benzinepomp injectie-modellen
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 januari 2008 10:31 PM

Momenteel ben ik bezig een injectie-blok (DX5) dat voorzien is van een carburateur cylinderkop over te bouwen in een DSuper.
Op het bewuste blok zit geen (mechanische) benzinepomp, maar ik beschik over de bijbehorende electrische pomp.

Deze electrische pomp heeft gewoon aanzuig- en perskant, maar de vraag is of ik deze pomp kan gebruiken zonder de retour naar de tank, zoals in de injectie-modellen zit.

> Wordt de opvoerdruk naar de carburateur te hoog?
> En kan het in een LPG-auto wel, want dan zit er een benzineafsluiter tussen die wellicht deze druk reduceert?
> Kan ik beter een pomp uit de accessoire-handel nemen?

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2008 10:33 PM
  [ # 1 ]

Deze pomp kun je niet gebruiken op een carbu-ds. Tenzij je een reduceer-ventiel mét rtour kunt inbouwen. Doe je dat niet dan loopt de druk die deze pomp geeft op tot 7 bar en dat trekt je vlottertje niet Wink  Wink  Wink

Simpele oplossing? Koop een pompje bij brezan (o.i.d.)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 januari 2008 10:42 PM
  [ # 2 ]
waterman771 schreef:

Deze pomp kun je niet gebruiken op een carbu-ds. Tenzij je een reduceer-ventiel mét rtour kunt inbouwen. Doe je dat niet dan loopt de druk die deze pomp geeft op tot 7 bar en dat trekt je vlottertje niet Wink  Wink  Wink

Simpele oplossing? Koop een pompje bij brezan (o.i.d.)

Tjee, snelle respons!
Brezan krijgt klant; heb wel liefhebber voor de gebruikte injectie-pomp, dan zijn er weer twee blij!

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 januari 2008 01:11 PM
  [ # 3 ]

Ja die injectie pomp wil ik ook wel hebben!

Kan je het gat waar de mechanische pomp inhoort niet open maken?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook