Mijn vader heeft de auto vandaag meegehad naar zijn werk, en was zeer te spreken. Morgen ga ik weer de hele dag touren
Ik had nog een filmpje gemaakt van hoe de koppeling er aan toe was, bij 8 seconden kan je het horen:
http://www.youtube.com/watch?v=jMubVM4srbw
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Nog ff over je carb: als ik dat zo zie, dan zit je luchtfilter vast aan je koeltunnel,de originele “powertube” van citroën [burton maakt m ook]
Als je dan de carb van een 2cv erop zet, die géén powertube heeft, zijn je sproeiers net iets te klein. Natuurlijk is er ook al 20 jaar mee gereden, dus je carb zit waarschijnlijk helemaal vol met olie [van je carterontluchting] en hoogstwaarschijnlijk lood of loodvervanger, want dit laat aanslag achter en de meeste mensen achten het noodzakelijk loodvervanger te gebruiken Als je je originele sproeiers nou eens schoonmaakt en je 2cv-carb een nachtje in de diesel legt, en vervolgens die originele sproeiers in je goede carb stopt, dan ben je er dénk ik helemaal vanaf
tenzij ik het verkeerd zie en je geen powertube hebt, al kan het nooit kwaad je carb in de diesel te leggen
heavy metal speed eend!
Een ‘Powertube ©’ whahaha
Ik moet zeggen, ik heb gisteren de slang tussen powertube en luchtfilter er tussenweg gehaald, en ik heb zojuist zo verschrikkelijk heerlijk gereden De auto (onee dipje) heeft ineens veeeel meer power, loopt soepeler, komt dit allemaal omdat hij te veel lucht kreeg?
Ik heb gisteren voor de vorm de ontsteking nog even gechekt, (ivm niet helemaal lekker lopen) maar alles stond perfect. Na het weghalen van die luchtslang zijn alle problemen weg
Vandaag staat op de planning: het vervangen van de schokbreker links achter, deze is ineens lek gegaan, waardoor het rijgedrag een beetje vreemd geworden is Maar eerst gaat de Digit de schuur in, die is al veel te lang genegeerd.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Wat is het principe eigenlijk achter dit systeem?
Die extra slang staat toch in verbinding met de luchtstroom van de fan?
Jeroen
Volgens mij zorgt dit voor wat extra pk’s, door extra lucht in het filter te blazen, maarja als de carb deze hoeveelheid lucht niet aan kan…
Ik ga deze week de dyane carb eens lostrekken, en schoonmaken. (en een nieuwe pakking printen, volgens mij hebben we nog ergens een dwg van deze carb)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Eens soort van turbo, door de fan maar vooral door de rijwind komt er druk met een [ietsjes] hogere druk binnen, dus kan er íéts meer lucht in de verbrandingskamer en dus ook net ff meer benzine: dus sterkere ontploffing/verbranding Maar het belangrijkste effect is geloof ik nog dat de lucht kouder is, met hetzelfde effect. Die van Burton scheelt ong 1 a 2 pk, de originele citroën 2 a 3 geloof ik
Je hoeft de carb niet helemaal over te zetten geloof ik, alleen de sproeiers maar wie weet heb k ut wel misssss wie zou ‘t zegge als t kan zou k idd de orisjenêle carb gebruike
heavy metal speed eend!
De orginele carb komt er weer op, maar daar moet ik nog mee beginnen. Op het moment ben in bezig met de carb van de Digit, is ook nogal wat werk.
Ik wou vannochtend eens kijken of ik een radio in de dyane kon krijgen, maar er stond een laag van een halve centimeter water op de bodem van de auto… Hij is dus inderdaad waterdicht aan de onderkant Ik heb de kitspuit maar weer gepakt, en van binnenuit weer een aantal randen van het (ernstig rotte) schutbord dichtgekit. Voorlopig geen radio dus
Vanmiddag moet ik even naar Gramsbergen (carb spul ophalen voor de digit) met de dyane natuurlijk
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Misschien moet je dan toch zien dat je iets van een drain in de bodem maakt…..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het je al gekeken of er speling zit op de ruitenwisserarmpjes?
Daar wil het vaak lekken (ik spreek uit ervaring)...
Een geweldig oplossing is om een rood rubbertje van een Grolsch beugelflesje aan de buitenkant te plaasen ( zo dus ).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
patje74 schreef:
ik zat meer te denken aan een gaatje waar een slangetje van een paar cm aan zat.
Ja, de ruitenwisserasjes zijn verschrikkelijk versleten, maar het grootste gedeelte van de lekkage komt net achter de motorkap vandaan, van binnenuit kon je namelijk gewoon naar buiten kijken
Ik kom net terug uit gramsbergen, de auto reed erg lekker Trouwens nog even gestopt bij Iwan Pasman (wist helemaal niet dat ie daar zat) en even gekletst over de auto, en over 2cv’s.
Op de terugweg nog een poosje achter een aanhanger met 2cv koets gereden
En ik kwam op de rondweg van emmen witte Dyane tegen, ik toeteren en zwaaien, maar ik kreeg geen enkele reactie Een endje verderop kwam ik een cx tegen, kreeg ik ook al geen zwaai van. Heb ik iets gemist, of is zwaaien afgeschaft?
Ik had trouwens zonet een hele mooie fotoreportage gemaakt van de dyane, maar mijn foto toestel slaat niets meer op, dus alle foto’s zijn weg…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ok, net even snel wat foto’s gemaakt:
Nieuw fototoestel is ernstig gewenst.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mooi!
Toen ik in mijn Dyane reed, werd er gezwaaid vanuit eenden, Dyanes, DS’sen, CX’en, etc. Blijbaar kwam je vandaag 2 Drenthenaren tegen die hun dag niet hadden…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
DS’en zwaaien anders ook nooit naar mee, ik [bijna] wel altijd naar hun. En mensen in een C5 oid, hoef je meesta al helemaaaaaaal niet meer te verwachten…....
heavy metal speed eend!