in de nabije toekomst wil ik een DS uit amerika halen. een groots plan. nu ben ik enorm nieuwsgierig, wat het kost de auto aan deze kant van de wereld te krijgen.
heeft iemand ervaring met het verschepen van een klassieker, hoe lang duurt het, wat kost het ?
dank!
Dirk.
.komma
Dirk,
Het is afhankelijk waar de auto staat in de VS. Persoonlijk heb ik de meeste ervaringen met auto’s uit California. Ophalen en brengen naar Los Angeles (600km) en verschepen naar Rotterdam kost ongeveer 1850 dollar plus handlingkosten zie berichtje hieronder. Verschepen vanuit New York kost zo’n 1000 Dollar plus handling. Als de auto ergens in Kansas staat bv, kan de prijs behoorlijk oplopen!
ter uwer informatie:
alszijnde een expediteur kunnen wij het navolgende voor u doen vervoeren :
1 x running car / startende auto ex sonora ca 95370 - terminal rotterdam transport kosten overzee per groupage container
transportkosten overzee usd $ 1850,00 per car incl. voortransport af sonora ca 95370 / thc usa / container trucking / isps / caf / baf / ams / bill of lading / export documentation us customs / adm excl transport verzekering / locale kosten in ned.
locale kosten in nederland :
dossier / adm kosten euro 50,00 per car
evt. fysieke douane controle euro 35,00 per car
handling kosten roosendaal euro 385,00 per car
incl. thc rotterdam / isps / container trucking / transit documentatie / lossingskosten / inklarings documentatie excl. evt. douane scan kosten - fysieke douane controle / evt. invoerrechten - btw bij invoer / evt. opslagkosten depot roosendaal na vrije periode van 5 werkdagen a
euro 11,00 per car per dag
benodigde bescheiden bij uitvoer usa / invoer in ned:
1 x originele certificate of title per car
+
1 x copie bill of sale per car
+
complete adres afzender in de usa + tel nr complete adres koper in ned + tel nr
* de bovenstaande transportkosten overzee worden van usd $ naar euro teruggerekend aan de hand van de door de rederij vastgestelde boot koers
* bij zelf afhalen v.d. auto dient u zorg te dragen voor correcte trailer equipement - indien het depot te roosendaal voor u de auto dient te verladen op de trailer dan rekend men hiervoor laadassistentie a euro 50,00 per car
vertrouwende u hiermede te hebben geinformeerd
mvgr,
marlog car handling bv