flenzen versnellingsbak
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 januari 2008 08:46 PM

De aandrijfassen voor maart 1970 en na maart 1970 zijn verschillend uitgevoerd.
De tripoidehuizen zijn eerst van aluminium en gesloten, later van staal en open.
Bij vervanging van rubbers moet in de oude types de gehele fusee uit de wagen worden genomen met as en al, de latere versies zijn eenvoudiger, je kunt de fuse laten zitten: hoera, dus!

Nu de vraag: zijn de flenzen hetzelfde, maw kun je de oude/nieuwe aandrijfassen met tripoidehuizen zonder meer van de ene versnellingsbak op de andere zetten?

knuffel

Profiel  
 
Pierre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 07 januari 2008 10:18 PM
  [ # 1 ]

Ja, maar de tapeinden moeten ook omgezet worden.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 januari 2008 09:34 AM
  [ # 2 ]
Pierre schreef:

Ja, maar de tapeinden moeten ook omgezet worden.

Voor mijn beeldvorming: de aluminiumhuizen zijn dikker, dus de tapeinden zijn langer?

knuffel

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 08 januari 2008 10:23 AM
  [ # 3 ]
vlietmansje schreef:
Pierre schreef:

Ja, maar de tapeinden moeten ook omgezet worden.

Voor mijn beeldvorming: de aluminiumhuizen zijn dikker, dus de tapeinden zijn langer?

Zou kunnen, er bestaan in ieder geval 2 soorten. Ze zijn goed te onderscheiden aan het draadloze stuk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2008 10:58 AM
  [ # 4 ]
vlietmansje schreef:
Pierre schreef:

Ja, maar de tapeinden moeten ook omgezet worden.

Voor mijn beeldvorming: de aluminiumhuizen zijn dikker, dus de tapeinden zijn langer?

Ja, dat klopt. Gewoon even langere tapeinden in de flenzen draaien en klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 januari 2008 10:04 AM
  [ # 5 ]
waterman771 schreef:
vlietmansje schreef:
Pierre schreef:

Ja, maar de tapeinden moeten ook omgezet worden.

Voor mijn beeldvorming: de aluminiumhuizen zijn dikker, dus de tapeinden zijn langer?

Ja, dat klopt. Gewoon even langere tapeinden in de flenzen draaien en klaar.

t Gaat helemaal goedkomen, bedankt!

knuffel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook