sinds mijn zx verlaagd is stuitert de auto nogal vindt ik.
de voorzijde is verlaagd dmv verlagingsveren van apex icm de originele schokbrekers.
om achter even stug te krijgen als voor heb ik achter andere schokbrekers laten plaatsen. verlagen aan de achterkant ging helaas niet.
als ik nu door een diepe kuil ofzo rij of een verkeersdrempel pak dan neemt de auto deze niet gewoon wat stugger maar springt en stuitert de auto.
komt dat doordat de schokbrekers aan de voorkant de bumpstops raken of is dat gewoon een eigenschap van verlaginsveren dat ze nogal springerig zijn?
zit er hard over te denken om de verlagingsveren eronderuit te halen want van dat gestuiter wordt ik gek, het lijkt wel een skippybal en das nie zo erg maar de achterkant neemt wel alles netjes en dus klapt de voorkant omhoog en zakt de achterkant door de knietjes waardoor het effect nog groter wordt.
bovendien vindt ik het ook niet zo mooi zoals ie nu is (hangend naar voren)
wat vinden jullie ervan (mooi?) en wat zouden jullie doen?
tevens graag een antwoord of dat stuiteren komt door de veren of de originele schokbrekers.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Hoi, zeg die foto, is dat van je ZX na de verlagingsbeurt? Zo ja, dan valt het niet echt op. Dan zou ik die verlagingsveren er maar gewoon onderuit halen. Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar het lijkt me dat je achterdempers de boosdoeners zijn. Te stug wellicht. Ik begrijp trouwens niet waarom je ZX achter niet kon worden verlaagd. Is trouwens wel een erg nette auto om te zien!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
zet je hem toch gewoon in zjin laagste stand?!
er is een duidelijk verschil merkbaar tussen een stug afgeveerde bak en deze auto. de eerste aanslag is redelijk comfortabel maar als je een flinke put of drempel hebt dan stuiter je echt omhoog, alsof de auto van onder een zetje krijgt.
foto is idd van na de verlaging. en dat is al 4cm lager als het was…
achterzijde zit torsievering die voor geen meter meer loswil
voor de duidelijkheid: het gaat om de veerweg van de voorzijde, die is veels te kort naar mijn idee, achter is wel wat stugger geworden maar dat stuiteren deed ie ook al toen de achterkant nog originele dempers had.
zo zag ie eruit voor de verlaging:
echt een mega gat tussen band en wielkast
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ZX-Cruiser schreef:metro2005 schreef:....maar als je een flinke put of drempel hebt dan stuiter je echt omhoog, alsof de auto van onder een zetje krijgt….
Nou dan zijn je schokdempers op!
Zet voor ook gele koni’s er onder en je hebt weer een super rij-ijzer
Wat ook grappig is; zo laag als jouw verlaagde ZX is, is een 16V al standaard
Heb nog een setje 16V veren staan btw
zijn die op of raken ze gewoon constant de bumpstops.
de auto ligt namelijk wel gelijk stil na een drempel, hij hobbelt niet na ofzo.
en het is direct na de verlaging begonnen, lijkt me sterk dat ze ineens op zijn.
ik heb de originele veren van deze auto trouwens ook nog, moet alleen nog ergens veerspanners vandaan halen en iemand die me kan helpen (zx-cruiser ? )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
kwa ‘looks’ vind ik dit netter, geen ‘goedkope’ auto look meer mar juist een wat aggresievere houding. Een soort van roofZX die zich klaarmaakt om de slopel voor haar op te peuzelen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
erik wijngaarden schreef:zet je hem toch gewoon in zjin laagste stand?!
U Zegt ?
Gek hè....ik probeer al bijna 5 maanden die handel te vinden in mijn ZX
Heb jij geen hoogteregelaar in je ZX Bram??
Bram schreef:erik wijngaarden schreef:zet je hem toch gewoon in zjin laagste stand?!
U Zegt ?
Gek hè....ik probeer al bijna 5 maanden die handel te vinden in mijn ZX
Erik heeft duidelijk een bijbaantje bij de Kwikfit, daar zoeken ze ook altijd naar die hendel en komen vragen waar die hendel zit als ze hem niet zelf kunnen vinden.
Jij ook al niet!
[beledig mode] dan is het geen echte citroën [/beledigmode]
Ik heb een mooie Xantia op het oog, dus?? misschien heb ik binnenkort ook wel zo een hendel
Daar krijg je geen spijt van!
René van Maren schreef:Daar krijg je geen spijt van!
Wat rijcomfort betreft niet nee, maar er zijn nog een paar dingetjes waar ik over twijvel, zie mijn post in het Xantia gedeelte om advies.
Ach eigenlijk wil ik die Xantia alleen maar vanwege het “hendeltje” ben ik eindelijk eens verlost van al die grappen en vragen van mensen die willen dat ik mijn ZX in een hogere stand zet
PS: Ik denk dat ik nog maar even wacht met het bestellen van ZX lijsten
moet je zo vaak naar de garage dan?
ik wil ook een xantia of een xm maar voorlopig stuitert deze auto nog
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
René van Maren schreef:moet je zo vaak naar de garage dan?
Niet meer, alle probleemjes zijn al verholpen door de specialist, nou maar hopen dat ik er een goede inruilprijs voor kreeg of als iemand hier interesse heeft in een goed onderhouden en probleemloze ZX :
Voor het banden en uitlijnen verhaal ben ik een aantal keren bij de Kwikfit en PTC geweest en daar vragen ze altijd waar die hendel zit bij een ZX