Hallo,
Ik heb sinds gisteren eindelijk mijn C4 GP Ligne Business. Tot nu toe ben ik zeer content met de wagen. Op 1 dingetje na:
Ik kan mijn HTC S710 telefoon prima bedienen met de Bluetooth van de C4. En gesprekken kunnen gewoon gevoerd worden.
Mijn andere telefoon, een MDA Vario II van T-mobile kan ik echter wel bedienen en ik kan weliswaar een gesprek beginnen via de stuurbediening, maar ik krijg geen geluid via de Bluetooth van de auto. En het geluid van de telefoon wordt uitgeschakeld omdat die denkt dat hij via de Bluetooth van de auto werkt.
Ik hoor alleen een tik en dan een zachte ruis via de boxen van de auto. Iemand ervaring met dit fenomeen???
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
De HTC TyTN en TyTN 2 hebben hier ook last van. Heeft te maken met een bluetooth stack die anders is in windows mobile 5 want daar werkt de TyTN wel goed. Heb je een upgrade gedaan naar mobile 6 hebben beide ook dezelfde problemen…..
Je zou kunnen kijken bij xda developers of ze daar een nieuwe radio stack hebben en die uitproberen.
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V
Hmm, da’s niet zo mooi. De TynT II staat hoog op m’n lijstje, maar dan moet ie wel goed samen werken met m’n affabriek bluetooth.
Ben dus zeer geïnteresseerd in oplossingen.
De dealer heeft een lijst met merken en typen telefoons die probleemloos werken met de Blue Tooth car-kit. Ik heb mij laten vertellen (door de dealer) dat telefoons die niet op die lijst staan niet goed te koppelen vallen en dat daar geen oplossing voor is. Dat wordt veroorzaakt door de software van de telefoon. Ik heb dezelfde ervaring met Blue Tooth car-kit in Toyota Verso. Het kopen van een merk en type die wel op de lijst staat schijnt de enige oplossing te zijn. Ik hoop echter voor gedupeerden dat mijn dealer meer verstand van auto’s heeft.
Mijn telefoon (qtec 8200) werkt gelukkig probleemloos. Ik vind alleen het bladeren door de telefoonlijst niet echt handig. Veel scrollen met het wieltje op het stuur voordat je de juiste persoon te pakken heb. Weet iemand of dat anders kan?
Sinds 3 januari 2008 in bezit van
C4 Grand Picasso 2.0 LPG; Ligne Business; Burlat
Bossie schreef:Hmm, da’s niet zo mooi. De TynT II staat hoog op m’n lijstje, maar dan moet ie wel goed samen werken met m’n affabriek bluetooth.
Ben dus zeer geïnteresseerd in oplossingen.
Ik heb het nog niet geprobeerd maar hier staan de nieuwe ROM’s die het wel wellicht zouden moeten doen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=355774
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V
Ik heb de ROM via de link van MaestroNL op mijn telefoon gezet. Straks even kijken of het werkt, maar er zitten nu al meer opties op de telefoon dan met de originele rom.
I’ll keep you updated!
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Helaas, het werkt ook met de nieuwe rom niet…...
Hoewel de nieuwe rom erg fraai is, kan ik nu niet meer terug naar een oudere (originele) versie.
Laatste nieuws: ik heb inmiddels de laatste rom versie van Schap op mijn telefoon gezet. Ik heb toen 2 keer kunnen bellen via de BT van de C4, maar dat blijkt niet consistent te zijn….. Geen idee waar dat aan ligt.
Wel moet ik zeggen dat mijn telefoon nu erg goed werkt (behalve in mijn auto dan…). De nieuwste rom is echt fantastisch!
Maar ja, ik wil eigenlijk echt bellen met de BT in de auto. Wordt het toch een nieuwe telefoon.
Als er mensen zijn die interesse hebben in een Vario II van een half jaar oud met een goede ROM update….die van mij is nu te koop
150 euro mag ie weg.
kruimel1959 schreef:Ik vind alleen het bladeren door de telefoonlijst niet echt handig. Veel scrollen met het wieltje op het stuur voordat je de juiste persoon te pakken heb. Weet iemand of dat anders kan?
Je kan ook door de telefoonlijst bladeren door de pijltjes van de radio te gebruiken die je ook gebruikt voor CD’s etc. Het zijn de <<en>> toetsen.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Dank je voor de tip Wings, dat gaat inderdaad een stuk sneller. Ik heb inmiddels ook ontdekt hoe Voicedailing werkt. Ook wel handig.
Sinds 3 januari 2008 in bezit van
C4 Grand Picasso 2.0 LPG; Ligne Business; Burlat
hoe zijn de ervaringen met de blackberry en BT af fabriek in de C4(GP)
??
heb net de meest recente software update gehad dus hopelijk werkt het als een zonnetje
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Ik heb mijn Vario “gedowngrade” naar Winodws Mobile 5, maar dan de originele versie van HTC. Dus niet die van T-Mobile.
Het werkt nu goed met mijn C4GP. Maar ja, nu heb ik weer een oude versie van Windows Mobile.
Wel een lichtpuntje: ik heb gaande weg ook zelf het simlock en het CID van mijn telefoon kunnen halen.
Ik ben er zeker van dat het aan WM 6 ligt. Zelf ben ik erachter dat een donwgrade wel weer werkt.
BT van de citroen werkt dus wel goed maar je moet het probleem zoeken in de WM 6 versie.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus