![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4647.jpg)
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Wij hebben proefgereden in de Picasso 7-zitter. Verwend als ik ben (heb nu een C5) viel het me alles mee. De auto is duidelijk stugger dan de C5 maar in vergelijking met andere (midi)MPV’s is het comfort en het weggedrag prima. Ik zou zelf het liefste weer een C5 nemen, maar met drie steeds groter wordende kinderen en regelmatige loge’s is de grote Picasso gewoon praktischer. De achterste stoeltjes vallen mooi weg in de bodem en als ze nodig zijn heb je ze in één beweging staan. De instap naar achteren is ook zeer ruim door het inventieve opklapmeganisme van de tweede zitrij.
Ik heb gereden in de 1.6 diesel met EB6V. Is geen racewagen maar heeft toch een zeer acceptabel vermogen. Ik moet kiezen tussen LPG en diesel (lease) en heb obv ervaringen van anderen op LPG (iedere 350 km aan de pomp) gekozen voor diesel. Ik had liever LPG gereden; heb ik nu ook en ik rijd 500 km op een tank (68 liter bruto). Het wordt dus de 1.6 diesel met de flippers op het stuur.
Gefeliciteerd met je keuze. De bestelling voor mijn auto is ook de deur uit. Zelfde versie en zelfde argument waarom de keuze op de diesel is gevallen. Overigens laat ik een extra 12 volt aansluiting aanleggen in de opbergruimte op het dashboard aan de bestuurderskant. Dit vanwege de tomtom. Is geen enkel probleem!
Heb jij ook voor de Gris Fer gekozen?
Citroen Grand Picasso 1.6 HDi EB6V Ligne Business sinds 1 maart 2008
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4647.jpg)
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
delaspo schreef:Heb jij ook voor de Gris Fer gekozen?
Dat van die extra 12V in het dashbordkastje is een goed idee! Mijn TT komt nl aan de A-stijl te hangen. Meteen morgen even regelen met de leasemaatschappij.
En ja, weinig origineel, maar het wordt Gris Fer. Mooie kleur en niet zo snel vies!
mag ik delen in de vreugde
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Ik weet niet of het plaatsen van een Tom Tom in een houder op de A-stijl wel zo’n goed idee is. In de gebruiksaanwijzing van de auto wordt het nadrukkelijk niet toegstaan iets op het dashboard te plaatsen of aan de raamstijlen te bevestigen. Dit in verband met de airbag’s. Bij het opblazen worden voorwerpen in de nabijheid van de airbag gelanceerd en in dit geval vol in je gezicht. Denk je een ernstige aanrijding te overleven door je airbag’s raakt je gezicht of erger verminkt door een gelanceerde Tom Tom.
Sinds 3 januari 2008 in bezit van
C4 Grand Picasso 2.0 LPG; Ligne Business; Burlat
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4647.jpg)
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
kruimel1959 schreef:Ik weet niet of het plaatsen van een Tom Tom in een houder op de A-stijl wel zo’n goed idee is.
Dank voor je bezorgdheid. Zal het navragen bij de dealer, maar het lijkt me onmogelijk dat de airbag de tomtom meeneemt. De airbag komt uit het stuur. Als de tomtom een tik krijgt zal dat naar buiten zijn!
tip kijk ff op het topic op dit forum over de Brodit clip voor aan de linkerzijde.
Suc6
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Beno: Gelukkig heeft de C4 GP negen airbags. Ook één in beide A-stijlen (zichtbaar door ovaal waarschuwingsplaatje met airbag kenmerk). Alles in de buurt van een zich opblazende airbag wordt met een kracht van zo’n 100 km per uur gelanceerd (auto ziet er na zo’n klap niet uit en je oren horen twee dagen niets). Daarom waarschuwt Citroën voor losliggende spullen op dashboard en bevestigingen aan raam- en deurstijlen (kledinghangertje aan haakje achterin is ook zo’n ‘leuk’ projectiel). Je moet ook niets aan de zijkant van de stoelen vastmaken want daar zitten ook airbags in. Staat allemaal achterin handleiding maar ik ben benieuwd wat de dealer hierover zegt.
Sinds 3 januari 2008 in bezit van
C4 Grand Picasso 2.0 LPG; Ligne Business; Burlat
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4588.jpg)
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Op welke pagina(‘s) staat dat dan? Ik vind het namelijk niet
Gefeliciteerd met je aankoop, ben inmiddels 2 dagen onderweg met de 1.6 en lijkt mij meer dan voldoende vermogen te hebben. Auto gebruikt wel veel (ivm mijn 407 met zelfde motor) maar dat mag de pret niet drukken. Voel me helemaal tevreden maar de Tom TOm levert nog wel wat ergennis op omdat ik het maar een rommeltje vind met al die draden. Iemand met een goede nette oplossing zal ik eeuwig vereren.
Wie maakt me los ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
delaspo schreef:Overigens laat ik een extra 12 volt aansluiting aanleggen in de opbergruimte op het dashboard aan de bestuurderskant. Dit vanwege de tomtom. Is geen enkel probleem!
Heb jij ook voor de Gris Fer gekozen?
Dan heb je geen geneuzel met je draden.
Citroen Grand Picasso 1.6 HDi EB6V Ligne Business sinds 1 maart 2008
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4647.jpg)
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
@kruimel1959: Dat van die 9 plofzakken heb ik nergens kunnen vinden. Wel:
1 bestuurder (in stuur)
1 knie (tegen stuurkolom)
1 bijrijder (in dashboard)
2 zijairbags (in rugleuning voorstoelen)
2 gordijnairbags (boven voorportieren)
Ik heb het echt heel goed nageteld en kom steeds op 7 . Tenzij je natuurlijk “gordijnairbags voor en achter” voor 4 telt, maar het zijn er gewoon twee lange die doorlopen totaan de achterstoelen. Het ovaaltje dat je noemt is van de gordijnairbags. Die komen bovenuit de A-stijl en knallen met inderdaad een flinke vaart naar achteren. Als ik de TT onderaan de A-stijl bevestig (met de steun van Brodit; zie topic hierover) kan er op geen enkele manier een ploffende airbag tegenaan komen. Maar zoals gezegd, ik vraag het nog even na bij de dealer voordat ik een extra 12V-aansluiting in het linker dashboardkastje laat maken. Als dat wel problemen oplevert hebben heel veel Picasso-rijders een probleem, want ik zie er steeds meer rijden met de TT onderaan de A-stijl. Wordt vervolgd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4647.jpg)
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
@kruimel1959: vandaag even navraag gedaan. Geen probleem om de Brodit-clip op de stijl te plaatsen. Airbags kunnen de clip op geen enkele manier meenemen. De dealer maakt er met alle plezier (en voor een paar centen natuurlijk) een extra 12V-aansluiting voor in het linker dashboardvak.
Beno: In de gebruiksaanwijzing van de auto staat in het grijze gedeelte “voorzorgsmaatregelen” op bladzijde VI airbags: “bevestig niets op de centrale kap van het stuur, de zijkanten van de voorstoelen, de stijlen of het dak; dit om het risico van verwondingen bij afgaan van de airbags uit te sluiten”.
Ik neem aan dat de fabrikant van de auto niet voor niets waarschuwt. Ploffende zij-airbags komen tot zeker halverwege de A-stijlen. Wellicht dat een daar bevestigde Tom Tom richting de voorruit wordt weggeslagen, ik neem het risico niet.
Ik adviseer je bij twijfel contact op te nemen met Citroën Nederland te Amsterdam. Zij hebben een uitstekende consumenten servicedesk, die mij meer wisten te vertellen over de C4 GP dan de dealer.
Wist je overigens dat veel bestuurders niets vermoedend hangertjes, extra-sleutels, ringetjes e.d. aan de autosleutel hebben hangen. Er is weinig verbeelding voor nodig wat een ellende een door de ploffende knie-airbag in de knie geboorde sleutelhanger kan aanrichten. Niets aan de sleutel hangen is het advies (van de fabrikant).
Gelukkig wordt de soep nooit zo heet gegeten ........ en zal het allemaal wel meevallen. Geen auto rijden is het veiligst (alhoewel ......) maar veel minder leuk en handig.
Veel plezier en veel veilige kilometers in je C4 picasso. Ik vind het een geweldig fijne auto.
Sinds 3 januari 2008 in bezit van
C4 Grand Picasso 2.0 LPG; Ligne Business; Burlat
Beno: tel even mee:
1-1 Airbag voor de bestuurder in de naaf van het stuurwiel
1-2 Knieairbag onder de stuurkolom
1-3 Airbag voor de passagier in het dashboard
2-5 Twee zijairbags in de rugleuning van de beide voorstoelen aan de zijde van de portieren
2-7 Twee hoofdairbags in de randen aan de binnenzijde van het dak (de Tom Tom steun boosdoeners). Deze lopen half naar beneden door over de A-stijl.
2-9 Twee achterzijairbags in de rugleuningflanken aan de portierzijde van de rechter en linker achterzitplaats
Jawel, ik tel er negen, niet alleen jezelf maar ook je passagiers zijn goed beschermd in je C4 picasso.
Sinds 3 januari 2008 in bezit van
C4 Grand Picasso 2.0 LPG; Ligne Business; Burlat
kruimel1959 schreef:Zij hebben een uitstekende consumenten servicedesk, die mij meer wisten te vertellen over de C4 GP dan de dealer.
Whauw!
Dit is de eerste keer dat ik hier een positief woord over hoor. Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee, ik heb een goede dealer.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4