Ik heb een Xantia 1.9D SENSATION gespot bij Citroen specialist Ceulen & Ko in Groningen.
Het schijnt te gaan om een uit Frankrijk geimporteerde Xantia te gaan (nieuw kenteken). De prijs is nogal aantrekkelijk omdat het een witte kleur is en dat willen de mensen niet, tenminste dat zegt de verkoper.
Registratiedatum: 1995 Kleur: Wit met.
Aantal kilometers: 195210 Versnellingsbak: Handgeschakeld
Brandstof: Diesel Deuren: 5
Cylinderinhoud in cc: 1900 cm³ Vermogen in kW: 51 kW
Gewicht: 1210 kg Showroom vraagprijs: EUR 1750
Standaardopties: Airbag, Centrale vergrendeling, Electrische ramen, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging
Opmerkingen: In hoogte verstelbaar stuur
Volgens de verkoper zit er ook Airco op? maar dat is niet 100% zeker.
De verkoper zegt dat deze auto door de vorige eigenaar is ingeruild in december-2004 voor een andere Xantia.
Maar de gegevens van de RDW geven mij enige twijvel:
Datum eerste afgifte Nederland i 6 februari 2002
Datum eerste toelating i 4 juli 1995
Datum aanvang tenaamstelling i 29 oktober 2004
Vervaldatum APK i 17 mei 2005
Tenaamstelling op 29 oktober 2004 en al ingeruild in december 2004? roept bij mij vraagtekens op, namelijk zo snel alweer ingeruild/verkocht?
Is er iemand bekend met deze Citroen specialist, is het een betrouwbaar adres? Graag jullie advies of ik het wel of niet moet doen?
Ik zit echt te twijvelen, want hij wil best mijn ZX inruilen en er 500 a €750 voor geven
Klinkt goed Sohail
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, dat is moeilijkt uitpluizen. Je kan aan de verkoper vragen of je het kenteken even mag zien, want het kan natuurlijk best dat hij zich gewoon 2 maanden vergist, hij zal niet de eerste zijn die dat doet. In elk geval heeft er iemand meer gereden tussen 6 februari 2002 (is geloof ik 3 dagen voordat mijn CX werd ingevoerd ) en tot ie bij die verkopers stond.
Dan is het nog maar de vraag of het veel uitmaakt. Als de wagen goed uit een grondige inspectie komt lijkt het me een mooie manier om zuinig te rijden (als je genoeg km maakt is het nog goedkoper dan de ZX ook) en hij is natuurlijk HP, wat wel erg fijn is. Wilde ie nog wat teruggeven voor je ZX?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ik denk eerder dat de verkoper zich vergist of niet wil laten merken dat de auto al wat langer in zijn voorraad staat: 29/10 of 1/12, da’s 1 maandje verschil. De huidige tenaamstelling is toch die van de garagehouder? Blijkbaar is de witte op 29/10 ingeruild. En ik denk dat de vorige eigenaar er van 6-2-2002 tot 29-10-2004 in gereden heeft.
Succes (met zoeken naar een SD of TD of HDi?),
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
sans-pareil schreef:Dan is het nog maar de vraag of het veel uitmaakt. Als de wagen goed uit een grondige inspectie komt lijkt het me een mooie manier om zuinig te rijden (als je genoeg km maakt is het nog goedkoper dan de ZX ook) en hij is natuurlijk HP, wat wel erg fijn is. Wilde ie nog wat teruggeven voor je ZX?
Hij wil 500 a 750 euro voor mijn ZX terug geven, is niet veel gezien de kosten die ik heb gehad aan onderhoud voor mijn ZX, maar het is helaas wel een reeele prijs. Op straat vang ik er toch niet meer voor, dan lijkt inruil mij een goede keuze, maar dan wel een auto die goed is zonder dat ik over een week te maken krijg met grappen als de koppakking enzo.
Zijn er verder nog typische zwakke punten voor een Xantia waar je op moet letten? vooral m.b.t. het hydrauliek gedeelte?
Als iemand deze tent kent en mij kan vertellen of ze een beetje te vertrouwen zou enorm helpen.
Re: Xantia 1.9D SENSATION ? JA/NEE??
ZX1.4i schreef:Ik heb een Xantia 1.9D SENSATION gespot bij Citroen specialist Ceulen & Ko in Groningen.
Het schijnt te gaan om een uit Frankrijk geimporteerde Xantia te gaan (nieuw kenteken). De prijs is nogal aantrekkelijk omdat het een witte kleur is en dat willen de mensen niet, tenminste dat zegt de verkoper.
Is er iemand bekend met deze Citroen specialist, is het een betrouwbaar adres? Graag jullie advies of ik het wel of niet moet doen?
Ik zit echt te twijvelen, want hij wil best mijn ZX inruilen en er 500 a €750 voor geven
Mooi wit, is niet lelijk….neem de Xant van mijn zoon maar….ook een 1.9 D (SX) uit 1995 :
Heb ik precies 2 jaar geleden (Renz was toen 18 jaar) voor hem op de kop getikt, met een km.st. van 172.000 ....en dezelfde optie’s als deze.
(behalve dan een Airbag en Airco)
Hij rijdt er dus nog steeds mee en tot volle tevredenheid.
Het is natuurlijk geen TD…die 20 pk meer heeft en een lager toerental, vooral merkbaar boven de 120 km p/u.
En het is de vraag of die km.st. betrouwbaar is…..maar als dat aantoonbaar is (via NAP of zo)....en je zou dan zo’n 1000 euro hoeven bij te betalen…zou ik het zeker overwegen.
En je poetst je natuurlijk een *ongeluk*.....maar dat vindt jij vast niet erg.
Jij bent een stuk kleiner dan ik ben…..dus zul jij er vast WEL goed in zitten…..je weet het hè, die (te) korte zittingen van de voorstoelen voor vrij lange mensen.
Ik denk dat het wel een goeie wagen is hoor, heb je er al in gereden sohail ?
Re: Xantia 1.9D SENSATION ? JA/NEE??
M&M schreef:Bram schreef:En het is de vraag of die km.st. betrouwbaar is…..maar als dat aantoonbaar is (via NAP of zo)....
Dat lijkt mij nogal lastig als de auto is geimporteerd !
Nou ja….ik bedoelde er eigenlijk mee, of er enig bewijs aanwezig is dat die stand ook klopt. ops:
Het is erg weinig voor een diesel van 10 jaar oud…..maar als dat *aantoonbaar* is (wat ik ook schreef) op welke wijze dan ook (papieren uit Frankrijk van dealers of zo ??).....bijvoorbeeld een garage rekening uit 2003 of 2004 waar een km.st. op staat…..dan heb je iig wat meer zekerheid.
Die 1905 motoren draaien zomaar 4 a 5 ton….
De auto staat helemaal in Groningen, dus helaas niet even om de hoek, is er echt niemand in Groningen of in de omgeving daar die bekend is met Citroen specialist Ceulen & Ko : :
Ik denk dat als ik ga kijken, dat ik dan ook meteen de auto koop en meeneem als het de moeite waard is.
Wat de kleur betreft? dat maakt mij niet uit als je binnen in de auto zit zie je die kleur toch niet
Ik zou het gewoon doen ! wit is een gave kleur
Te laat je staat er al op
Re: Xantia
M&M schreef:met een witte blijf je zitten .... geen populaire kleur , maar dat drukt de prijs lekker en kun je misschien nog wat afdingen ! Mocht je de auto ooit weer verkopen is wit iig geen voordeel
Daar zijn de meningen over verdeeld….
Ik ken het bedrijf zelf niet. Is nl. nog niet zo lang bezig. Het bedrijf is wlgs website wel aangesloten bij de Bovag.
Ik wil vandaag of morgen anders wel even gaan kijken.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Hier staat ie ook bij, bij de occassions
Ze hebben zelfs een TD break met 8 ton op de teller
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
zx19d schreef:Ik ken het bedrijf zelf niet. Is nl. nog niet zo lang bezig. Het bedrijf is wlgs website wel aangesloten bij de Bovag.
Ik wil vandaag of morgen anders wel even gaan kijken.
Hee dat zou erg tof zijn van je