Van harte met de aankoop van deze leuke BX. Bleu Iris is een hele aparte kleur, die behoorlijk zeldzaam is geworden. Hoeveel km heeft deze 16 RS gereden?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De km-stand van de bx is 156.000 km, en technish is ie nog best wel okee. Is in iedergeval de laatste keer (zomer 2007) onderhouden door citroen dealer ordas in diemen. Alleen die auto-choke…. werkt koud prima, maar soms als de moror warm is slaat ie soms bijna af, en als je dan een keer gas geeft loopt ie weer mooi. Ook de warme start is lastig (verzuipt bijna)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Dat lijkt me een kwestie van een afstelbeurtje van de carburateur.
Het feit dat het een ex-Ordas-auto is, is een pluspunt. Ordas is een zeer fijne garage die ook op dit forum actief is.
PS: Vergeet je deze mooie blauwe dame niet in je autolijstje op te nemen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hij is toegevoegd aan het lijstje
Bijna vergeten ops:
De carburateur heb ik al afgesteld, Het is nu wel wat beter maar de warme start is en blijft erg lastig. Mischien moet ik hem anders maar uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Art schreef:Die lekzakken zijn alleen bij de dealer verkrijgbaar neem ik aan? Iemand enig idee hoeveel die ongeveer kosten met klem? Ik denk nl. niet dat de oude er nog heel af te krijgen zijn.
Klopt. Kost niet zo heel gek veel; ik dacht plm 15 eur voor de lekzak en 11 eur voor de klem - die laatste is een bizar duur onding dus.
Ich bin ein Breaker
Art schreef:De km-stand van de bx is 156.000 km, en technish is ie nog best wel okee. Is in iedergeval de laatste keer (zomer 2007) onderhouden door citroen dealer ordas in diemen. Alleen die auto-choke…. werkt koud prima, maar soms als de moror warm is slaat ie soms bijna af, en als je dan een keer gas geeft loopt ie weer mooi. Ook de warme start is lastig (verzuipt bijna)
Gaat de autochoke dan wel uit?
“Standaard” staat de choke aan, en deze wordt uitgezet als de motor warm is. Gebeurt dat niet, dan krijg je dit effect. Mogelijk is het waspatroon (ding met waterslangen eraan) uitgewerkt en wordt ie niet meer uitgezet.
Ich bin ein Breaker
Ik vermoed inderdaad dat ie niet helemaal uitgaat, of soms weer aangaat? Het is namelijk niet altijd dat ie bijna afslaat, ook loopt ie vaak gewoon netjes 900 rpm. Wel was de co uitstoot aan de hoge kant wat ook het aanstaan van de choke zou kunnen verklaren. Is er nog aan die waspatronen te komen?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Gisteren ben ik met de bx naar Dirksland geweest om 2 voorschermen voor mijn gsa op te halen (was bij hesselink, mooi spul trouwens daar!! )
Het reed heerlijk en confortabel, toch wel lekker zo,n 1600 op de snelweg als je een eindje te rijden hebt. Onderweg nog even gestopt om een paar foto,s te maken.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Erg mooi hoor!
Enneh, blijven poetsen hè.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX