Motorblok verwisselen
douglas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-04-2005

Gepost: 09 januari 2008 01:14 AM

Ik heb een nieuw blok in mij Ax gezet maar sta nu voor een compleet raadsel. Alles lijkt het zelfde maar is het niet.

Het nieuwe blok is het type KDZ

Voor zover gaat alles goed, behalve de voorpijp naar het spruitstuk ongeveer 2 centimeter tekort.
Ik heb het nieuwe blok opgemeten, blijkt ongeveer 2 centimeter hoger tenopzichte van het oude blok.

Vraag : is er een verschil in het spruitstuk of voorpijp of complete uitlaat?
Is er als eens iemand die tegen het zelfde probleem is opgelopen en wat heb je hieraan gedaan ?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 januari 2008 01:19 AM
  [ # 1 ]

voorheen een 1.0 of 1.1 en nu dan een 1.4?
de voorpijp is anders

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 10 januari 2008 11:42 PM
  [ # 2 ]

Dan is het ene blok waarschijnlijk van gietijzer en de lichtmetalen versie. Maar dan heb je niet dezelfde motorcode, als het goed is.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 januari 2008 01:08 AM
  [ # 3 ]

de 1.0 en de 1.1 zijn gewoon niet zo hoog

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
HobbyBob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 23-01-2006

Gepost: 15 januari 2008 08:50 PM
  [ # 4 ]

Als het zo is als Paso zegt, en je van een 1.0 of 1.1 naar een 1.4 gaat, schijnt het zo te zijn dat je ook andere motorsteunen moet gebruiken (de originele van het 1.4 blok??) omdat daarmee het hoogteverschil opgevangen wordt.
Als je dit niet doet, zou het blok ook scheef moeten hangen als ik het goed begrepen heb…..

ZX 1.4i Reflex Break 1994

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 15 januari 2008 08:57 PM
  [ # 5 ]

Van 1.0/1.1 naar 1.4 dan moet je (alleen rechts, rest maakt niet uit) de steun van je originele blok handhaven.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook