5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Kat verwijderen
citrus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 14-05-2004

Gepost: 03 januari 2008 10:55 PM
  [ # 61 ]

kat verwijderen help

Even voor de doe-het-zelf beginner een aantal uitlaat vragen.
Mijn 1,6 tzi uit ‘91 heeft een rammelende kat dus die moet er maar onderuit. Maar ik lees in deze draad dat die er even zo onderuit gezaagd kan worden.
Is het zo eenvoudig te doen?

Kan dat gewoon met een ijzerzaag of sta ik dan over twee dagen nog onder de brug?
En welke uitlaat klemmen zijn dan nodig om de vervangende buis ( met dezelfde diameter) er weer goed tussen te plaatsen.

Is het overigens niet gemakkelijker om ipv de bestaande voorpijp met de kat een voorpijp van een ouder type 1,6 zonder kat te gebruiken? Ik heb het even nagezocht op Bosal . nl en ze zien er nagenoeg hetzelfde uit. Of zijn de afmetingen dan toch net even anders? Het zou een nette oplossing zijn als de hele pijp van de motor tot de bocht naar de middendemper past.

Maar als de kat er dan toch onderuit gezaagd moet worden. Is de flexibele uitlaatbuis dan een optie?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 januari 2008 10:59 PM
  [ # 62 ]

Het beste is een andere voorpijp met kat. Want je komt niet door de Co meting zonder kat (ik spreek uit ervaring). De katloze en kat voorpijpen zijn idd vrij identiek op die manier dat beide pijpen probleemloos passen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 07 januari 2008 10:52 PM
  [ # 63 ]

mijn vriend zijn Bx GTi is daar wel op afgekeurt.. die had de kat er ook onder weg gehaald..
en nu moest hij hem gebruiken..
maar hij met zijn verstand heeft met GROF GEWELD dat ding eronder weg gebeunt..

dusja helemaal naar de kl****n
nu moest hij een nieuwe kopen en die krengen zijn echt duur vertelde hij mij =|

zijn bx kwam uit 91’

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 07 januari 2008 10:55 PM
  [ # 64 ]
FmXXX-STanie schreef:

maar hij met zijn verstand heeft met GROF GEWELD dat ding eronder weg gebeunt..

Klinkt als een echt helder licht. De hele voorpijp verwijderen is ook zo moeilijk. Zit wel met 4 boutjes vast. 2 aan het spruitstuk, 2 bij de middendemper. Pijp er onder uit laten lazeren en het achterste stuk pijp schijden van de voorpijp met kat. Ik vraag me serieus af hoe die jongen het voor elkaar heeft gekregen zijn kat te mollen…

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 07 januari 2008 11:06 PM
  [ # 65 ]

Ik vraag me serieus af hoe die jongen het voor elkaar heeft gekregen zijn kat te mollen

Ik gok dat ie deskundige hulp heeft gehad Wink

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 07 januari 2008 11:12 PM
  [ # 66 ]

nee ik had het ook anders gedaan maar hij had geen eens een brug tot beschikking..
hij heeft met een hamer en een zaag dat ding eronder weg gehaald..
bx in de hoogste stand..
en hameren en zagen maar dacht die vast =S

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 januari 2008 11:17 PM
  [ # 67 ]
FmXXX-STanie schreef:

nee ik had het ook anders gedaan maar hij had geen eens een brug tot beschikking..
hij heeft met een hamer en een zaag dat ding eronder weg gehaald..
bx in de hoogste stand..
en hameren en zagen maar dacht die vast =S

Verstandig persoon…
Onder je BX sleutelen terwijl die in de hoogste stand staat, ga maar eens zoeken op internet iedereen zal zeggen dat het levensgevaarlijk is Rolling Eyes

Verder is je kat er onder vandaan rammen natuurlijk ook niet erg handig Wink

En ja een kat is paar 100 euro Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 januari 2008 11:18 PM
  [ # 68 ]

Dan is die gast echt levensmoe. Niet omdat ´ie de kat sloopt, maar wel omdat ´ie onder een BX gaat liggen. Dat is erg link, helemaal als je aan de kat gaat lopen kloten die ongeveer precies onder de hoogteregelbedienstang zit. Eén verkeerde tik en de auto ligt op je borstkas.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 07 januari 2008 11:18 PM
  [ # 69 ]

Ik heb ook nooit een een brug tot mijn beschikking. Maar het lukt mij wel fatsoenlijk een uitlaatpijp onder een auto vandaan te krijgen hier op de oprit. Ik ben benieuwd hoe het nieuwe stuk pijp onder die auto zit dan. Want lassen met de pijp onder de auto kan je wel vergeten, tenminste; als je een lekvrije uitlaat wil.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 januari 2008 11:23 PM
  [ # 70 ]

Sja, de uitlaat eronder vandaan halen is inderdaad niet zo moeilijk. 2 boutjes van de voorpijp los, alle rubbers -het zijn er wel 3- losmaken en je kan de hele uitlaat eronder vandaan pakken. Kan je ook op je gemak de voorpijp uit de eerste bocht halen. Onder de auto, zonder brug kan dat wel eens lastig zijn.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 07 januari 2008 11:31 PM
  [ # 71 ]

ja toen is die bijna zonder uitlaat maar naar mijn huis gereden das ongeveer 50 km.. ik hoorde hem echt al 15min voordat hij kwam rijden..

maar ik zij tegen hem gast hier kan je niks meer mee..
die hele pijp was verneukt en helemaal scheef Confused

mja

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 08 januari 2008 07:35 PM
  [ # 72 ]

kat haal je op de sloop ofzo voor paar 10tjes desnoods haal je 1 van een 1.6 of whatever

mja dit was de oplossing van lj @ zijn gti toen.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook