Hey ik heb ff wat vraagjes over de katalysator onder mijn auto.
Bij deze zit het binnenwerk los en ratelt bij het optrekken.Nu is mijn vraag
gewoon leeghalen en er weer onder zetten of een nieuwe kat kopen,of een pijp erdoor heen stampen?Alleen zit ik met de apk ivm uitstoot.Als je hem leeg maakt merk je het uitstoot verschil erg of valt dit mee?
alvast bedankt
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Hij moet eerst maar voor de apk,dan heb ik alle tijd om het aan te passen. ops: Maar zo’n sportkat waar kan je dat krijgen en hoe duur is dat ong?Want als ik jou zo hoor dan is dat de beste oplossing
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
ZX-Cruiser schreef:Zekers, heb em ook, nadat ik een jaar met katvervanger had gereden. Het is een HJS, en die zitten rond de €350… Te koop bij http://www.dutchpowertrading.nl
Hmm dat is net even wat duurder dan een gewone kat.Zeker het overwegen waard.Ik haal de oude kat eerst leeg na de apk,en dan zie ik wel wat voor geluid en uitstoot hij geeft.Vorig jaar bij een rode zx 16v gehoord wat voor geluid het geeft met een lege kat.En ik moet zeggen
dat viel mij niet tegen en ook de prestaties niet.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:Ach ik zit met die uitlaat + filter + chipje op bijna 162Pk, en dat was met katvervanger. Binnenkort gaat ie weer gerold worden, en dan met de sportkat, dus ben benieuwd wat ik dan aan vermogen krijg.
162 pk? De meerwaarde van een chip valt me in dat geval tegen, ik dacht dat er grotere vermogentoename’s merkbaar waren…Hoewel je er waarscshijnlijk wel minimaal 350 euro voor neertelt…Ben benieuwd naar de nieuwe meting!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
het tegenvallen van het aantal pk’s met een chip komt misschien ook omdat citroen het vermogen nogal naar boven heeft afgerond. Als je er van uit zou gaan dat de zx standaard 150 pk heeft, heeft hij toch even 12pk winst.
Maar ik heb een hele poos geleden ooit ergens een advertentie gezien met 2 katalysatoren van de zx 16v, had jij die toen niet te koop cruiser?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Douwe schreef:het tegenvallen van het aantal pk’s met een chip komt misschien ook omdat citroen het vermogen nogal naar boven heeft afgerond. Als je er van uit zou gaan dat de zx standaard 150 pk heeft, heeft hij toch even 12pk winst.
Huh? Een autofabrikant die het aantal pk’s afrond? Met een marge van 5pk? Da’s erg ruim genomen…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:Na ‘93 gaven ze ineens 150Pk ipv 155. Ze wilden de Golf GTi aftroeven door 5Pk meer te hebben, die er dus mssn helemaal niet waren!
Dat wist ik dus weer mooi ff niet!!
(Sorry dat ik je in twijfel trok Douwe!)Maar 150 of 155, feit blijft dat ie sneller loopt als een Golf GTItje
Plus: ze zijn gewoon mooier, exclusiever, betere wegligging, etcetc
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Dat wist ik dus weer mooi ff niet!!
(Sorry dat ik je in twijfel trok Douwe!)Maar 150 of 155, feit blijft dat ie sneller loopt als een Golf GTItje
Plus: ze zijn gewoon mooier, exclusiever, betere wegligging, etcetc
Idd dat wist ik ook niet.En met die 5pk minder rijden de golfjes nog altijd in de achterspiegel
Maar vandaag ff bezig geweest met allerlei kleine dingetjes aan de auto die nog moesten gebeuren.
-deurpanelen opnieuw vastzetten dit ivm het scheuren van de strip langs het raam
-rechterspiegel vervangen ivm andere wegpiraat
-schakelstangetjes 2x ivm versleten kogeltjes
-nieuwe boxen pioneer…...blablabla ops:
-elect ramen beter gangbaar maken omdat de deurpanelen er toch af waren.
Dingen die nog moeten gebeuren
-voorbumper opnieuw spuiten tis nu wat vaal
-achterspoiler spuiten
-en natuurlijk katalysator aanpassen of vervangen
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Jouw auto is van voor 93, in principe zou hij dan zonder katalysator voor de keuring mogen. Tis dan alleen hopen dat je de co uitstoot gaat halen.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Zow eindelijk ben ik weer online na een hardeschijf crash
Maar ik heb nu al een tijdje kunnen rijden met een lege kat,en ik moet zeggen het is er niet minder op geworden.Hij is wat feller geworden met optrekken en geluid ops: .Het hikken is er iets beter op geworden maar niet helemaal verdwenen.Dus dat wordt verder zoeken.
Maar ff wat anders hoe schakel ik mijn alarm aan??
Ik heb het contact onder de motorkap (achter de rechterkoplamp)al aan gezet.Daarop volgt een korte piep van de sirene.Maar na uitvoerig schudden en openen van de motorkap en achterklep gaat het alarm niet af.hoe kan ik testen of het alarm werkt?(zonder het raam in te slaan )
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
raam open houden maar verder wel alles dicht. Afsluiten met de afstandsbediening, even wachten zodat het allarm de tijd heeft om in te schakelen. En dan de deur openen (omdat je raam open staat kun je hem handmatig van slot halen). Als het goed is gaat het alarm nu loeien
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:raam open houden maar verder wel alles dicht. Afsluiten met de afstandsbediening, even wachten zodat het allarm de tijd heeft om in te schakelen. En dan de deur openen (omdat je raam open staat kun je hem handmatig van slot halen). Als het goed is gaat het alarm nu loeien
Vandaag ff geprobeerd,en wat een kabaal.Dus thankx voor de tip
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
je bewegingsensoren in de auto zou je ook kunnen testen, weer op slot doen met afstandsbediening en raam open, even met rust laten en dan een hand naar binnen steken, dan zou het allarm ook af moeten gaan. Of gewoon in de auto gaan zitten, met afstandsbediening op slot en gewoon blijven zitten, na een minuutje of 2 gaat dan je allarm ook wel loeien als je bewegingsensoren goed zijn.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:je bewegingsensoren in de auto zou je ook kunnen testen, weer op slot doen met afstandsbediening en raam open, even met rust laten en dan een hand naar binnen steken, dan zou het allarm ook af moeten gaan. Of gewoon in de auto gaan zitten, met afstandsbediening op slot en gewoon blijven zitten, na een minuutje of 2 gaat dan je allarm ook wel loeien als je bewegingsensoren goed zijn.
Hmmm dat heb ik ook een paar keer geprobeerd maar geen resultaat.
Dus denk ik dat de bewegingssensoren uitgeschakeld zijn.Want dat kun je apart van elkaar aan en uit zetten.Dmv een knopje linksonder het stuur(volgens mij).Moet ik daar nog ff aan puzzelen.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
peije1979 schreef:Douwe schreef:je bewegingsensoren in de auto zou je ook kunnen testen, weer op slot doen met afstandsbediening en raam open, even met rust laten en dan een hand naar binnen steken, dan zou het allarm ook af moeten gaan. Of gewoon in de auto gaan zitten, met afstandsbediening op slot en gewoon blijven zitten, na een minuutje of 2 gaat dan je allarm ook wel loeien als je bewegingsensoren goed zijn.
Hmmm dat heb ik ook een paar keer geprobeerd maar geen resultaat.
Dus denk ik dat de bewegingssensoren uitgeschakeld zijn.Want dat kun je apart van elkaar aan en uit zetten.Dmv een knopje linksonder het stuur(volgens mij).Moet ik daar nog ff aan puzzelen.
Deze vraag past wel hier in het rijtje: wat doet dat knopje waarmee je kennelijk geluid uitschakelt, onderaan links van het stuur? Er staat een speakertje op afgebeeld, met een kruis erdoorheen, bijna hetzelfde als op elke AB van elke TV
Schakel je daarmee de sirene uit? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Jullie bedoelen beide hetzelfde knopje.
Ik denk dat dit is om de bewegingsensoren uit te zetten zodat je in de auto kunt gaan slapen of iets dergelijks zonder dat het allarm afgaat. Maar dit is een persoonlijke gedachte, wat het precies is en hoe het precies werkt weet ik niet.
comleet uitzetten van het allarm doe je niet met dat knopje, dat doe je onder de motorkap achter de koplamp.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop