Afdichting door schachtrubbers
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 januari 2008 02:31 PM

Zwevers,

Na enig meetwerk zijn we er achter gekomen dat de break zn olie lekt doordat de schachten gezakt zijn in de kop. De hoogte tot de ring-rand moet 56,5 mm zijn en die is nu 54,5 Dat is precies te veel.
Ik ben nu op zoek naar 8 van die ringen die over de schachten geschoven zitten..

Wie heeft die voor me? Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 januari 2008 03:14 PM
  [ # 1 ]

En 2 rubber ringen i.p.v. 1? Of is dat te dik?

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 januari 2008 03:17 PM
  [ # 2 ]
DriverD schreef:

En 2 rubber ringen i.p.v. 1? Of is dat te dik?

Das te dik.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 januari 2008 04:28 PM
  [ # 3 ]

Dan de gebruikelijke handelaren: Huub in t Zand?

Citroen!

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 07 januari 2008 05:02 PM
  [ # 4 ]

Ik had hetzelfde probleem en heb toen met een griptang de schachten weer omhoog getrokken. nu lekken ze niet meer. De vraag is alleen hoe lang het duurt tot ze weer naar beneden zakken.
Volgens mij doen ze dat alleen als je de gedemonteerde kop op de schachten neerzet.

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 07 januari 2008 05:18 PM
  [ # 5 ]

Bekend probleem.  Bij montage van 2 extra ringen loop je het risico dat je klepdekselpakking net niet meer goed afsluit.
Overigens ken ik geen bedrijf wat kans ziet de schachten er weer heel uit te halen, ondanks het feit dat Citroen ze wel nieuw leverde.
Omdat dit veel vaker voorkomt zou het een goed idee zijn deze ringen in verschillende dikten na te laten maken.

Met het risico uitgemaakt te worden voor zeikerd in ‘t Zandt is de naam.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 januari 2008 06:48 PM
  [ # 6 ]

Precies, De schachten zitten met een soort loctite en deels koude passing in de kop. Dus kop heetstoken en er aan trekken.

Het probleem met de ringen is dat ze exact 30mm binnen dia moeten zijn anders vallen ze naar beneden. met een dikte van 0,5 mm komen we dan een heel eind.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 07 januari 2008 07:46 PM
  [ # 7 ]

Ik heb evt wel wat van die ringen voor je. Je zou ook nog eens een tijdje kunnen proberen met het juiste aanhaalmoment om het klepdeksel vast te zetten. 0,75kgm of 0.7Nm. Citroen was daar vrij precies in; daar waar alles met een tolerantie vastgezet werd (plus of min zoveel kg), dit was exact.
Khoortwel.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 januari 2008 08:01 PM
  [ # 8 ]

0,75 kgm zal dan wel 7 Nm zijn, denk ik. 7 Nm lijkt me ook realistisch.

Citroen!

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 07 januari 2008 08:16 PM
  [ # 9 ]

Goed idee

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 januari 2008 08:33 PM
  [ # 10 ]

Bedenk me nu dat te vast aandraaien van de 2 klepdekselbevestigingen (moer en speciaal boutje) de schachten in het verleden in de kop gedrukt kan hebben. Die richtlijnen van Citroën waren nog niet zo gek….

Citroen!

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 08 januari 2008 11:19 AM
  [ # 11 ]

Ik heb geen ervaring met dit probleem
maar kun je niet een paar Sim ringen ophalen. bij fabory of zo.En daarvan precies de hoogthe uit rekenen. en die onder de rubber ring monteren.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2008 11:28 AM
  [ # 12 ]
robie schreef:

Ik heb evt wel wat van die ringen voor je. Je zou ook nog eens een tijdje kunnen proberen met het juiste aanhaalmoment om het klepdeksel vast te zetten. 0,75kgm of 0.7Nm. Citroen was daar vrij precies in; daar waar alles met een tolerantie vastgezet werd (plus of min zoveel kg), dit was exact.
Khoortwel.

Hou zachter ik ze aandraai, hou harder ze lekken….

RObIE, kan je er 8 opsturen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook