iemand hier al ervaring mee, ik hoorde dat hier ook lagers inzaten en eigenlijk niet gevet kunnen worden, en at je hiervoor nippels zou kunnen fabriceren.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
gjvdh schreef:
Egbert post daar onderaan foto’s bij. Wordt meer over geschreven in dat topic door anderen.
perfect hierbij nogmaals een link naar de foto met dank aan Egbert
nu even smeer nippels halen dan tap ik dit er wel in, bedankt!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
lupolo schreef:
nu even smeer nippels halen dan tap ik dit er wel in, bedankt!
Je kan beter met bakolie vullen dan doorsmeren met vet.
In elk geval 2 gaatjes boren, 2e is voor ontluchting, anders pers je de keerringen er uit.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als je er vet in gaat pompen, druk je na verloop van tijd het vet er via de keerringen weer uit en dan blijven ze open staan. Hierdoor kan er nog meer vocht tussen en is het uitstel van executie.
Gewoon een keer demonteren en alles netjes vervangen, dan kan het echt weer jaren mee.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
bedankte voor de reacties!
Het geheel demonteren is natuurlijk de beste oplossing, maar dit kan altijd later nog, heb er nl. nog geen echte problemen mee maar wil ze verkomen.
Egbert, dus zou twee gaatjes moeten boren, zou het verstandig zijn om een gat met een nippel te voorzien en de ander met een boutje, zodat ik dit bv jaarlijks kan smeren?.
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
lupolo schreef:bedankte voor de reacties!
Het geheel demonteren is natuurlijk de beste oplossing, maar dit kan altijd later nog, heb er nl. nog geen echte problemen mee maar wil ze verkomen.
Egbert, dus zou twee gaatjes moeten boren, zou het verstandig zijn om een gat met een nippel te voorzien en de ander met een boutje, zodat ik dit bv jaarlijks kan smeren?.
Guy
Versnellingsbak olie is beter omdat het dieper doordringt in het lager. Kanje met een oliespuitje er in spuiten. Een dopje of boutje om af te sluiten en af entoe bijvullen is natuurlijk het mooiste.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper