23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 januari 2008 06:23 PM
  [ # 331 ]

Ah gelukkig, mijn dag is compleet want Harm heeft over de comfortbollen gemopperd Smile

Nee, ik doe ze niet weg. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik volgende keer weer gewone bollen haal. Wel voor een gewone diesel, niet voor een turbo. Als iemand nog een set goede breakbollen weg wil gooien dan ben ik wel bereid om ze af te voeren Wink

Maar dan nog moet die enorme kist uit de kofferbak verdwijnen. Ik heb natuurlijk geen break zodat ik alleen muziek kan vervoeren Neutral

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 07 januari 2008 06:57 PM
  [ # 332 ]

Mocht je nog belangstelling hebben ik heb nog zeer goede bx break bollen. Die zitten nu nog onder mijn 16v (maja volgens mede forummers wordt mijn 16v een amerikaantje genoemd Very Happy ) Het veert goddelijk naar mijn mening maja nu ik dat hok toch onder handen neem komen er ook weer orginele 16v bollen onder. Dus mocht je jou veergedrag niet prettig vinden laat dan wat horen. Smile

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 januari 2008 08:31 PM
  [ # 333 ]

Willem, ik heb je een pb´tje gestuurd.

Vandaag even nieuwe remblokken vóór gemonteerd, was erg nodig. Nog geen ijzer op ijzer maar dat zou niet zo heel lang meer duren. Gelukkig viel het mee, in mijn herinnering moest de klauw eraf maar dat hoefde dus niet Smile Niet dat dat nou het werk geweest zou zijn, maar elke uitgespaarde handeling is mooi meegenomen. Mijn schijven zijn ook niet meer nieuw, maar die wilde ik pas vervangen als ik ooit Xantia-remmerij eronder schroef.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 08 januari 2008 06:57 PM
  [ # 334 ]

makkelijk he Smile handig is dat ...

hoeveel kilometer staat er nou eigenlijk op de teller?

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 januari 2008 12:20 PM
  [ # 335 ]

Rond de 315.000km. Ik rij niet echt superveel, maar wel genoeg om erg blij te zijn met deze fijne BX. Het is zeker de fijnste en meest probleemloze die ik tot nu toe heb gehad!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 10 januari 2008 02:37 AM
  [ # 336 ]

tsja soms mis ik hem ook nog wel hoor Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 januari 2008 12:43 PM
  [ # 337 ]

Dat kan ik wel begrijpen Smile Maar ik koester hem in ieder geval, dat moet toch een fijn idee zijn!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 10 januari 2008 10:06 PM
  [ # 338 ]

Hoe lang heb je erover gedaan? En wat is nou het verschil met rem-indicator en zonder? Is dat visueel of elektronisch?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 januari 2008 10:18 PM
  [ # 339 ]

Ik heb er ongeveer een half uurtje-drie kwartier over gedaan. In totaal nog wat langer maar dat komt omdat ik in een flat woon en dus een paar keer moet traplopen en naar de berging moet lopen voor ik al het gereedschap heb wat ik moet hebben.

De slijtage-sensoren zijn gewoon geïsoleerde metalen stiftjes die in de blokken steken en haaks op de remschijf staan. Ze maken contact met de schijf als de remblokken op zijn, hierdoor gaat er een stroompje doorheen lopen. Het antwoord op je vraag is dus: elektronisch. Het verschil tussen met en zonder… Ik heb nog nooit blokken vervangen op een BiX waar geen aansluiting op zat, maar de indicatoren zitten standaard bij de blokken. Als je geen aansluiting hebt kun je ze gewoon weglaten.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 10 januari 2008 10:21 PM
  [ # 340 ]

En dan zou er dus een lampje gaan moeten branden als het versleten is, waar zit dat lampje dan ergens in het dashboard?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 januari 2008 10:25 PM
  [ # 341 ]

Euhm… ik heb hem laatst nog zien knipperen… Ik geloof in de rechterbovenhoek van de toerenteller, een rondje met een soort haakjes ernaast. Maar jij hebt toch wel een boekje waar je dat in kan zien?  Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 10 januari 2008 10:26 PM
  [ # 342 ]
knäckor schreef:

Euhm… ik heb hem laatst nog zien knipperen… Ik geloof in de rechterbovenhoek van de toerenteller, een rondje met een soort haakjes ernaast. Maar jij hebt toch wel een boekje waar je dat in kan zien?  Wink

Zal wel eens effe in een boekie gaan kijken…  Wink

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 10 januari 2008 10:30 PM
  [ # 343 ]

Er zit ook een uitroepteken in het rondje. Ik ga mij binnenkort wagen aan de klus. Remblokken voor en achter Rolling Eyes

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 10 januari 2008 10:31 PM
  [ # 344 ]

Zit idd. in de rechterbovenhoek van toerenteller/klokje.
Het is een cirkeltje met aan beide kanten 3 stipjes/streepjes.

Alleen bij mij zal ie nooit gaan branden, want de draden zijn doorgesleten ergens bij de remklauw   Laughing

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 januari 2008 10:39 PM
  [ # 345 ]
Archi schreef:

Er zit ook een uitroepteken in het rondje. Ik ga mij binnenkort wagen aan de klus. Remblokken voor en achter Rolling Eyes

Volgens mij is die met het uitroepteken degene van je LHM-peil, en die zit ook boven je kilometerteller. Misschien wil BasisBiX de pagina uit het boekje even scannen. Die remblokken vervangen gaat vast goedkomen, zolang je er maar rekening mee houdt dat je de remzuiger van de voorremmen alleen naar binnen krijgt door hem ´terug te schroeven´. De zuigers van de achterremklauwen kan je gewoon terugdrukken.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook