Gewoon doorrijden, het komt vanzelf weer goed. Bij mij was het na een week alweer helemaal in orde.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ok bedankt, ik wacht nog even af dan…

- CX 2400 GTi
Vraagje over speakers. In de achterportieren zitten nu geen speakers denk ik, want er komt geen geluid uit. Ligt daar bij een serie 1 standaard bekabeling voor vanaf de radio? Heb de radio even verwijderd maar zag niet direct een aansluiting voor de achterspeakers.
En heeft iemand tips/ideeen voor het installeren van tweeters in een serie 1? Ik dacht dat ze misschien in de hoekjes van voorruit/A stijl geplakt zouden kunnen worden. Het liefst wil ik alles monteren zodat alles er weer uit kan eventueel (dus geen heftige gaten boren).
Dank!

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
fluidphreak schreef:Vraagje over speakers. In de achterportieren zitten nu geen speakers denk ik, want er komt geen geluid uit.
Ligt daar bij een serie 1 standaard bekabeling voor vanaf de radio?
In mijn serie 1 break wel, die zitten overigens weer niet in de achterportieren….
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Tweaters: ik heb ooit van iemand de suggestie gekregen om tweaters achter de luchtroosters uiterst links en rechts in het dashboard weg te werken. Ben je daar wel je ontluchting kwijt, maar het ziet er wel goed uit (in de zin van: geen lelijke luidsprekers op je dashboard). Heb het uiteindelijk niet gedaan. Al rij ik toch alleen maar met de ramen open…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik zoek ook een goede antiroestbehandelaar.
gaat Goslinga ook met een endoscoop tewerk om holle ruimtes te inspecteren? wordt alles schoongemaakt en geven ze ook een inspectierapport en/of garantie af?
Gijs
CX Athena sable doree 1980 (lpg)
voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
ja, ja, nee, ja (vijf jaar lang jaarlijks gratis inspectie)
Gosliga levert prima werk af, al hadden ze in mijn kofferbak wel een lap karton o.i.d. mogen leggen tegen het druppen nadat de klep weer gesloten was…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
klinkt goed.
CX Athena sable doree 1980 (lpg)
voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978
Mulder schreef:ja, ja, nee, ja (vijf jaar lang jaarlijks gratis inspectie)
Gosliga levert prima werk af, al hadden ze in mijn kofferbak wel een lap karton o.i.d. mogen leggen tegen het druppen nadat de klep weer gesloten was…
Het enigste minpuntje van Goslinga is dat ze alles eronder spuiten, dus ook bewegende delen en remmen ed. Ze plakken aan de onderkant volgens mij niks af. Sleutelen aan een door Goslinga behandelde auto is geen pretje, ze smeren alles eronder. Ben je eerst n tijd bezig met alles gangbaar en schoon te maken. Ik ben geen fan van ze iig…

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
gkuijper schreef:Ik zoek ook een goede antiroestbehandelaar.
Gijs
Ik laat momenteel in Duitsland m’n GSA behandelen met Mike Sanders vet. Dat schijnt het beste te zijn hoewel op alle positieve verhalen ook weer negatieve verhalen te horen zijn. Idemdito trouwens voor dinitrol.
In autobild kwam Mike Sander er na een jarenlange weer en wind test als beste uit, zie ook
M’n CX is trouwens wel met dinitol behandeld. Wel nodig als je die zoutvlakten op de weg tegenwoordig ziet.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Is wel OT hier, maar in het juiste topic (ff zoeken) wil ik graag meer weten over ervaringen met Mike’s vet.
baroen schreef:gkuijper schreef:Ik zoek ook een goede antiroestbehandelaar.
Gijs
Ik laat momenteel in Duitsland m’n GSA behandelen met Mike Sanders vet. Dat schijnt het beste te zijn hoewel op alle positieve verhalen ook weer negatieve verhalen te horen zijn. Idemdito trouwens voor dinitrol.
In autobild kwam Mike Sander er na een jarenlange weer en wind test als beste uit, zie ook
M’n CX is trouwens wel met dinitol behandeld. Wel nodig als je die
zoutvlakten op de weg tegenwoordig ziet.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- CX 2400 GTi
Gosliga: Het is inderdaad een vette boel geworden onder de motorkap, maar liever dat dan een schrale roestige bende. En die remschijven mogen ze voortaan wel een plastic zakje omheen binden, nu pas begint het remmen weer normaal te worden.
Tweeters: in die roosters lijkt me niet zo ideaal, je hebt die ontluchting nu echt nodig anders krijg je beslagen zijramen. Ik dacht dat dit hoekje wel een optie zou moeten zijn:

- CX 2400 GTi
CX 2400 GTi van Frederik
Ik heb een domme vraag. Ik wil graag de stekkertjes van de ontsteking achter de rechter koplamp schoonmaken, en daarvoor leek het me handig de koplamp er even uit te halen. Maar het lukt me niet goed om de bevestiging ervan een kwartslag te verdraaien. Ik krijg er niet goed grip op. Is hier een truukje voor? Moet je de lamp naar binnen duwen of juist naar buiten trekken om de bevestiging te ontlasten? Wat voor gereedschap is er handig voor?
Beetje beginnersvraagje maar ik kwam er niet meteen uit. ops:
Alvast bedankt!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik gebruik daar altijd een combinatietang voor. Of een punttang. Het is even prutsen, maar ineens lukt het. Heb je een onderste bevestiging? Daar kan je helemaal moeilijk bij.
Succes, het is gewoon even vloeken en rommelen, maar het lukt wel.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb een goeden tip voor een zelfgemaakte sleutel ergens gelezen, weet alleen niet meer hoe of wat. Misschien iemand anders, of ik kom er later zelf nog op ops:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”