Die busjes waren bij mij vrij lomp en circa 4 - 5 cm hoog als ik me goed herinner.
Ze schijnen van rubber te zijn ofzo - maar waren volkomen uitgehard en verpulverd, en daarom heb ik ze vervangen door een stukje alu profiel - wat niet inveert…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Vulbuisjes heten ze. Dit hoorde ik net van de importeur.. 3,3cm kan dat kloppen? En er hoort ook een olie-spatdeksel in te zitten. Die zit er bij mij dus geeneens in!! Ik ga morgen even kijken op de sloop..
Se concentrer sur l’essentiel