7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C5 in 2008 ( Deel 2 )
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 06 januari 2008 10:20 PM
  [ # 91 ]
ronama schreef:

let er ook op dat die 22950 een brutoprijs was en er toch een 4000 vanaf ging.
toen de c4 picasso uitkwam kreeg je ook amper korting.
moet je nu maar eens een c4pic of zelfs een c6 samenstllen.
zie je meteen je korting staan.
dus ik zou sowieso in belgie wachten met aanschaf. Wink

De kortingen die nu in de configurator staan zijn wel niet voor altijd he, dat zijn tijdelijke kortingen ivm het autosalon in Brussel dat eraan komt!

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 06 januari 2008 10:27 PM
  [ # 92 ]
hogervp schreef:
knight-rider schreef:

Zo takelen bij fout parkeren Shocked
Dat kan toch niet goed zijn voor de lak van de wagen he!
Hier takelen ze met zo van die klemmen op de 4 wielen, dat lijkt me toch een veel beter systeem Confused

dat takelen is het snelste systeem en wordt daarom juist in parijs toegepast. binnen 5 minuten is de auto weggehaald. bovendien kost het relatief weinig ruimte, je kan zowat naast de foutparkeerder staan en lepelt de wagen omhoog.

Het systeem waar ik het over heb met een klem onder elk wiel is even snel (misschien zelfs sneller!) en kost even weinig ruimte.
Maar het is veel beter voor de wagen zelf.
Sorry, maar mijn gedacht zouden ze dat systeem zoals in frankrijk mogen verbieden Mad

EDIT: Hier is een voorbeeld van het systeem dat ik bedoel

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
Mik Figaro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-01-2008

Gepost: 06 januari 2008 11:04 PM
  [ # 93 ]

Ach, ziet er voor een Opel wel mooi uit zo…

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 06 januari 2008 11:14 PM
  [ # 94 ]
pjetter schreef:

Ik zie het. Veel minder schade Rolling Eyes


Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Die heeft wel in eene gracht gestoken he Very Happy
‘t is gewoon het takelsysteem dat ik wilde tonen, namelijk die “klem” op het wiel.
Als je dat op de vier wielen gebruikt, dan komt er niks aan de lak of de onderkant van de wagen, dus kunnen deze niet beschadigd worden.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 07 januari 2008 01:50 PM
  [ # 95 ]
knight-rider schreef:
ronama schreef:

let er ook op dat die 22950 een brutoprijs was en er toch een 4000 vanaf ging.
toen de c4 picasso uitkwam kreeg je ook amper korting.
moet je nu maar eens een c4pic of zelfs een c6 samenstllen.
zie je meteen je korting staan.
dus ik zou sowieso in belgie wachten met aanschaf. Wink

De kortingen die nu in de configurator staan zijn wel niet voor altijd he, dat zijn tijdelijke kortingen ivm het autosalon in Brussel dat eraan komt!


echt niet

het hele jaar door zijn die kortingen

mijn schoonouders hebben hun C3 in okt besteld en die was toen even duur als nu met het salon.
citroen geeft het hele jaar goede kortingen. Wink

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 07 januari 2008 02:00 PM
  [ # 96 ]
knight-rider schreef:
ronama schreef:

let er ook op dat die 22950 een brutoprijs was en er toch een 4000 vanaf ging.
toen de c4 picasso uitkwam kreeg je ook amper korting.
moet je nu maar eens een c4pic of zelfs een c6 samenstllen.
zie je meteen je korting staan.
dus ik zou sowieso in belgie wachten met aanschaf. Wink

De kortingen die nu in de configurator staan zijn wel niet voor altijd he, dat zijn tijdelijke kortingen ivm het autosalon in Brussel dat eraan komt!

Ja, lachen met die Belgische prijspolitiek.. Verzin maar een reden om er plusminus 21% af te halen..

- Nu vanwege het Salon,
- In februari omdat het Salon de vorige maand was..,
- In maart omdat het lente wordt,
- In april omdat het zo hard regent,
- In mei omdat de vogels een ei leggen,
- In juni omdat u als het ware de BTW terugkrijgt..
- Etc.

Ronama heeft het bij het rechte eind. Er gaat altijd veel vanaf, tenzij voor nieuwe modellen zoals nu de C5. Zelfs dan valt er te handelen, als u een zelfstandige / zakelijke klant bent onder het mom van ‘fleetkorting’.

Als particulier wordt je nu gepakt als je een nieuwe C5 wilt, alhoewel hopelijk een mooie innameprijs wordt gemaakt? Nu wachten scheelt geld, voor de benzineuitvoeringen sowieso aangezien die 1.6 THP motoren toch ook eens moeten komen (begin 2009?) en dat werkt voor jullie positief in de verkeersbelasting door t.o.v. een 1.8 / 2.0.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 07 januari 2008 05:08 PM
  [ # 97 ]

ik zag dat per 1/1 de accijnscompenserende taks op diesel per 1/1/2008
is afgeschaft.
dus een diesel wordt nu echt wel goedkoop rijden tov een benzine

Informatie : Accijnsverhogende belasting voor diesels opgeheven
 

Sinds 1 januari van dit jaar is de accijnsverhogende belasting voor diesels opgeheven, zodat ze nu niet meer zwaarder worden belast dan benzine-auto’s.

De jaarlijkse rijtaks is steeds hoger geweest voor dieselauto’s dan voor benzines. Sinds 2004 wordt dat verschil echter geleidelijk aan afgebouwd. Sinds 1 januari is men eindelijk tot een volledige gelijkschakeling van de rijtaks voor diesels en benzine-auto’s gekomen. Om maar een voorbeeld te geven: een dieselmotor met 15 fiscale PK vereiste tot vorig jaar een rijtaks van 1.062 euro, vanaf dit jaar is dat nog slechts 606,96 euro, een verschil van bijna 400 euro. Die nieuwe tarieven zullen ook van toepassing zijn voor wie zijn auto voor 2008 heeft ingeschreven. Het ziet er dus naar uit dat België nog meer dan voordien een dieselland bij uitstek zal worden. In AG736, die op 23 januari verschijnt, zal in de blauwe katern een aangepaste tabel met de nieuwe rijtaks worden gepubliceerd. 

Datum : 04/01/08

bron autogids.be

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 07 januari 2008 06:43 PM
  [ # 98 ]
ronama schreef:
knight-rider schreef:
ronama schreef:

let er ook op dat die 22950 een brutoprijs was en er toch een 4000 vanaf ging.
toen de c4 picasso uitkwam kreeg je ook amper korting.
moet je nu maar eens een c4pic of zelfs een c6 samenstllen.
zie je meteen je korting staan.
dus ik zou sowieso in belgie wachten met aanschaf. Wink

De kortingen die nu in de configurator staan zijn wel niet voor altijd he, dat zijn tijdelijke kortingen ivm het autosalon in Brussel dat eraan komt!


echt niet

het hele jaar door zijn die kortingen

mijn schoonouders hebben hun C3 in okt besteld en die was toen even duur als nu met het salon.
citroen geeft het hele jaar goede kortingen. Wink

Het lijkt er inderdaad op dat er het hele jaar door kortingen zijn, toch is dat niet meer het geval. (tot over enkele jaren terug was er inderdaad zo goed al het ganse jaar door die 21% korting)
Maar je hebt gelijk, in september/oktober was er ook korting, maar in november en december NIET meer. Vanaf eind december terug ivm met het aankomende autosalon en dat zal waarschijnlijk weer doorlopen tot februari of half maart of zo.
Daarna zal het weer gedaan zijn en komt de volgede kortingsperiode tegen de zomer eraan!

Anderzijds, wanneer je buiten die kortingsperiodes wat goed onderhandelt met de verkopers kan je meestal wel een korting krijgen die niet veel zal verschillen van die tijdens de promotie periodes!

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 07 januari 2008 10:32 PM
  [ # 99 ]
knight-rider schreef:

(tot over enkele jaren terug was er inderdaad zo goed al het ganse jaar door die 21% korting)
Maar je hebt gelijk, in september/oktober was er ook korting, maar in november en december NIET meer.
Anderzijds, wanneer je buiten die kortingsperiodes wat goed onderhandelt met de verkopers kan je meestal wel een korting krijgen die niet veel zal verschillen van die tijdens de promotie periodes!

we gaan off topic, maar je hebt het mis.
zelfs in november en december is dezelfde korting geweest.

ik heb toevallig elke maand gekeken of de c3 niet goedkoper/duurder zou worden.

maar goed we zullen het nu verder over de C5 hebben Wink

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 07 januari 2008 10:53 PM
  [ # 100 ]
ronama schreef:
knight-rider schreef:

(tot over enkele jaren terug was er inderdaad zo goed al het ganse jaar door die 21% korting)
Maar je hebt gelijk, in september/oktober was er ook korting, maar in november en december NIET meer.
Anderzijds, wanneer je buiten die kortingsperiodes wat goed onderhandelt met de verkopers kan je meestal wel een korting krijgen die niet veel zal verschillen van die tijdens de promotie periodes!

we gaan off topic, maar je hebt het mis.
zelfs in november en december is dezelfde korting geweest.

ik heb toevallig elke maand gekeken of de c3 niet goedkoper/duurder zou worden.

maar goed we zullen het nu verder over de C5 hebben Wink

Ik kijk geregeld in de configurator naar de C4 coupé, en daarvoor (net als de andere C4’s trouwens) klopt het nogthans zoals ik het zeg Confused
Naar de C3 kijk ik nooit, dus daarover kan ik niet oordelen.

Arrow Maar inderdaad, back on topic

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 07 januari 2008 11:02 PM
  [ # 101 ]

aha dan begrijp ik je, nu zie je de korting in de configurator staan.
dat was voorheen niet, maar je moet naar de aanbiedingen kijken,
of ff bij de dealer vragen.
Citroen geeft het hele jaar door dezelfde kortingen.

maar niet op auto;s die pas uitkomen.
de nieuwe C5 zal nu geen korting hebben maar wacht maar 1 jaar dan zit ie er ook bij de nieuwe C5 op.

nogmaals in belgie is het ff niet verstandig om meteen bij lancering het model te kopen… Wink

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 08 januari 2008 12:08 AM
  [ # 102 ]

Belgische prijzen Citroën C5 bekend
De Citroën C5 sedan, dé wereldprimeur van het salon in Brussel, heeft een Belgisch prijskaartje gekregen. Hij kost minimaal 22.950 euro. In april staat de sedan in de showrooms, de breakversie komt later. 

De nieuwe C5 biedt drie afwerkingsniveaus: Tentation, VTR en Exclusive. De twee eerste niveaus krijgen een metaalophanging, wie de comfortabele Hydractive 3 Plus vering wil moet kiezen voor de Exclusive.

Een vreemde marketingzet als u het ons vraagt, maar voor de rest is het basismodel wel heel volledig uitgerust. ESP, zeven airbags, een boordcomputer, snelheidsregelaar, automatische airco of follow me home zijn altijd standaard.

De VTR biedt onder andere ook nog stootstrips in chroom, aluminium 17-duims velgen, een radio/cd-speler, mistlampen voor, regen- en lichtsensor en klimaatregeling met twee zones. Helemaal top is de Exclusive met naast de eerder genoemde hydraulische vering ook nog een elektrisch bediende automatische handrem, parkeerrem, bandendrukcontrole en deels lederen zetels.

Er staan twee benzine- en vijf dieselversies ter beschikking. De 1.8i levert 127 pk, de 2.0i 143 pk. Beiden hebben een mechanische vijfbak. Dat geldt ook voor 1.6 HDi 110 pk. Zes verzetten zijn er voor de 2.0 HDi met 138 pk (manueel of automaat), de 2.2 HDi 163 pk (alleen manueel) en 2.7 V6 HDi 208 pk (alleen automaat). Een ruim aanbod, maar volgens de eerste gegevens laat je voor een vlotte acceleratie de basismotoren maar beter voor wat ze zijn.

De C5 sedan kan je bij de Citroën-dealers voor het eerst ontdekken van 18 tot 21 april. De break volgt in het tweede semester van 2008.

Belgische prijzen sedan
1.8i Tentation: 22.950 euro
1.8i VTR: 24.850 euro
2.0i Exclusive: 27.950 euro

1.6 HDi Tentation: 23.950 euro
1.6 HDi VTR: 25.850 euro
2.0 HDi VTR: 27.250 euro
2.0 HDi Exclusive: 30.300 euro
2.2 HDi Exclusive: 32.650 euro
2.7 HDi V6 Exclusive: 36. 650 euro

 


Neem aan dat de uitrustingsniveau hetzelfde blijven. Ja het is zeker een rare zet van Citroen, om alleen de zwaardere motoren te leveren met hydro en ook dan alleen de exclusieve uitvoeringen.
De optie’s etc. vallen naar mijn menig weer mee, 18” velgen 300,- euro extra, is niet veel. Navigatie, 30gb harde schijf, noodoproep systeem, 8speakers + subwoofer voor 2495,- euro, is naarmijn menig ook niet duur

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 januari 2008 08:22 PM
  [ # 103 ]
mcitroen schreef:

Ja het is zeker een rare zet van Citroen, om alleen de zwaardere motoren te leveren met hydro en ook dan alleen de exclusieve uitvoeringen.

Dit is al eerder ter sprake gekomen, maar deze situatie bestond ook bij de huidige C5. Het enige Hydractive dat op de nieuwe geleverd wordt is het adaptieve Hydractive 3PLUS, met sportstand dus. Dat is nu ook een “optie”; alleen te verkijgen icm een bepaalde motorisatie/uiterustingsniveau.

De staalveren komen dus in de plaats van het normale, simpele Hydractive3. Het is jammer, maar het is een uitvloeisel van de huidige modelpolitiek. Het is bovendien te vergelijken met de politiek van andere fabrikanten (op een MB-E kan je alleen de adaptieve Airmatic Dual Control luchtvering als optie krijgen, geen simpele luchtvering)

Door alleen het complexe systeem aan te bieden en alleen op niveau Exclusive, wordt de technische superioriteit van het systeem benadrukt. Nu werd de aanwezigheid alleen door echte HP fanaten op prijs gesteld en op waarde geschat.

Technisch is het bovendien prima te verklaren, al vanaf de eerste HP auto’s wist men dat HP relatief veel rol oplevert, de enige oplossing is een geregeld systeem: Hydractive 1 en 2 van de Xm/Xantia, Hydractive 3PLUS van de C5. Was zo’n beschikbaar geweest voor de DS dan was het er toen geweest. NB ook de DS was er in simpele uitvoeringen waar een deel hydrauliek ontbrak: ID Idea

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 januari 2008 10:16 PM
  [ # 104 ]

Eerst er in rijden,voor dat men de conventionele vering afbreekt.
Citroën,kennende heeft op hun niet HP geveerde wagens,ook een zeer comfortabele metalen vering,ten opzichte van sommige andere merken Wink

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 09 januari 2008 12:02 AM
  [ # 105 ]

inderdaad, ook zonder HP kan PSA goed geveerde comfortable auto’s afleveren:  ik spreek uit ervaring, na 60.000 km in een Peugeot 406 van 2001 tot 2004 Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
 
7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook