Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citrospeeds schreef:Blijf het toch een beetje raar vinden dat een autobekleder niet met skai kan werken. Negen van de tien auto,s uit die tijd was met skai en stof of alleen skai. en wat als iemand komt met een leren interieur dan kan hij dat ook niet? In purmerend zit meijer auto bekledingen zijn nog van de oude stempel en werken zeer nauwkeurig doen onder andere ook rolls royce oldtimers en dergelijke en lijkt wel toverwerk als het af is verstaan echt hun vak en de prijzen vallen mij wel mee.
Ik vind het ook raar , maar goed , ze hebben alleen ervaring met stof.
Kan inderdaad een andere bekleder zoeken , maar heb nog niet het blauwe skai kunnen vinden.
Wat er is komt qua kleur niet overeen of er zit een rare stuctuur in die meer is voor meubels i.p.v. autobekleding.
Tevens schijnt er verschillende soorten rek in skai te zitten , dus alles is ook niet bruikbaar.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er zit een woving achter het skai, waardoor het echt niet rekt.
Citroen!
@Citro-power: ik weet niet waar je woont, maar ik heb jaren geleden de bekleding van mijn DSpécial laten doen door Lukkien autobekledingen hier in Apeldoorn. Bij mijn weten doen ze dat soort dingen nog steeds. Kwaliteit van de foto’s is niet helemaal je-dat (heb effe snel de originele foto’s gescand, had nog geen digicam in die dagen), maar het gaat om het idee. Kostte in 1994 ik geloof 1750 gulden.
Voor een kennis van me hebben ze destijds banken voor zijn boot bekleed (ook skai), was ook netjes gedaan.
Succes.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ziet er mooi uit maar zijn de zijkanten ook van skai ? Want daar zit het probleem.
Kun je op de foto niet goed zien.
Beetje eigenaardig dat een professioneel bekleder nog nooit met skai heeft gewerkt… Dat gezegd hebbende is skai wel het meest lastige materiaal binnen deze bedrijfstak, aangezien het de neiging heeft om makkelijk te scheuren op de naad. Ik heb er al meerdere malen mee bekleed, maar ik verkies leder of stof anytime boven skai.
Hoedanook, als ik jou was zou ik m’n interieur niet bij hun laten bekleden als ze van tevoren al aangeven dat ze er kaas van gegeten hebben.
Voor het skai, cq kunstleder kun je terecht bij http://www.meubelstoffenvoordeel.nl/nl/stoffen/kunstleer/12/ zij leveren zeer goede kwaliteit voor scherpe prijzen. Mocht de exacte kleur blauw er niet bij zitten dan moet je eens contact met ze opnemen, ze hebben meer in de aanbieding dan op de site staat.
Animal triste post coitum
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Serge schreef:Beetje eigenaardig dat een professioneel bekleder nog nooit met skai heeft gewerkt… Dat gezegd hebbende is skai wel het meest lastige materiaal binnen deze bedrijfstak, aangezien het de neiging heeft om makkelijk te scheuren op de naad. Ik heb er al meerdere malen mee bekleed, maar ik verkies leder of stof anytime boven skai.
Hoedanook, als ik jou was zou ik m’n interieur niet bij hun laten bekleden als ze van tevoren al aangeven dat ze er kaas van gegeten hebben.
Voor het skai, cq kunstleder kun je terecht bij http://www.meubelstoffenvoordeel.nl/nl/stoffen/kunstleer/12/ zij leveren zeer goede kwaliteit voor scherpe prijzen. Mocht de exacte kleur blauw er niet bij zitten dan moet je eens contact met ze opnemen, ze hebben meer in de aanbieding dan op de site staat.
Dat is het probleem ook dat het zeer moeilijk is om mee te werken en dat het snel wegscheurt.
En aangezien ze perfect resultaat willen (net als ik) en niet ervaring met skai hebben wagen ze er niet aan. Als het wel wegscheurt o.i.d is dat natuurlijk slecht voor hun goed opgebouwde naam.
Aangezien er heel erg veel soorten zijn met veel verschillende motieven/stucturen erin is het tevens moeilijk om de juiste erbij te vinden , anders ziet het er ook niet uit.
Ik denk er al iets anders over dan in het begin. Liever stof aan de zijkanten dan skai wat niet op het orgineel lijkt.
Je moet vaak concesies doen met het restaureren.
Ga binnenkort even kijken bij een clublid die het interieur ook daar heeft laten doen.
Je kunt ipv kunstleder natuurlijk ook voor echt leder gaan. Bijkomend voordeel is dat je dat in elke gewenste kleur kunt laten verven.
Animal triste post coitum
citro-power schreef:Ziet er mooi uit maar zijn de zijkanten ook van skai ? Want daar zit het probleem.
Kun je op de foto niet goed zien.
Nee, zijkanten zijn ook stof. Achterkant is wel wit skai, maar heb ik destijds niet laten doen omdat het er nog netjes uit zag.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville